• SwedishBeta99

    Kan unga tjejer i dagens samhälle tänka sig...?

    Hej och tack för att du tar dig tid att läsa mitt inlägg!

    Jag vill först påpeka att detta är mitt första bidrag på FL, därför hoppas jag att ni har överseende om det är så att jag begår några amatörmässiga misstag gällande funktionerna.

    Nu till ämnet -

    Jag är en svensk kille på 21 år som tycker det är rent av fantastiskt att få tillhöra och uppleva det mångkulturella samhälle som Sverige kommit att utvecklas till. I detta ingår att se svenska tjejer välja att dejta afrikanska och arabiska killar istället för svenska killar.

    Det är här "dilemmat" uppstår, en av mina absolut högsta visioner har under senaste åren blivit att hitta en flickvän som kan tänka sig att ligga med invandrarkillar vid sidan av vårt förhållande. Min tanke är att hon ska få ha ett eget sexliv tillsammans med en eller flera utvalda arabiska/afrikanska sexpartners och att jag på sin höjd har tillåtelse att titta på eller höra henne återberätta i efterhand.

    Jag är strax över medellängd, har inte typiskt svenska drag vilket kan få mig att framstå som något exotisk, är genomtränad och har allmänt manliga yttre attribut...av utsidan att döma skulle nog många se mig som Alfa. Det är med andra ord inte min utsida som får mig att känna mig underlägsen gentemot tex afrikanska killar. Kort uttryckt känner jag mig som en Alfa utåt sett och en Beta/Cuck (Cuck=Cuckold) på insidan.

    Min uppfattning är att unga tjejer som växer och har växt upp i dagens kulturellt och etniskt berikade Sverige generellt har en positiv syn på invandrarkillar från Afrika eller Mellanöstern. Detta faktum får mig att känna hopp om att det finns tjejer där ute som är öppensinnade och mottagliga inför nya teman och inriktningar. Jag är fullt medveten om att min smak är speciell och att den utmärker sig från den traditionella modellen kring kärleksliv och relationer, som sagt finns det dock en låga inom mig som hoppas att tjejer vågar gå utanför boxen.

    Det jag efterfrågar med mitt inlägg är att få reflektioner och synvinklar på hur ni ser på detta. Välkomnar i första hand respons från tjejer som försöker sätta ord på sina tankebanor, men manliga perspektiv mottages också med tacksamhet. Till er tjejer, ni behöver såklart inte endast utgå ifrån era egna ståndpunkter, kanske har ni vänner eller andra bekanta som kan relatera till ämnet.

    Skulle du kunna tänka dig att vara en del av den här sortens relation?

    Tack så mycket på förhand!

    OBS

    Inlägget är inte tänkt att väcka irritation eller få rasistiska röster att krypa fram från sina hål.

    Håll god ton mot varandra!

  • Svar på tråden Kan unga tjejer i dagens samhälle tänka sig...?
  • Anonym (ooo)

    Detta är alltså en kontaktannons? Inte ok enligt forumreglerna, läs dem 

  • Anonym (öppet)

    Jag menar det är inte vanligt att vilja ha ett öppet förhållande så det blir svårt. 

    Personligen skulle jag inte vilja dejta en kille som pratade om sig själv eller andra som beta/alfa eller hade denna fetisherade närmast rasistiska syn på mörka män. Sättet du pratar om mörkhyade män som någon exotisk främmande homogen ras gör mig illa till mods. 

    Jag har haft ett öppet förhållande förut men då handlade det inte om någon cuckold skit då det inte attraherar mig för fem öre. 

  • Anonym (Ladybug)

    Jag tror inte problemet är att hitta tjejer som gillar arabiska/svarta män, för de finns säkert, utan att hitta någon som är öppen för att ha ett (sexlöst?) förhållande med dig och ha sex med andra vis sidan av. Sök dig till någon sexsajt är mitt tips, för dejtar du på vanligt sätt lär dessa tjejer vara sällsynta, och det är knappast något man tar upp på första dejten.

  • SwedishBeta99

    Jag ser inte alls hur min syn framstår som rasistisk åt något håll. Allt styrs av hur läsaren tolkar texten.

    Användandet av Alfa i kontrast till Beta används för att på ett enkelt sätt betona skillnaden i karaktärsdrag.

  • Anonym (Alfapar)

    Håller inte med dig.
    En modern Alfahanne bor givetvis med en modern Alfakvinna och tillsammans roddar de hem, ekonomi Och familj.
    Sexlivet är inget man behöver ha en tredjepart i.
    Nej du får nog fantisera vidare.

  • Anonym (Harrump)

    Lycka till med trollandet.

    Så länge du är lycklig och din ev flickvän är lycklig  och allt är frivilligt så är allt bra.

  • Fjäril kär

    Du glömmer att även den andra killen måste vara med på detta. Vilket kan vara värre.

    Tror inte särskilt många män vill att en annan man tittar på under sexakten med vetskapen om att du är nån slags fiktiv pojkvän.

  • Fjäril kär

    Du glömmer att även den andra killen måste vara med på detta. Vilket kan vara värre.

    Tror inte särskilt många män vill att en annan man tittar på under sexakten med vetskapen om att du är nån slags fiktiv pojkvän.

  • Anonym (.)

    Om man tror att alfa har med utseende att göra så har man inte fattat någonting om nått.

Svar på tråden Kan unga tjejer i dagens samhälle tänka sig...?