• Anonym (Man)
    Thu 2 Jul 2020 21:27
    1327 visningar
    20 svar
    20
    1327

    Få till det med barn i huset

    Jag och min fru har en son på 9 år. Han somnar runt 21.30 på kvällarna. Efter det finns ingen ork till sex. På helgerna finns chansen när han leker hos någon granne men allt som oftast så kan de börja leka där för att närsomhelst komma hem igen. Det blir liksom inte "lugn och ro" när man vet att det kan damma in ett gäng ungar när som helst.

    Det var lättare när han var yngre, då om de gick till en kompis så höll de sig där. Nu kan de, som sagt, komma hem närsomhelst.

    Vi har kodlås så de kommer in själva, dvs inget nyckellås som vi måste gå ned för att öppna om dörren är låst.

    Det har hänt att vi hållit på när man hör ytterdörren öppnas och 2-3 ungar storma in på nedervåningen. Måttligt kul. De är ju såpass gamla att de börja fatta vad man håller på med OM de skulle komma upp och vi är halvnakna/halvpåklädda i sovrummet osv. Vore pinsamt.

    Hur gör ni andra för att få lugn och ro för att orka/kunna ha sex?

  • Svar på tråden Få till det med barn i huset
  • Anonym
    Thu 2 Jul 2020 21:31
    #1

    2 tonårngar. 1 vaken sent. 1 vaknar tidigt. Vi har inte en chans att ligga. Dom tränar aldrig samma tider så vi har alltid nån hemma. Nu i coronatider hänger dom inte heller hos kompisar...

  • Thu 2 Jul 2020 21:57
    #2

    Några idéer:

    - Duscha ihop för att spara vatten

    - Drick kaffe sent vissa dagar så ni har ork efter 21:30

    - Satsa ibland på barnvakt och ta in på hotell över natten

    - Säg att ni gärna vill ha sovmorgonar på helger, så ingen springer in i någon annans sovrum innan säg 09 om det inte är något särskilt inplanerat

  • Anonym (3 barn 4:e på väg)
    Thu 2 Jul 2020 22:22
    #3

    Kanske lite trist förslag, men bättre än att sexlivet dör ut...planera när ni ska ligga!!

    Se till att ge varandra en stunds vila mitt på dagen den kvällen ni tänker ha sex så kanske det går lättare att orka.

    Vakna innan sonen på helgmorgnar och lås sovrumsdörren. Sen kan ni bjussa varandra på lite extra vila under dagen.

    Duscha tillsammans.

    Kanske sonen kan sova över hos en kompis ibland? Eller hos en släkting/vän?

    I värsta fall...vet inte hur ni bor, men källaren, tvättstugan eller lite romantik i bilen kan också funka om man är lite kreativ. :)

  • Anonym (Oinka­h)
    Thu 2 Jul 2020 22:29
    #4

    Planera in en städdag mellan klockan typ 12 och 15. Sedan sedan säger ni till kidsen att de får välja mellan att vara med eller leka ute i skogen den tiden. Lovar att ni får vara ifred 3 timmar

  • Thu 2 Jul 2020 22:35
    #5
    +1

    Om ni vill ha sex så måste ni faktiskt prioritera sexet också.

    Skylla på trötthet känns lite sådär mesigt med en 9-åring i huset.. Det hade jag köpt om barnet hade varit 9 månader...

    Anstränga er lite.

    Duscha tillsammans och ta en snabbis och lås dörren

    Säg åt barnet att hålla sig hemifrån x tid. Skyll på viktigt möte.

    Lämna hos farmor 2 timmar

    Åk till enslig skogsväg och ha sex i bilen. Eller ta med filt och hitta en plats i naturen

    Boka hotell och barnvakt

    Klassiskt bolibompasex, ta en snabbis i källaren med haspad dörr

    Skaffa lås på sovrumsdörren och lås om er på lördag morgon

    Ställ klockan och ha sex mitt i natten eller extra tidigt innan jobbet

    Se över tillgång till bastu, gymmet, solarium, spa-avdelning etc ni kan låna via jobb/förening/företag/kontakter och boka in ett par timmar medan sonen är hemma och ser tv

  • Anonym (Prior­iterin­g)
    Thu 2 Jul 2020 22:49
    #6

    har två äldre tonårsbarn, det går fint att ligga trots barn. Duscha ihop, lås sovrumsdörren, smit in i tvättstugan, snabbisar är inte att förakta. Man kan ju inte köra ohämmat skriksex men vanliga härliga knull där man behärskar sig lite vid orgasm funkar. Det handlar ju om att prioritera. Hur kan ni vara så trötta? Smit in och duscha lite tidigare på kvällen?

  • Anonym (.)
    Thu 2 Jul 2020 23:00
    #7

    Passar på när barnen är borta hos kompisar.

    Kör sent på kvällen.

    Håller nu på att bygga en liten gäststuga på tomten. Blir fullgod standard, så om det inte får ut barnen ur huset, så kan jag och frun sova där emellanåt.

  • Anonym (6-bar­ns familj­en)
    Thu 2 Jul 2020 23:45
    #8

    Vi har 6 barn och alla är under 12 år. Vi ligger flera gånger i veckan.

    Saknar ni sexet får ni börja anstränga er och engagera er.

    Orkar ni glo på film eller pilla på mobilen innan ni somnar så orkar ni visst ha sex. Det tar 5 min så är det klart. Ta en dusch tillsammans när sonen lagt sig så kan ni ligga innan ni lägger er.

    Skippa vissa måsten nån kväll här och där så ni är lediga för sex och är pigga att orka.

    Kan vi så kan ni.

  • Anonym (Tvåki­ds)
    Fri 3 Jul 2020 03:33
    #9

    Det där är ju inte sent alls. Vi har två här hemma, en 10 åring och en 8 åring. Plus en himla massa kompisar, typ varje dag.

    Nu under sommaren kan barnen vara uppe till midnatt. Då är man trött.

    Men vi kör på ändå, har sex flera gånger i veckan.

    Sex är er njutning och avslappning. Få till det innan sovdags, så ska ni se att ni sover bättre :)

  • Anonym (Anna)
    Fri 3 Jul 2020 08:04
    #10

    Tycker det är märkligt att vuxna människor låter sitt sexliv styras av vad barnen ska tycka och tänka. Att "passa på" när barnen är ute och inte när man har lust låter som ett recept på ett dåligt sexliv, i varje fall på längre sikt.

    Vi bor i lägenhet med tre barn på åtta, tolv och fjorton och har sedan de var små förklarat att mamma och pappa ibland vill ha lite vuxenskönt. Vi har avdramatiserat det hela och sagt att det är något man gör för att man tycker om varandra, och att det kan vara så otroligt skönt att man börjar stöna lite. Men vi har också sagt att det är något privat och därför ska man inte komma in i sovrummet om dörren är stängd.

  • Anonym (mysel­f)
    Fri 3 Jul 2020 08:35
    #11

    Varför lägger han sig så sent? Vi har inte ändrat rutiner bara för att skolan är slut - dottern lägger sig senast 21.00 (dvs somnar då, lägger hos sig ännu tidigare). Efter det hinner jag att duscha, vi fikar, tittar på nån film tillsammans och är i sängen senast elva och då finns det även tid för sex när vi vill.
    För oss snabbisar eller köra i badrummet/bilen är inte alternativ - det tar inte 5 min, hehe, men tiden/möjligheter finns det, bara man vill

  • Anonym (iii)
    Fri 3 Jul 2020 08:46
    #12
    Anonym (Anna) skrev 2020-07-03 08:04:34 följande:

    Tycker det är märkligt att vuxna människor låter sitt sexliv styras av vad barnen ska tycka och tänka. Att "passa på" när barnen är ute och inte när man har lust låter som ett recept på ett dåligt sexliv, i varje fall på längre sikt.

    Vi bor i lägenhet med tre barn på åtta, tolv och fjorton och har sedan de var små förklarat att mamma och pappa ibland vill ha lite vuxenskönt. Vi har avdramatiserat det hela och sagt att det är något man gör för att man tycker om varandra, och att det kan vara så otroligt skönt att man börjar stöna lite. Men vi har också sagt att det är något privat och därför ska man inte komma in i sovrummet om dörren är stängd.


    Haha ni är nog inte helt enligt normen. Så skulle vi aldrig säga. 
    Vuxenskönt, vilket märkligt ord Drömmer

    Men det är väl rätt givet att man inte kan ha sex när som helst när man har barn. Det ska lagas mat, någon har skadat sig, hjälp med läxor  osv, då kan man knappat låsa dörren och hänvisa till "tid för vuxenskönt"
    Man löser det ändå, vi har inga problem trots 5 barn (dock inga småbarn, ska tilläggas) men vi sköter det med morgonsex och kvällssex och någon enstaka gång mitt på dagen om ingen är hemma (nu under semestern). 
  • Anonym (iii)
    Fri 3 Jul 2020 08:47
    #13
    Anonym (Man) skrev 2020-07-02 21:27:33 följande:

    Jag och min fru har en son på 9 år. Han somnar runt 21.30 på kvällarna. Efter det finns ingen ork till sex. På helgerna finns chansen när han leker hos någon granne men allt som oftast så kan de börja leka där för att närsomhelst komma hem igen. Det blir liksom inte "lugn och ro" när man vet att det kan damma in ett gäng ungar när som helst.

    Det var lättare när han var yngre, då om de gick till en kompis så höll de sig där. Nu kan de, som sagt, komma hem närsomhelst.

    Vi har kodlås så de kommer in själva, dvs inget nyckellås som vi måste gå ned för att öppna om dörren är låst.

    Det har hänt att vi hållit på när man hör ytterdörren öppnas och 2-3 ungar storma in på nedervåningen. Måttligt kul. De är ju såpass gamla att de börja fatta vad man håller på med OM de skulle komma upp och vi är halvnakna/halvpåklädda i sovrummet osv. Vore pinsamt.

    Hur gör ni andra för att få lugn och ro för att orka/kunna ha sex?


    du skriver inget om morgonsex?
  • Anonym (Man) Trådstartaren
    Fri 3 Jul 2020 08:51
    #14
    Anonym (myself) skrev 2020-07-03 08:35:36 följande:

    Varför lägger han sig så sent? Vi har inte ändrat rutiner bara för att skolan är slut - dottern lägger sig senast 21.00 (dvs somnar då, lägger hos sig ännu tidigare). Efter det hinner jag att duscha, vi fikar, tittar på nån film tillsammans och är i sängen senast elva och då finns det även tid för sex när vi vill.
    För oss snabbisar eller köra i badrummet/bilen är inte alternativ - det tar inte 5 min, hehe, men tiden/möjligheter finns det, bara man vill


    Han har svårt att somna, trots att vi försöker hålla rutiner, även på skollov, så tar det nån timme för honom att somna.

    Min fru gillar inte snabbisar alls, hon tänder inte på det. Hon måste ha minst 15-20 minuters förspel för att bli tänd. Allt måste liksom vara och kännas rätt vilket gör att snabbisar inte är ett alternativ. 
  • Fri 3 Jul 2020 09:06
    #15
    Anonym (Man) skrev 2020-07-03 08:51:26 följande:
    Han har svårt att somna, trots att vi försöker hålla rutiner, även på skollov, så tar det nån timme för honom att somna.

    Min fru gillar inte snabbisar alls, hon tänder inte på det. Hon måste ha minst 15-20 minuters förspel för att bli tänd. Allt måste liksom vara och kännas rätt vilket gör att snabbisar inte är ett alternativ. 
    Jag tycker du har en lite begränsad syn på förspel.
    Tänk istället att all interaktion med din sexpartner är en form av förspel i någon mening. Blickar, ord, kroppsspråk osv. Flirta med henne, lek med henne (verbalt och fysiskt) , reta henne, hångla upp henne mot väggen, bär omkring på henne osv. Tro inte att "förspel" är begränsat till hångel och smek inför ett omedelbart förestående samlag. Se till att era interaktioner är av den typen att det är glasklart att ni är man och kvinna i första hand, föräldrar och annat i andra hand. 

    Sen vill jag fråga, vem av er är det som säger sig inte ha ork till sex efter 21:30? 
    Låter i mina öron som en klassisk ursäkt från någon som inte vill ha sex av någon anledning. Har man en partner man tänder på så nog fasen orkar man vara vaken efter 21:30 någon gång då och då om det vankas sex.... 
  • Fri 3 Jul 2020 09:25
    #16
    Anonym (Man) skrev 2020-07-03 08:51:26 följande:

    Han har svårt att somna, trots att vi försöker hålla rutiner, även på skollov, så tar det nån timme för honom att somna.

    Min fru gillar inte snabbisar alls, hon tänder inte på det. Hon måste ha minst 15-20 minuters förspel för att bli tänd. Allt måste liksom vara och kännas rätt vilket gör att snabbisar inte är ett alternativ. 


    Om man ska gå från 0 till kåt bara sådär rätt upp och ner på kvällen så förstår jag att det tar tid.

    Man måste ju själv ta ansvar för att bli kåt och vilja vara kåt och då måste man vara villig att anstränga sig. Använd dagen till mentalt förspel med sexiga sms, slicka örat, hångla, klämma rumpa, be henne gå utan trosor etc etc etc...

    Jag lovar att hon på kvällen är kåt på ett kick..
  • Anonym (6-bar­ns familj­en)
    Fri 3 Jul 2020 09:40
    #17
    Anonym (Man) skrev 2020-07-03 08:51:26 följande:

    Han har svårt att somna, trots att vi försöker hålla rutiner, även på skollov, så tar det nån timme för honom att somna.

    Min fru gillar inte snabbisar alls, hon tänder inte på det. Hon måste ha minst 15-20 minuters förspel för att bli tänd. Allt måste liksom vara och kännas rätt vilket gör att snabbisar inte är ett alternativ. 


    Är det du som vill ha mer sex eller hon?

    Vad är hon villig att göra för att förbättra tillgången på sex?
  • Anonym (Gia)
    Fri 3 Jul 2020 14:08
    #18

    Vi har 6 barn och får på ett eller annat vis till det nästan varje dag. Vi prioriterar sex och tar varje tillfälle som ges. Ibland somnar barnen tidigt och då kan vi ligga lite längre. Om någon av oss vaknar under natten kan vi väcka varandra och ligga då. Eller en snabbis i tvättstugan. Eller i duschen. Eller när barnen är ute. Funkar inget annat brukar vi ge dem pengar så de kan gå till affären och köpa godis. För ett par veckor sedan tog vi en snabbis i husvagnen när barnen var och duschade efter att de hade simmat. Vi övervakade simningen och småsprang till husvagnen när barnen gick till duschen. Allt är möjligt om vilja och intresse finns

  • Fri 3 Jul 2020 17:48
    #19

    Har ni inte lås?

    Jag har en 10 åring och en snart 6 åring och vi har inga problem att ha sex om vi känner för det. Och då springer dom inte ens hos vänner

  • Anonym (Bolib­ompa)
    Fri 10 Jul 2020 23:21
    #20

    Bolibompa sex

Svar på tråden Få till det med barn i huset