• Anonym (Balch)

    Ge henne en andra chans?

    Vi träffades några gånger, sen ghostade hon mig, och jag blev sur.
    Tyckte hon var omogen.
    Men hon har nåt... Jag är attraherad av henne, och förstår att hon är oerfaren, naiv. Hon var bara 22 då, jag var 47.
    Nu är vi ett år äldre.

  • Svar på tråden Ge henne en andra chans?
  • Anonym (nah)

    Ett år äldre? Vad spelar det för roll?

    Sedan skrattar jag lite åt din rubrik "ge henne en andra chans". Hon ghostade dig, skriver du. Att ge någon en andra chans innebär att en annan person vill något, och man då ger denne chansen. I ert fall är det du som vill något, hon ghostade - då är det inte att du "ger henne chansen" - det är ju du som vill ha en chans. Bara det liksom, att du uttrycker dig på det viset säger ju en del. 

  • Anonym (Balch)

    Varför skrattar ni? Skrev jag nåt roligt? 

  • Anonym (Balch)
    Anonym (nah) skrev 2020-07-04 11:27:28 följande:

    Ett år äldre? Vad spelar det för roll?

    Sedan skrattar jag lite åt din rubrik "ge henne en andra chans". Hon ghostade dig, skriver du. Att ge någon en andra chans innebär att en annan person vill något, och man då ger denne chansen. I ert fall är det du som vill något, hon ghostade - då är det inte att du "ger henne chansen" - det är ju du som vill ha en chans. Bara det liksom, att du uttrycker dig på det viset säger ju en del. 


    Hon hörde av sig flera gånger sen, och ville träffas, men jag ignorerade. Nu när det har gått ett tag så undrar jag om jag kanske ska ge henne en chans.
  • Anonym (nah)
    Anonym (Balch) skrev 2020-07-04 11:28:56 följande:
    Hon hörde av sig flera gånger sen, och ville träffas, men jag ignorerade. Nu när det har gått ett tag så undrar jag om jag kanske ska ge henne en chans.
    så vem var det som ghostade, menar du? Du skrev i TS att hon ghostade dig, nu skriver du att du ignorerade henne, 
  • Anonym (Balch)
    Anonym (nah) skrev 2020-07-04 11:30:40 följande:
    så vem var det som ghostade, menar du? Du skrev i TS att hon ghostade dig, nu skriver du att du ignorerade henne, 
    Hon ghostade mig, sen hörde hon av sig flera gånger. Jag tackade nej till att ses mer, men hon gav sig inte. De sista gångerna hon skrev så svarade jag inte.
  • Anonym (nah)
    Anonym (Balch) skrev 2020-07-04 11:27:45 följande:

    Varför skrattar ni? Skrev jag nåt roligt? 


    Fattar du inte det?

    Hon var "naiv", 22 år - du 47 (så förstås så mycket klokare, hon förstår inte sitt eget bästa, den naiva lilla tösen) Det skapar ett visst bubbel av skratt i magen.

    Det som gör att skrattsalvorna till slut exploderar hos oss läsare är att du skrivit "nu är vi ett år äldre" Flört
  • Anonym (nah)
    Anonym (Balch) skrev 2020-07-04 11:32:12 följande:
    Hon ghostade mig, sen hörde hon av sig flera gånger. Jag tackade nej till att ses mer, men hon gav sig inte. De sista gångerna hon skrev så svarade jag inte.
    Ok, så båda har ghostat. Ingen av er ville ju uppenbarligen, har du nu fått ett nyvaknat intresse för att du inte fått tag i någon annan, vanligt fenomen. 
Svar på tråden Ge henne en andra chans?