• RenLuft

    Är jag en väldigt känslig person? En liten simpel kram kan göra mig så glad ibland

    Hej!
    FÅNIG tråd!

    Det är kanske inte som så att det gäller alla kramar ifrån exakt alla människor. Men jag blir glad när kvinnor kramar mig. Liksom att det är de själva som kommer fram och kramar mig. Jag blir så vansinnigt glad.

    Det är inte så att jag blir kär i dem eller att jag inbillar mig att de är kära i mig. Det handlar nog också kanske en känsla av att jag är omtyckt, jag vet inte riktigt själv men någonting sker det hos mig och jag blir så otrolig glad.

    Jag vet att jag rent allmänt är en känslig person. Jag blir lätt ledsen och kan snabbt känna sympati till andra eller kan bli glad över saker jag finner det ''sött''.

    Jag vet att kramen kanske inte betyder någonting ifrån den andre personen och att personen kanske inte ens delar detsamma glädje som mig. KANSKE personen känner ingenting särskilt alls, överhuvudtaget.

    Men jag låter bli att filosofera i de banorna. Jag låter mig själv bara tänka på att jag blev kramad och personen accepterar/tycker om mig. Annars skulle jag inte bli kramad.

    Brukar ni damer bli såhär glada när ni får kram ifrån det könet ni dras till?

  • Svar på tråden Är jag en väldigt känslig person? En liten simpel kram kan göra mig så glad ibland
  • Anonym (S)

    Jag tycker i grunden att det är rätt jobbigt när man ska hälsa med en kram, men har lärt mig det. Ser ingen skillnad på att hälsa på en man eller kvinna på det sättet. Jag blir glad när folk jag gillar viaar att de gillar mig tillbaka, oavsett kön och oavsett om det visas med en kram eller på andra sätt, genom vänliga ord tex.

    Varför uppskattar du mer om dina kvinnliga vänner visar att de yppskattar dig än om dina manliga vönnergör det? Är det inte lika roligt att vara omtyckt av alla?

  • Anonym (inget konstigt)

    Klart att man blir glad när man får en välkommen och oväntad kram! Och brukar man inte bli kramad så ofta så känns det naturligtvis som något alldeles extra.

  • Anonym (ooo)

    Med tanke på dina andra trådar så förstår man att det sociala samspelet inte kommer helt naturligt för dig, och då är det kanske inte så konstigt om du reagerar så mycket på en liten kram?

  • RenLuft
    Anonym (ooo) skrev 2020-07-04 09:08:23 följande:

    Med tanke på dina andra trådar så förstår man att det sociala samspelet inte kommer helt naturligt för dig, och då är det kanske inte så konstigt om du reagerar så mycket på en liten kram?


    Vilka andra trådar?!

    Jag har mest skapat natur trådar och liknade. Jag har sällan nämnt något om mina personliga saker/sociala liv.

    Jag har ingen fel med sociala samspel.
  • Anonym (Agree)
    RenLuft skrev 2020-07-04 07:16:57 följande:

    Hej!

    FÅNIG tråd!

    Det är kanske inte som så att det gäller alla kramar ifrån exakt alla människor. Men jag blir glad när kvinnor kramar mig. Liksom att det är de själva som kommer fram och kramar mig. Jag blir så vansinnigt glad.

    Det är inte så att jag blir kär i dem eller att jag inbillar mig att de är kära i mig. Det handlar nog också kanske en känsla av att jag är omtyckt, jag vet inte riktigt själv men någonting sker det hos mig och jag blir så otrolig glad.

    Jag vet att jag rent allmänt är en känslig person. Jag blir lätt ledsen och kan snabbt känna sympati till andra eller kan bli glad över saker jag finner det ''sött''.

    Jag vet att kramen kanske inte betyder någonting ifrån den andre personen och att personen kanske inte ens delar detsamma glädje som mig. KANSKE personen känner ingenting särskilt alls, överhuvudtaget.

    Men jag låter bli att filosofera i de banorna. Jag låter mig själv bara tänka på att jag blev kramad och personen accepterar/tycker om mig. Annars skulle jag inte bli kramad.

    Brukar ni damer bli såhär glada när ni får kram ifrån det könet ni dras till?


    Jag blir nog glad främst när personen ifråga är någon jag håller av, på något sätt. Och det sker spontant. Du märker ju om personen ifråga vill krama dig eller om den känns påtvingat pga sociala förväntningar och sammanhanget. Hur såg scenariot ut när du fick den specifika kramen?
  • Anonym (känna å ta på)

    Ja det mysigt klämma å ta på någon, det kan ju utveckla sig till något mer !
    Gärna om man kan komma in på insidan ..Cool

  • Anonym (Kaa)

    Kan känna igen mig i detta. Tycker själv om att ta i folk jag gillar och bli bemött på samma sätt. Det som gör mig mest glad är kanske en spontan och oväntad klapp på axeln från någon man gillar och som frågar hur man mår. Det kan jag leva på i flera år.

  • Anonym (känna å ta på)
    Anonym (Kaa) skrev 2020-07-04 12:22:48 följande:

    Kan känna igen mig i detta. Tycker själv om att ta i folk jag gillar och bli bemött på samma sätt. Det som gör mig mest glad är kanske en spontan och oväntad klapp på axeln från någon man gillar och som frågar hur man mår. Det kan jag leva på i flera år.


    Okey förvisso så har det på senare tid blivit svårt när man gillar klämma  på någons rumpa t.ex .. Det är ju så lätt att signalerna tolkas fel, huxflux är det sexuella trakasserier.. 
  • Anonym (Kaa)
    Anonym (känna å ta på) skrev 2020-07-04 12:26:58 följande:

    Okey förvisso så har det på senare tid blivit svårt när man gillar klämma  på någons rumpa t.ex .. Det är ju så lätt att signalerna tolkas fel, huxflux är det sexuella trakasserier.. 


    Ehhh, ja? Och med all rätta. Jag tror de flesta i denna tråden talar om platoniska beröringar så som en kram eller klapp på armen eller axeln. Att ta någon på rumpan ÄR sexuella trakasserier (om denne inte uttryckligen gett sitt medgivande).
  • Anonym (Kaa)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-07-04 12:46:25 följande:

    Nej, jag gillar inte när folk tar på mig


    Och det måste man respektera. Tyvärr verkar många (särkilt män) tro att det är nån slags rättighet. ?Jag gör det bara för att vara snäll?. Nej, om personen inte vill det måste du acceptera det.
  • Anonym (S)
    Anonym (Kaa) skrev 2020-07-04 12:35:46 följande:

    Ehhh, ja? Och med all rätta. Jag tror de flesta i denna tråden talar om platoniska beröringar så som en kram eller klapp på armen eller axeln. Att ta någon på rumpan ÄR sexuella trakasserier (om denne inte uttryckligen gett sitt medgivande).


    Fast man kan ju undra lite när ts skriver att han uppskattar fysisk beröring av kvinnor och frågar just om man blir glad av kramar från personer av motsatt kön (om man är hetero). Det känns ju som att det handlar om något mer då, även om ts inte taffsar.

    Jag tycker faktiskt att det låter lite märkligt.
  • Anonym (känna å ta på)
    Anonym (Kaa) skrev 2020-07-04 12:55:20 följande:
    Och det måste man respektera. Tyvärr verkar många (särkilt män) tro att det är nån slags rättighet. ?Jag gör det bara för att vara snäll?. Nej, om personen inte vill det måste du acceptera det.
    Platonisk rättighet? Det handlar väl om ett ömse stundtals spontan reaktion ..
  • Anonym (D)

    Känner igen. Behöver inte ens vara en kram utan bara någon form av ?tecken? på att man är omtyckt.

    på samma sätt kan jag bli jätteledsen om jag ser det minsta tecken på att någon inte gillar mig. 


    överkänslighet på något sätt. Tror de flesta har högre tröskel när det gäller sådant 

  • Anonym (känna å ta på)
    Anonym (D) skrev 2020-07-04 13:38:06 följande:

    Känner igen. Behöver inte ens vara en kram utan bara någon form av ?tecken? på att man är omtyckt.

    på samma sätt kan jag bli jätteledsen om jag ser det minsta tecken på att någon inte gillar mig. 


    överkänslighet på något sätt. Tror de flesta har högre tröskel när det gäller sådant 


    Det i säg är väl inget att haka upp sig på, måste allt vara tecken ?
    Ja du är med största sannolikhet en av dom som är under tröskeln. 
  • Anonym (D)
    Anonym (känna å ta på) skrev 2020-07-04 14:09:21 följande:
    Det i säg är väl inget att haka upp sig på, måste allt vara tecken ?
    Ja du är med största sannolikhet en av dom som är under tröskeln. 
    Menar att man är uppmärksam på hur personen verkar tycka. Om personen tex berättar om något personligt kan det tyda på att denne litar på mig osv. 
  • Anonym (känna å ta på)
    Anonym (D) skrev 2020-07-04 14:13:00 följande:
    Menar att man är uppmärksam på hur personen verkar tycka. Om personen tex berättar om något personligt kan det tyda på att denne litar på mig osv. 
    Det känns onekligen att ni verkar vara en väldigt omständig personlighet som måste slå över till ett allvarligt läge om det i överlag handlar om något "personligt" t.ex vad? 
  • Anonym (känna å ta på)
    Anonym (D) skrev 2020-07-04 14:13:00 följande:
    Menar att man är uppmärksam på hur personen verkar tycka. Om personen tex berättar om något personligt kan det tyda på att denne litar på mig osv. 
    Det känns onekligen att ni verkar vara en väldigt omständig personlighet som måste slå över till ett allvarligt läge om det i överlag handlar om något "personligt" t.ex vad? 
  • Anonym (D)
    Anonym (känna å ta på) skrev 2020-07-04 14:23:29 följande:
    Det känns onekligen att ni verkar vara en väldigt omständig personlighet som måste slå över till ett allvarligt läge om det i överlag handlar om något "personligt" t.ex vad? 

    Nä är inte så omständig 


    tex psykisk ohälsa eller sjukdom 

  • RenLuft
    Anonym (Agree) skrev 2020-07-04 12:02:41 följande:
    Jag blir nog glad främst när personen ifråga är någon jag håller av, på något sätt. Och det sker spontant. Du märker ju om personen ifråga vill krama dig eller om den känns påtvingat pga sociala förväntningar och sammanhanget. Hur såg scenariot ut när du fick den specifika kramen?
    Det var väl inget specifik. Det är nyfunnen vän. Mycket trevlig person. Jag tror inte jag är förälskad eller intresserad. Jag vet inte riktigt. Men jag vart så glad när jag fick en kram. Och även när det kom till att ta farväl, så var det samma sak där. Jag vart bara så glad.

    Egentligen kanske jag var otydlig i tråden och borde ha skrivit på ett annat sätt. För nu när jag tänker efter, så är det ju som så att det inte gäller exakt ALLA kramar man får och ger. Hennes kram kändes bara så unik även om agerande inte var unikt, så kände jag mig glad av att det var just hon som kramade mig. Det kändes s¨gott. Men det skall understrykas att jag inte är kär. Inte vad jag tror i alla fall. Om man nu kan vara intresserad utan att ens veta det? . .
    Anonym (D) skrev 2020-07-04 13:38:06 följande:

    Känner igen. Behöver inte ens vara en kram utan bara någon form av ?tecken? på att man är omtyckt.

    på samma sätt kan jag bli jätteledsen om jag ser det minsta tecken på att någon inte gillar mig. 


    överkänslighet på något sätt. Tror de flesta har högre tröskel när det gäller sådant 


    Jaa!! Det där om att man känner sig omtyckt, där känner jag igen mig till fullo. Det behöver inte bara vara beröring i sig, utan själva känslan av att man är omtyckt, geuint omtyckt. Att det verkligen är bekräftat. Så gör det mig otroligt glad!

Svar på tråden Är jag en väldigt känslig person? En liten simpel kram kan göra mig så glad ibland