Inlägg från: Anonymsnubbe34 |Visa alla inlägg
  • Anonymsnubbe34

Ångest som inte går att hantera?

Tjenare! Jag är 24 år gammal snubbe, som alltid haft ångest hela mitt liv så länge jag minns utvecklade social fobi när jag var runt 14-15 år, Då vågade jag inte gå i skolan blev bättre efter några år. För 1 månad sedan så fick jag en sån grov panikångestattack så jag fick extremt svårt att andas som att det var 800kg på bröstkorgen hyperventilerade ringde ambulansen domningar i ansiktet benen armarna började skaka i hela kroppen jag trodde inte det var möjligt har aldrig hänt mig först nu, och nu efter denna känns det som jag håller på bli galen, Jag tänker på min andning hela tiden vilket skapar sån extrem ångest så nu vågar jag inte ens gå ut knappt. jag vet inte riktigt vad jag ska göra, Tror ni detta är i skallen eller har jag något allvarligt fel? Kan tillägga att detta kommer mest när jag fokuserar på andningen då jag inte gör något, tex ligger i sängen. 

Och hur kan jag bryta detta tankemönstret om detta är möjligt, för livsslusten är på 0 just nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-02 16:37
    Endast seriösa svar, skulle uppskattas. Har även slutat med SSRI efter jag fick denna attack, för jag trodde att det berodde på den åt ssri 7år nu har jag varit utan 5 dagar.

• Svar på tråden Ångest som inte går att hantera?
  • Anonymsnubbe34

Så det är alltså fysiskt möjligt att ha detta jag har? Och att det inte är något allvarligt? Jag tänker har som konstant nervös känsla i kroppen..

• Anonymsnubbe34

Uppskattar verkligen era svar, känns redan som ett lättnad det enda jag undrar är om man är ensam med denna tanken? För liksom aldrig haft det förut i hela mitt liv bara kom som en blixt från ingenstans, Så därför blev jag lite orolig men grejen är att allt startade efter panikattacken jag fick

• Anonymsnubbe34

Uppskattar verkligen era svar, känns redan som ett lättnad det enda jag undrar är om man är ensam med denna tanken? För liksom aldrig haft det förut i hela mitt liv bara kom som en blixt från ingenstans, Så därför blev jag lite orolig men grejen är att allt startade efter panikattacken jag fick

• Anonymsnubbe34

• Anonymsnubbe34

Sorry råkade bli 3 gånger, för datorn hackade lite när jag tröck skicka svar

• Anonymsnubbe34

Update, åkte in idag på psykakuten för jag fick en sån grov attack jag inte kunde hantera dom kollade syresättning snackade med läkare osv, blodtryck hjärta allt var bra. Så detta är alltså bara psykiskt wow, trodde inte det menmen man får väl lära sig att hantera dom blev en lättnad då allt var bra

• Anonymsnubbe34

grejjen var att jag åt 10 mg paroxetin i slutet, när jag slutade med setralin så kunde tvärslutade pga låga dosen sa han fanns inget att trappa ner

• Anonymsnubbe34

Har haft en väldigt tuff barndom, kan skriva pm om det är så vill helst inte skriva ut här av privata skäl

• Anonymsnubbe34

Dricker väldigt mycket koffein 2-3 nocco om dagen 

• Anonymsnubbe34

Grejjen är att jag gjort det så pass länge hur kan detta uppkomma från det plötsligt?

• Anonymsnubbe34

Grejjen är att jag gjort det så pass länge hur kan detta uppkomma från det plötsligt?

• Anonymsnubbe34

Jag har gymmat under 5 års tid, så är ganska vältränad nu dock på senaste har jag inte gymmat vilat 2 veckor pågrund av dessa panikattacker då jag är rädd att jag ska få det på gym osv

• Anonymsnubbe34

Jag ska göra ett test och skippa koffein i en vecka och se hur jag blir =) 

Jag snusar dock, kan inte sluta med allt i livet =) 

• Anonymsnubbe34

Är inte sugen på att börja benzo, måste finnas andra lösningar. =) 

• Anonymsnubbe34

Första dagen jag inte fått en panicattack idag på länge =) Börjar gå lite frammåt iallafall, skrämmer mig inte lika mycket det där akutbesöket var nog värt.

• Anonymsnubbe34

Tjenare update, Har varit mycket bättre dom senaste veckorna inte upplevt så många attacker som jag hade innan har dock ringde psykatrin som jag har kontakt med och förklarat läget hur allvarligt det är, men dom säger tyvärr det är fullt så jag får ingen hjälp med någon slags samtalsbehandling eller liknande det enda dom kan göra är att skriva ut medicin då dom säger att dom har fullt finns inga lediga tider osv, Så får nog ta hand om detta själv då ingen hjälp finns inom vården :) 

• Anonymsnubbe34

Jag pratade självklart med läkare innan jag slutade med SSRI :) 

• Anonymsnubbe34

Och dom sa att jag måste välja privata men då undrar jag hur dyrt det är? =) någon som vet?

• Anonymsnubbe34

obekvämt o träffa en psykolog via videosamtal fan, hatar sånt där hellre irl än videosamtal 

Svar på tråden Ångest som inte går att hantera?