• Anonym (RH)

    Arga grannar

    Vet ej om jag gjort bort mej idag? 
    Har haft problem med plattbaggar i min lgh i 1 år nu och fått lga sanerad gång på gång sen augusti 2019, när saneringskillen + hyresvären var här igår igen och sanerad bestämde dom att hela hustet ska saneras (detta efter att jag sa till hyresvärden att jag kommer vidta andra åtgärder "läs anmälan till hyresgästföeningen om inte detta tar en ände") 
    Hyresvärd beslutade då (igår) om att hela huset ska saneras.
    Var inne till min närmaste granne tidigare idag och berättade för dom att huset ska saneras och då blev dom skitarga på mej "dom har plattbggar inne hos sig fast dom vägrar erkänna detta men jag har sett med egna ögon:
    Nu har grannarna bestämt att där kommer det inte att bli sanerat för som dom sa idag dom har inga där inne och dom tyckte jag var otrevlig som förvarnade o  sanering. Ska jag bry mej om vad grannarna tycker om mej?
    Jo granndamen brevid har spridit osanningar till andra här i huset om mej.

  • Svar på tråden Arga grannar
  • Anonym (B)

    Bry dig inte om dom! 

    du jag har en fråga om plattbagar. Hur stora är dom? Såg en ganska stor skallbagge, svart. På köksgolvet men vet inte om den kom utifrån eller om det kan vara plattbage. 

  • Anonym (RH)
    Anonym (B) skrev 2020-07-04 14:57:24 följande:

    Bry dig inte om dom! 

    du jag har en fråga om plattbagar. Hur stora är dom? Såg en ganska stor skallbagge, svart. På köksgolvet men vet inte om den kom utifrån eller om det kan vara plattbage. 


    Dom är ca 3 mm och är rödbruna har haft en o annan lite större med ett grått streck över ryggen o det är fläskängrar dock har jag inte haft nån helsvart

    Ska försöka att inte bry mej o grannarna för deras lgh kommer bli sanerad varesig dom vill eller inte, bara det att jag just nu tar åt mej allt pga dödsfall + att min syss har nyss fått diagnos cancer så det är bara för mycket nu
  • Anonym (B)

    usch vad jobbigt. Ja allt blir svårare när man mår dåligt. 


    De lugnar säkert ner sig när saneringen är över

  • Anonym (RH)
    Anonym (B) skrev 2020-07-04 15:18:50 följande:

    usch vad jobbigt. Ja allt blir svårare när man mår dåligt. 


    De lugnar säkert ner sig när saneringen är över


    Hoppas hoppas på mirakel så att syss överlever vi begravde vår mor när hon var 62 och syss blir 62 om nån månad men tyvärr är inte prognosen god för det är spridd lungcancer hon har.
    Ska försöka att koppla bort grannar o annat (dock finns det trevliga grannar också) Min älskade hund fick jag ta bort för 2 månader så är 2020 är inget lyckoår 
  • Anonym (RH)
    Anonym (B) skrev 2020-07-04 15:18:50 följande:

    usch vad jobbigt. Ja allt blir svårare när man mår dåligt. 


    De lugnar säkert ner sig när saneringen är över


    Hoppas hoppas på mirakel så att syss överlever vi begravde vår mor när hon var 62 och syss blir 62 om nån månad men tyvärr är inte prognosen god för det är spridd lungcancer hon har.
    Ska försöka att koppla bort grannar o annat (dock finns det trevliga grannar också) Min älskade hund fick jag ta bort för 2 månader så är 2020 är inget lyckoår 
  • Anonym (M)

    Du har alltså sett plattbaggar inne hos dem och pekat ut det men de förnekar ändå deras existens? Det låter väldigt underligt och i ett sånt fall hade jag nog inte blandat mig i alls utan låtit hyresvärden informera dem om att det kommer att bli en sanering. Uppenbarligen vill de ju inte tillstå att de också har ett problem.

  • Anonym (RH)
    Anonym (M) skrev 2020-07-04 15:31:46 följande:

    Du har alltså sett plattbaggar inne hos dem och pekat ut det men de förnekar ändå deras existens? Det låter väldigt underligt och i ett sånt fall hade jag nog inte blandat mig i alls utan låtit hyresvärden informera dem om att det kommer att bli en sanering. Uppenbarligen vill de ju inte tillstå att de också har ett problem.


    Jepp har även tagit foto på baggarna inne hos dom, när dom är besrusade vilket är ofta beklagar dom sig till mej över skadedjuren men när dom nyktrat till då har dom inga säger dom SUCK.
    Hyresvärden är tyvärr så att han inte informerar utan bara vill ha in hyra
  • Anonym (Betyder?)
    Anonym (RH) skrev 2020-07-04 15:26:23 följande:

    Hoppas hoppas på mirakel så att syss överlever vi begravde vår mor när hon var 62 och syss blir 62 om nån månad men tyvärr är inte prognosen god för det är spridd lungcancer hon har.

    Ska försöka att koppla bort grannar o annat (dock finns det trevliga grannar också) Min älskade hund fick jag ta bort för 2 månader så är 2020 är inget lyckoår 


    Syss?
  • Anonym (RH)
    Johannis887 skrev 2020-07-04 16:44:35 följande:
    Syster
    Ja min syster 
Svar på tråden Arga grannar