• Anonym (Sally och Leah)

    Vad tycker ni om dessa två namn?

    Vad tycker ni om namnen Sally och Leah/Lea?

    Tycker ni de är fina namn på ett barn/en vuxen kvinna eller inte? Vad associerar ni namnen till?

  • Svar på tråden Vad tycker ni om dessa två namn?
  • Anonym (Annie)

    Sally; ganska barnsligt, gulligt och vänt. Passar inte bra på en vuxen. Sally är ursprungligen ett smeknamn för Sarah i engelskan.

    Leah; internationellt, men med den stora nackdelen att adjektivet le betyder elak.

    Kontentan är att jag rekommenderar att försöka hitta något annat.

  • trollhona

    Sally är för mig inte riktigt ett namn, utan mer ett smeknamn. Dock börjar ju fler "namn" av den typen bli populära, typ Ellie och Nelly mf så det fungerar väl trendmässigt.

    Leah är helt ok. Enkelt.

    Liknande namntips är :
    Sara, Saga, Sabine
    Leia, Lilly, Louise

  • Kusinen

    Helt normala fina namn. Har ett par vuxna bekanta (som kommer från andra länder) som heter Leah. Har inte tänkt en tanke om att det skulle vara konstigt att de heter så.

    Däremot är det ju ganska generationsbundna namn, så just nu skulle jag ju utgå från att en svensk som hetteLeah eller Sally var ung, men när den generationen har vuxit upp finns det ju massa vuxna som heter så och liknande.

  • fluu

    Sally gillar jag. Det har många lager och är både sött och rivigt. Enkelt och gångbart. 

    Lea är det inget fel på egentligen, men jag kopplar bara till "lealös" och så tycker jag att det är väl mjukt. 


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (linn)

    Mina döttrar heter Sally och Doris och flickan i magen ska nog heta Maj så jag tycker förstås att Sally är jättefintCool

Svar på tråden Vad tycker ni om dessa två namn?