• Anonym (Rådvill)

    Sluta med preventivmedel?

    Hej alla. Ber om att inte bli totalt lynchad.

    För ca 5månader sedan tog jag ut min hormonspiral. Någon vecka senare så sprutade jag mig med en p-spruta. Nu har det gått 3månader. (Dags för påfyllning) Har ALDRIG haft sämre sexlust än under dessa 3månader. Känner mig deprimerad och omotiverad. Har under de senaste 2åren haft en stor barnlängtan. (vilket har varit svårt för mig att erkänna för både vänner och familj) hade ett meltdown inför sambon förra hösten efter lite vin hos en vän där jag förklarade för honom att jag visst vill ha barn någon gång. Jag vill så gärna ha ett barn MEN. Det passar så dåligt. Vi båda är 26. Jag har ett högavlönat jobb och sambon är väl påväg upp efter sin utbildning. Vi har precis ärvt en gård och ska renovera den och bygga upp en hästverksamhet. Vet att många säger att det inte finns någon ?rätt tidpunkt? att skaffa barn. Men detta är väl helt jävla fel. Tror att sambon är mer rationell och inte skulle gå med på att skaffa barn just nu. Men om jag inte åker och tar en till p-spruta då...? Fan. Känner mig så sjuk i huvudet. Orkar inte mer. Hjälp för fan. ??????? Spärra in mig!

Svar på tråden Sluta med preventivmedel?