• Anonym (blödningar)

    Hur diagnotiseras en skadlig blödning efter gynekologisk operation?

    Hur diagnotiseras en skadlig blödning efter gynekologisk operation? Vilka undersökningar görs för att kunna konstatera det?
  • Svar på tråden Hur diagnotiseras en skadlig blödning efter gynekologisk operation?
  • Anonym (blödningar)
    Anonym (Ö) skrev 2020-07-04 16:30:51 följande:

    Var det inte länge sen du gjorde op?


    Opererades 25 juni.
  • Anonym (blödningar)
    Anonym (Ö) skrev 2020-07-04 18:29:54 följande:

    Då kan du släppa detta nu


    Vad menar du? Jag har blött mycket, sedan upphörde det i drygt ett dygn och idag har det börjat blöda igen.
  • Anonym (blödningar)
    Anonym (Ö) skrev 2020-07-04 18:29:54 följande:

    Då kan du släppa detta nu


    Vad menar du? Jag har blött mycket, sedan upphörde det i drygt ett dygn och idag har det börjat blöda igen.
  • Anonym (blödningar)
    Anonym (Ö) skrev 2020-07-04 18:29:54 följande:

    Då kan du släppa detta nu


    Vad menar du? Jag har blött mycket, sedan upphörde det i drygt ett dygn och idag har det börjat blöda igen.
  • Anonym (blödningar)
    Anonym (Ö) skrev 2020-07-04 18:29:54 följande:

    Då kan du släppa detta nu


    Vad menar du? Jag har blött mycket, sedan upphörde det i drygt ett dygn och idag har det börjat blöda igen.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (blödningar) skrev 2020-07-04 18:34:41 följande:

    Vad menar du? Jag har blött mycket, sedan upphörde det i drygt ett dygn och idag har det börjat blöda igen.


    Blöder du i buken blöder du ju inte UTÅT! Utan INÅT. Klart du blöder från livmodern ett tag.
  • Anonym (blödningar)
    Anonym (Ö) skrev 2020-07-06 10:58:40 följande:
    Blöder du i buken blöder du ju inte UTÅT! Utan INÅT. Klart du blöder från livmodern ett tag.
    Jag syftar på blödningskomplikation i det område jag opererat - inuti livmodern.Eftersom jag opererat inuti livmodern så borde ju en blödningskomplikation innebära rikliga blödningar från livmodern och ut i underlivet. 
  • Anonym (lmnop)
    Anonym (blödningar) skrev 2020-07-06 11:06:56 följande:
    Jag syftar på blödningskomplikation i det område jag opererat - inuti livmodern.Eftersom jag opererat inuti livmodern så borde ju en blödningskomplikation innebära rikliga blödningar från livmodern och ut i underlivet. 
    Varför kontaktar du inte sjukvården alternativt åker in akut? Det är ingen här som kan göra en gynekologisk undersökning på dig, om du på allvar tror att det är skadligt eller dödligt måste du ta dig till en läkare. 
  • Anonym (Bm)

    Ring mottagningen till kliniken du blev opererad hos. Mycket, säkrare och bättre svar än här..... De har även din journaler så du får rätt svar på just dina frågor.

  • Anonym (Bm)

    Ring mottagningen till kliniken du blev opererad hos. Mycket, säkrare och bättre svar än här..... De har även din journaler så du får rätt svar på just dina frågor.

  • Pope Joan II

    Det är förstås farligt med stora gynekologiska blödningar, de kan snabbt bli livshotande. Du har knappast någon sådan givet tiden som gått efter operationen och din ovilja mot att söka för problemet.

  • Anonym (blödningar)
    Anonym (Bm) skrev 2020-07-06 12:31:49 följande:

    Ring mottagningen till kliniken du blev opererad hos. Mycket, säkrare och bättre svar än här..... De har även din journaler så du får rätt svar på just dina frågor.


    Har ringt.Jag får inga svar, jag bemöts med total tystnad när jag beskriver och frågar.
  • Anonym (blödningar)
    Anonym (Ö) skrev 2020-07-06 10:58:40 följande:
    Blöder du i buken blöder du ju inte UTÅT! Utan INÅT. Klart du blöder från livmodern ett tag.
    Bevis på din inkompetens:

    Symptom
    Blod som kommer från ett öppet sår
    Blåmärken
    Chock, som kan orsaka något av följande symptom:
    Förvirring eller minska vakenhet
    Klibbig hud
    Yrsel eller svimningskänsla efter en skada
    Lågt blodtryck
    Blekhet (blekhet)
    Snabb puls, ökad hjärtfrekvens
    Andnöd
    Svaghet

    Symptom på inre blödningar kan även inbegripa.


    Buksmärta
    Buksvullnad
    Bröstsmärta
    Yttre blödningar genom en naturlig öppningBlod i avföringen (visas svart, rödbrunt, eller klarröda)
    Blod i urinen (visas i rött, rosa eller te-färgad)
    Blod i uppkastningar (ser ljust röd, eller brun som kaffesump)
    Vaginal blödning (tyngre än vanligt eller efter klimakteriet)
    Källa:
    http://symptomen.se/symptom/blodning/
  • Anonym (blödningar)
    Anonym (lmnop) skrev 2020-07-06 13:04:15 följande:
    Det tror jag inte på...du menar att du pratar i telefonen och de säger ingenting tills du lägger på?
    Du får tro på vad fan du vill, men stör inte tråden! Har varken ork eller lust att tjafsa.
  • Anonym (lmnop)
    Anonym (blödningar) skrev 2020-07-06 13:10:12 följande:
    Du får tro på vad fan du vill, men stör inte tråden! Har varken ork eller lust att tjafsa.
    Men ge oss ett förslag på hur du ska lösa ditt problem? 

    Du får inget uttömmande svar på Familjeliv, sjukvården svarar med tystnad när du ringer, du vill inte kontakta någon sjukvårdsapp t ex Kry, du vill inte besöka sjukvården. Alla som svarar här har fel, enligt dig. 

    Med andra ord så trivs du med att ha det som du har det? Rätta mig gärna om jag har fel? 

    Vad vill du ha för svar här på Familjeliv? 

    Tror du på riktigt att du har en inre blödning? Varför åker du då inte in akut? 
Svar på tråden Hur diagnotiseras en skadlig blödning efter gynekologisk operation?