• Anonym (Ledsen)

    Eventuellt gravid, abort, dumpad, ledsen

    Hej! Jag och min kille har haft det väldigt svårt nu det senaste. Droppen på det så var min mens försenad och jag berättade det för honom, vi hade typ gjort slut innan detta, han sa direkt att om jag skulle vara gravid så ska jag göra abort. Att inte få någon förståelse gjorde ont. Trots att jag berättade att jag redan gjort en för flera år sedan som tog hårt på mitt psyke, och att jag inte vet vad jag vill isåfall. Han fortsatte tala om att jag mer eller mindre måste göra abort för barnets skull, och började nästan dumförklara mig för att det för mig inte var en självklarhet vad jag ville. Jag blev irriterad och sa att det är mitt val, min kropp och att jag egentligen gör vad jag vill. Dumt sagt av mig men jag tröttnade på hans tjat.

    Efter det kom vi överens om att försöka igen, så jag åkte hem till honom när han kom hem från jobbet några dagar senare. Jag hade sett fram emot det i flera dagar, att bara få vara i hans närhet igen. Men när jag väl kom dit betedde han sig konstigt och ville inte ens titta på mig. Jag ifrågasatte om han verkligen ville vara med mig, och han sa nej. Han sa att han kände sig tvingad pga hela risken för graviditet, och att om han var närvarande kunde han påverka mitt isåfalla beslut mer. Han är svår att prata med, så jag ställde frågor för att få svar. Han ändrade sig ofta. För att sammanfatta det hela så sa han ena stunden att han bara skulle stanna tills aborten egentligen, men om han hade märkt att det hade funkat ändå mellan oss så kanske det hade fortsatt även efteråt. Andra stunden hade han bara tänkt vara med mig för att han var rädd för mig, att jag skulle behålla mot hans vilja annars, han hade tänkt vara med mig tills aborten var gjord. Jag blev ledsen, och arg, han ville inte prata utan ville bara ha mig därifrån. Tillslut åkte jag. Och efter det har vi inte hörts av någonting. Idag har jag sån ångest över allting jag sa mitt i min ilska och sorg, hur jag hanterade situationen och känner mig förvirrad. Älskar han mig inte? Menade han verkligen detta eller var det bara något han sa tillslut för att han blev irriterad på min ifrågasättning? Jag är så kär i honom. Har aldrig känt såhär för någon förr.. Och vet inte vad jag ska ta mig till.. jag vill så gärna vara med honom. Men det känns som att man inte kan förlåta en sån här sak, även för sin självrespekt och han vill väl inte vara med mig (eftersom han sa det).. Jag har legat i sängen konstant idag och är så ledsen att hjärtat verkligen gör ont. Borde jag höra av mig och kolla om han verkligen menade allt han sa? Eller vad kan jag göra? Några tips? Please, be kind i kommentarsfältet.

Svar på tråden Eventuellt gravid, abort, dumpad, ledsen