• Anonym (Rise)

    Kvinnor som inte hittar rätt, har de otur?

    Eller är det som för mig, som är man. Det handlar inte om otur, utan det är mig det är fel på.
    Jag bör gå till gymmet, skaffa nya kläder, ny frisyr.
    Jag tycker själv att jag är bra som jag är, och att jag har haft otur som inte hittat rätt.
    Men det handlar om andra saker varför jag inte träffar rätt.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor som inte hittar rätt, har de otur?
  • Anonym (-)

    Nej, de har inte otur. Antingen behöver de ändra nåt med sig själva eller ändra sina urvalskriterier.

  • Anonym (man)

    För en liten minoritet av män och kvinnor kan det förstås vara otur - om man har dragit en nitlott i genlotteriet och har utseendet VÄLDIGT mycket emot sig, eller har ett handikapp som gör det svårt att träffa någon. Men för de flesta kan man nog hitta någon om man bara gör tillräckligt avkall på sina krav (som ofta, i synnerhet för kvinnor, kan vara orealistiska) och/eller jobbar på att visa upp sin personlighet i en bättre dager. Som kille tror jag också man ska undvika datingappar, de är ofta fokuserade på ytliga attribut och missgynnar mindre fysiskt attraktiva. Det viktigaste tror jag ändå är att maximera kontaktytorna - ju fler man träffar desto mer sannolikt att hitta någon helt enkelt.

  • Anonym (Personlighet)

    Inte bara otur det är ovkdå personlighet

  • DanneHade

    Viss del är otur. Men en fruktansvärt stor del av det är "dåliga vanor", beteenden man antingen omedvetet eller medvetet väljer som leder till "oturen".


    Ta till exempel incels. De flesta incelsen är egentligen inte incels, de är volcels (voluntary celibate).


    De väljer aktivt att isolera sig och att hålla sig borta ifrån sammanhang och tillställningar som ökar deras odds att få ligga, och de gör det oftast på grund av rädsla.


    Skillnaden på en vanlig snubbe och en incel är att den ena har mött avslagen och växt i utmaning mot dem, medans den andra dukat under av dem.


    Kvinnor har inte lika svårt att få ligga. Deras problem är istället att så många av dem konkurrerar så hårt om så få män, och så många av dem vägrar att kompromissa. Lite som "din drömprins finns där ute, men varför skulle han välja dig av alla". Få personer vinner på lotto.

Svar på tråden Kvinnor som inte hittar rätt, har de otur?