• Anonym (Skit)

    Min man vill inte vara intim med mig längre eller ensam

    Vi har varit gifta i snart 15 år å har två barn.

    Sen i januari så vill min man inte längre vara ensam med mig. Han är inte intressead av sex. Vi är aldrig ensamma bara han och jag utan han måste alltid se till så att barnen är med. Vår son sover emellan oss å jag har flera gånger sagt att vi ska bära in honom i hans rum eller få till någon form av sovrutin så att han sover i sitt rum. Men det blir aldrig av. Jag orkar inte bära in han i sitt rum utan mannen måste göra det. Jag vill göra saker på tu man hand men intresseret är inte där alls. Går inte att prata om det heller för han säger bara att han vill visst men visar det inte alls. Tyvärr har jag börjat bli orolig över detta och känner mig inte speciellt attraktiv längre. Har gått så långt att jag snokat i hans telefon men hittar inget. Har bara en väldigt olustig känsla tyvärr .

  • Svar på tråden Min man vill inte vara intim med mig längre eller ensam
  • riboflavin

    Har du pratat med honom? Och frågat vad detta nya (?) beteende beror på? Det är nog rätt väg att gå om du vill skapa förändring.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Skit)

    Jag har försökt jättemånga gånger att ta upp det. Men han blir bara arg å sen är det slutpratat. Har verkligen försökt.

  • Zaxika

    Eftersom mannen inte vill jobba på sonens läggningsrutin, kan du själv ordna så att det finns plats för både en vuxen plus sonen i sonens rum?

    Då kanske nattningen blir lättare och sonen sover iaf delar av natten i sitt rum. Hur gammal är sonen förresten?

    Eller har ni redan provat detta utan resultat?

  • sextiotalist

    Kör hela vägen.

    Föreslå att ni blir särbos hemma.

    Ni sköter era egna liv, egna rum. Egna hyllor i kyl och frys.

  • Anonym (Skit)

    Vi har testat ett par gånger men det gick sådär. Men nu var det väldigt längesedan. Men jag kan börja testa igen. Sonen är 6 år.

    Var en bra idé att bli särbos hemma. Känner nig oftast som det ändå om kvällarna. Min man lägger sig med sonen vid 19 tiden å sen kollar han på plattan å sen somnar han. Å så sitter jag ensam 7 dagar i veckan.

  • Pinotage

    Jag tror inte att din man mår särskilt bra - kan gissa att han lider av depression ?
    Går det att få honom att söka vård ?

  • Anonym (Skit)

    Har har haft en depression i flera år och äter antidepressiva och fått hjälp. Doxk har han velat ha mig innan. Å jag tycker att om det är så att det beror på hans mående så får han nog vara så ärlig å säga det. Jag har stöttat honom i flera med både depression och annat. Tycker jag förtjänar att få ett svar

  • Pope Joan II
    Anonym (Skit) skrev 2020-07-01 08:08:44 följande:

    Vi har varit gifta i snart 15 år å har två barn.

    Sen i januari så vill min man inte längre vara ensam med mig. Han är inte intressead av sex. Vi är aldrig ensamma bara han och jag utan han måste alltid se till så att barnen är med. Vår son sover emellan oss å jag har flera gånger sagt att vi ska bära in honom i hans rum eller få till någon form av sovrutin så att han sover i sitt rum. Men det blir aldrig av. Jag orkar inte bära in han i sitt rum utan mannen måste göra det. Jag vill göra saker på tu man hand men intresseret är inte där alls. Går inte att prata om det heller för han säger bara att han vill visst men visar det inte alls. Tyvärr har jag börjat bli orolig över detta och känner mig inte speciellt attraktiv längre. Har gått så långt att jag snokat i hans telefon men hittar inget. Har bara en väldigt olustig känsla tyvärr .


    Jag tycker för min del att handlingar och uteblivna handlingar också är ett svar, kanske särskilt om den det gäller har svårt att tala om känslomässiga saker och problem. Så i din sits hade jag antagit att maken förlorat sina känslor och så hade jag avslutat äktenskapet. Jag skulle inte vilja leva så där och hade inte heller nöjt mig med det.

    Möjligen hade jag även löst ett gymkort så att jag på sikt kunde lyfta min femåring.
  • TriC

    Jag kan egentligen inte tala för din man, men jag har varit i exakt samma situation (fast tvärtom eftersom jag själv är man).

    De sista åren innan min skilsmässa så hade vi det på samma sätt. Jag var den som inte ville vara intim eller sova ensam med frun. Anledningen var att jag inte längre älskade henne, och därmed saknade all attraktion till henne, men av olika anledningar kände jag att det inte gick att skilja oss just då. 

    Kan det vara så att din man känner på samma sätt som jag gjorde?

    Så här efteråt ångrar jag bittert att vi inte skiljde oss långt tidigare, för idag lever jag i ett sunt förhållande med mycket kärlek, och det är såklart det man ska göra.

  • Anonym (.....)
    Anonym (Skit) skrev 2020-07-01 09:46:16 följande:

    Har har haft en depression i flera år och äter antidepressiva och fått hjälp. Doxk har han velat ha mig innan. Å jag tycker att om det är så att det beror på hans mående så får han nog vara så ärlig å säga det. Jag har stöttat honom i flera med både depression och annat. Tycker jag förtjänar att få ett svar


    Vad är det för annat du stöttat honom med? Jag skulle också reagera sådär om jag varken får svar eller förklaring
  • Anonym (Man46)

    Din man har ju uppenbarligen tappat sexlusten helt. Det kan vara antingen:
    - Depressionen. Gör att lusten minskar.
    - Medicinen. Kan få samma effekt, särskilt i kombination med depressionen.
    - Ålder. Hur gammal är han? De flesta får minskad sexlust med ökande ålder och för missa börjar det tidigare än för andra.

    Oavsett orsak så är det en besvärlig situation du hamnat i. Är i liknande situation, där min fru har tappat intresset för sex. Vårt liv i övrigt är bra och jag älskar henne otroligt mycket, men jag känner mig oattraktiv på ett väldigt jobbigt sätt. Hoppas att det löser sig för er. 

  • Pinotage
    Anonym (Skit) skrev 2020-07-01 09:46:16 följande:

    Har har haft en depression i flera år och äter antidepressiva och fått hjälp. Doxk har han velat ha mig innan. Å jag tycker att om det är så att det beror på hans mående så får han nog vara så ärlig å säga det. Jag har stöttat honom i flera med både depression och annat. Tycker jag förtjänar att få ett svar


    Jag fick diagnos utmattningsdepression för 20 år sedan och medicinerad under en period. Blev ett par förlorad år där för mig.


    Gissar baserat på egen erfarenhet att depressionen blivit värre och han slutersig. En del anti-deppmediciner tar dessutom bort sexlust. Skulle tro att han behöver justera eller byta medicinering.

  • Anonym (Skit)

    Han har haft alkoholproblem och har haft flera återfall. Något vi kämpat med i flera år nu. Jag har stöttat honom och hjälpt honom och förlåtit hans lögner typ 50 gånger nu. Juat nu känner jag att jag inte får ett skit tillbaka tyvärr å är trött på det. Frågade han igår om jag älskar mig å det säger han att han gör och han vill leva med mig. Men jag känner inte det ändå från hans sida. Jag vet inte varför men han har liksom noll intresse för mig. Å så försöker jag prata om det å då säger han bara att det har han visst men sen händet inget ändå. Han kanske är deprimerad nu och inte mår bra men då får han fasen säga det.

    Nu går jag ju runt å känner mig oälskad och ful och är bara orolig.

  • Krafs
    Anonym (Skit) skrev 2020-07-02 09:38:55 följande:

    Han har haft alkoholproblem och har haft flera återfall. Något vi kämpat med i flera år nu. Jag har stöttat honom och hjälpt honom och förlåtit hans lögner typ 50 gånger nu. Juat nu känner jag att jag inte får ett skit tillbaka tyvärr å är trött på det. Frågade han igår om jag älskar mig å det säger han att han gör och han vill leva med mig. Men jag känner inte det ändå från hans sida. Jag vet inte varför men han har liksom noll intresse för mig. Å så försöker jag prata om det å då säger han bara att det har han visst men sen händet inget ändå. Han kanske är deprimerad nu och inte mår bra men då får han fasen säga det.

    Nu går jag ju runt å känner mig oälskad och ful och är bara orolig.


    Be honom kontrollera testosteron-nivåerna. Det kan vara ofrivilligt från hans sida.
    Sexlusten och allt därtill kan försvinna successivt. Han drar sig undan för att du vill ligga och han inte vill, etc.
Svar på tråden Min man vill inte vara intim med mig längre eller ensam