• Anonym (Lina)

    Ansvarar för min egna orgasm??

    Varje gång jag har sex med killen så ansvarar jag för min orgasm. Får aldrig komma oralt, och kan inte få orgasm utan att stimulera klitoris... får alltid smeka klitoris själv till orgasm när vi har sex. Smeker jag inte mig själv så blir det ingen orgasm. Hade ni tyckt att de va okej? Om ni var i mina kläder??

  • Svar på tråden Ansvarar för min egna orgasm??
  • Anonym (E)

    Ja... jag har alltid smekt mig själv under sex. Varför skulle det vara ett problem?

  • Anonym (Kalle)

    Min tjej föredrar om jag smeker henne under sexet, så vi gör så.

  • Amidina

    Jag brukar själv göra så och det är inte ett problem för mig, vet ju exakt var jag ska stimulera. :P

    Men om det vore ett problem så hade jag tagit upp det med min man och pratat om hur vi kunde lösa det så båda var lika nöjda efteråt.


    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Anonym (.)

    Om du även ansvarar för killens orgasm så är det inte ok någonstans.
    Med det menar jag att ni först har sex tills han får orgasm och sen får du fortsätta på egen hand.

    Man ansvarar tillsammans för bägges orgasmer.

  • New  Dawn
    Anonym (Lina) skrev 2020-07-03 19:11:15 följande:

    Varje gång jag har sex med killen så ansvarar jag för min orgasm. Får aldrig komma oralt, och kan inte få orgasm utan att stimulera klitoris... får alltid smeka klitoris själv till orgasm när vi har sex. Smeker jag inte mig själv så blir det ingen orgasm. Hade ni tyckt att de va okej? Om ni var i mina kläder??


    Nej,det är inte okej. För mig är det viktigt att min man är intresserad och engagerad i min orgasm.(och och jag i hans) Dessutom är oralsex en viktig del av sex för mig.

    Orgasm och njutning måste vara ett delat intresse/ansvar annars kan sex kvitta.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Arne)

    Min fru får härligast orgasm om jag slickar samtidigt som hon onanerar.

  • Anonym (Ja)
    Anonym (Lina) skrev 2020-07-03 19:11:15 följande:

    Varje gång jag har sex med killen så ansvarar jag för min orgasm. Får aldrig komma oralt, och kan inte få orgasm utan att stimulera klitoris... får alltid smeka klitoris själv till orgasm när vi har sex. Smeker jag inte mig själv så blir det ingen orgasm. Hade ni tyckt att de va okej? Om ni var i mina kläder??


    Har alltid smekt mig själv/använt vibrator under penetrering - vad är problemet med det? Föredrar att smeka själv för då blir det precis som jag vill. Det blir ju bara krångligt om mannen både ska knulla offentligt och smeka på exakt rätt sätt
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ja) skrev 2020-07-04 16:47:46 följande:

    Har alltid smekt mig själv/använt vibrator under penetrering - vad är problemet med det? Föredrar att smeka själv för då blir det precis som jag vill. Det blir ju bara krångligt om mannen både ska knulla offentligt och smeka på exakt rätt sätt


    Fast givetvis ska mannen vara intresserad av att du njuter fullt ut - på vilket sätt det än sker
  • DanneD

    Tråkigt att du måste sköta det själv om du "inte vill" det. Kanske ska prova nya grejer under sexet som verkligen "pushar dig" över kanten så att säga.

    Kanske bara fattas lite grann för att du ska komma utan att behöva ta på sig själv?


    Man med skägg, manbun och tatueringar. Singel. Min inkorg är alltid öppen för alla.
  • DanneD

    Tråkigt att du måste sköta det själv om du "inte vill" det. Kanske ska prova nya grejer under sexet som verkligen "pushar dig" över kanten så att säga.

    Kanske bara fattas lite grann för att du ska komma utan att behöva ta på dig själv?


    Man med skägg, manbun och tatueringar. Singel. Min inkorg är alltid öppen för alla.
  • Xzx
    Anonym (Lina) skrev 2020-07-03 19:11:15 följande:

    Varje gång jag har sex med killen så ansvarar jag för min orgasm. Får aldrig komma oralt, och kan inte få orgasm utan att stimulera klitoris... får alltid smeka klitoris själv till orgasm när vi har sex. Smeker jag inte mig själv så blir det ingen orgasm. Hade ni tyckt att de va okej? Om ni var i mina kläder??


    Vore väl förjävligt om du skulle prata med honom om det och att ni hanterar det som två fucking vuxna...
  • låstbok
    Anonym (Lina) skrev 2020-07-03 19:11:15 följande:

    Varje gång jag har sex med killen så ansvarar jag för min orgasm. Får aldrig komma oralt, och kan inte få orgasm utan att stimulera klitoris... får alltid smeka klitoris själv till orgasm när vi har sex. Smeker jag inte mig själv så blir det ingen orgasm. Hade ni tyckt att de va okej? Om ni var i mina kläder??


    sicken tråkig snubbe du har min blivande ex fru sex vägrade så blev sex en gång i månaden efter mycket gräl men jag själv ville slicka smeka och testa nya grejer men min blivande ex fru ville inget det vart bara en snabbis en gång i månaden och inget mer så nu håller vi på att skiljas har typ 3 månader kvar,,,

    men det ända rådet jag kan ge är att prata med honom och lägg alla kort på bordet och passar inte det din kille dumpa honom och hitta en annan som bryr sig mer
  • Anonym (Dr. Röf)

    Ok, här behövs nog en liten grundkurs i sex och njutning. Av det du skriver och hur du skriver antar jag att du är rätt ung och oerfaren. Inget fel i det. Det är vi alla.

    1. ALLA är olika och gillar olika saker. Olika personer får orgasm av olika metoder. Ditt ansvar är att känna efter och ta reda på vad som fungerar för dig. Lättast görs det genom att helt enkelt lära känna din kropp, ergo - onanera. Vad funkar för dig? Direkt klitorisstimulans? Runt omkring? Anal stimulans? Hård? Mjukt? G-punkt? Av vad du skriver verkar det som du redan vet vad som funkar för dig så det är ett steg längre än för många andra.

    2. Kvinnor har generellt sett svårare att få orgasm än män. Så är det bara och man är inte helt säker på varför. En del kan inte komma av enbart penetrerande sex utan behöver annan stimulans (som du). Andra kan inte komma av ANNAT ÄN penetrerande sex.

    3. Sex är något man gör TILLSAMMANS för att båda njuter av intimiteten det innebär. Kan vara ett långt skönt förspel, onanera åt varandra, inför varandra, ett snabbt råknull inne på toa eller vanligt morgonsex. Poängen är att man är två och båda måste vara lyhörda för varandra. Det kan ibland vara pinsamt men nödvändigt att faktiskt prata om sex. Inte skämmas för att något är skönt eller inte skönt. Testa på varandra, med varandra, inför varandra. Funkar det? Funkar det inte?

    4. De små detaljerna KAN göra skillnad. Ett finger en cm hit eller dit kan göra en väldig skillnad. Olika ställningar gör skillnad. Olika hårt gör skillnad. Gillar ni olika saker? Turas om då (så länge det inte är något den ene absolut inte vill). Gillar han bakifrån men du föredrar att rida? Variera, överraska och framförallt NJUT. Skäms inte för din egen njutning och skäms aldrig för att du är missnöjd med sexlivet (även om FL gärna vill få dig att känna så).

    5. Om smekning vid sex är det enda som får dig att komma, och ni testat en massa ställningar med samma resultat kan han gott få smeka dig till orgasm. Det borde vara HANS ansvar att se till att DU njuter, så länge han får veta vad som funkar för dig.

    Lycka till!

Svar på tråden Ansvarar för min egna orgasm??