• Anonym (Hmmm)

    Skippa penetration???

    Är det fel av mig att vägra ha penetrationssex ? Killen vägrar oralt. Jag gillar inte att bli penetrerad o han gillar inte att ge oralt. Jag sa att jag kan gå med på vanligt sex om vi har oralt med men han vägrar det. Vad ska vi göra?

  • Svar på tråden Skippa penetration???
  • Mandel

    Ingen ska väl behöva göra något den inte gillar när det gäller sex. 
    Känns dumt att ens deal om en sådan sak för då försvinner liksom glädjen och lusten med att ha sex om det ska vara tvång och olust för båda.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (man)

    Fel och fel, alla har väl rätt att ha sina preferenser. Men ni verkar ju extremt illa lämpade för varandra sexuellt så du borde nog försöka hitta någon som gillar oralsex i stället. De flesta män vill nog ha penetrerande sex dock tyvärr.

  • Anonym (ll)

    Tycker inte det är fel, i ditt läge hade jag absolut gjort samma..

  • Anonym (ppp)
    Anonym (Hmmm) skrev 2020-07-01 11:39:16 följande:

    Är det fel av mig att vägra ha penetrationssex ? Killen vägrar oralt. Jag gillar inte att bli penetrerad o han gillar inte att ge oralt. Jag sa att jag kan gå med på vanligt sex om vi har oralt med men han vägrar det. Vad ska vi göra?


    Det blir väl svårt för just er två att vara ihop om ni tänker så olika? 

    Det minsta man kan göra är väl just att kompromissa, som du föreslår. Samtidigt ska man inte behöva göra saker man verkligen inte vill. Om du eller han verkligen inte kan göra det som den andre önskar så ser jag ingen lösning. 
  • Xzx
    Anonym (Hmmm) skrev 2020-07-01 11:39:16 följande:

    Är det fel av mig att vägra ha penetrationssex ? Killen vägrar oralt. Jag gillar inte att bli penetrerad o han gillar inte att ge oralt. Jag sa att jag kan gå med på vanligt sex om vi har oralt med men han vägrar det. Vad ska vi göra?


    Ni får väl försöka hitta något som funkar för er båda? Försök hjälpa varandra istället för att kräva det ni vill ha? Och ha som tumregel att sexet ska vara nöjsamt och tillfredsställande för Båda. Ställa-upp-sex funkar i regel sällan bra, även om undantag finns...
  • KimLinnefeldt

    Vet ju inte hur gammal du är, men låt säga att ni har 25 års sexliv framför er. Vill du fortsätta ha det som ni har det? Vet inte om det går att ändra på er båda, men det blir nog svårt. 

  • Anonym (Va?)
    Anonym (Hmmm) skrev 2020-07-01 11:39:16 följande:

    Är det fel av mig att vägra ha penetrationssex ? Killen vägrar oralt. Jag gillar inte att bli penetrerad o han gillar inte att ge oralt. Jag sa att jag kan gå med på vanligt sex om vi har oralt med men han vägrar det. Vad ska vi göra?


    Varför är ni ens ihop?
  • Anonym (Hmmm)

    Varför vi är ihop? Vi har de så bra för övrigt .. allt handlar inte om sex?

  • Anonym (Lou)

    Jag har jättesvårt att förstå hur man kan gå med på något man verkligen, verkligen inte gillar när det gäller sex bara för att man får något annat när det gäller sex i utbyte.

    Jag har jättesvårt att förstå hur man ens kan vilja bli slickad eller njuta av att bli slickad av någon som verkligen, verkligen inte vill slicka.

    Å andra sidan har jag precis lika svårt att förstå hur man kan njuta av penetrationssex med någon som avskyr att bli penetrerad och verkligen, verkligen inte gillar det.

    Ge er inte in i någon sjuk "byteshandel" där bägge gör saker ni inte vill eller till och med mår dåligt av bara för att ni får något annat. Det kan i värsta fall leda till att ni tappar respekten både för er själva och varandra och att ni börjar förknippa sex med obehag, äckelkänslor och ångest.

    Jag har tre andra förslag.

    1. Gör enbart sådant ingen av er ser som en uppoffring för att få något annat man vill ha när det gäller sex. Kanske funkar det att använda händerna/ gnida er mot varandra/ använda sexleksaker/ valfritt förslag

    2. Fortsätt att vara tillsammans men ha inte sex utan enbart andra former av fysisk närhet. Du skriver ju själv att allt inte handlar om sex. Er respektive sexualdrift kan ni få utlopp för genom att onanera, antingen tillsammans eller var och en för sig, om ni nu inte vill ha ett "öppet" förhållande där det är okej att ha sex med andra.

    3. Gör slut, och om ni gillar varandra mycket som personer, var vänner.

  • Anonym (Va?)
    Anonym (Hmmm) skrev 2020-07-01 11:54:23 följande:

    Varför vi är ihop? Vi har de så bra för övrigt .. allt handlar inte om sex?


    För den absoluta majoriteten människor så är ett fungerande sexliv viktigt jo. Din man vill väl ha ett sexliv? Om du inte vill bli penetrerad alls känns det märkligt att ens ha en relation med en man, tror det är svårt att hitta någon som skulle vilja ha ett sexliv helt utan den biten.
Svar på tråden Skippa penetration???