• Anonym (Lina)
    Sat 4 Jul 2020 19:38
    66 visningar
    3 svar
    3
    66

    Varför blir jag plötsligt "förälskad" i kvinnor?

    Kvinna, snart 40, singel, ett barn.

    Mellan 15-30 experimenterade jag en del med min sexualitet, låg med ganska många, mest killar men några tjejer. Man måste ju testa för att veta tänkte jag och konstaterade att jag föredrog att ligga med män. Blev förälskad i killar ibland men inte så lätt, vatit kär i två personer, båda män. Aldrig haft någon romantisk dragning till kvinnor.

    Så plötsligt senaste året har jag upplevt starka förälskelsekänslor för två olika kvinnor. Båda flera år äldre än mig, båda som jag beundrar och kanske ser upp till (men på helt olika sätt). Inte haft så starka känslor för någon man på flera år. Men inte sagt något, inte agerat på det, för jag vet inte vad jag vill med det. Inte alls så sugen på sex med någon av dessa tex. Drömmer om att sova ihop och typ skeda, men längre än så vill inte ens fantasin gå. Är det ens förälskelse då? Vad kom det här ifrån? Kan jag fortfarande säga att jag är hetero om jag bara blir förälskad i kvinnor numera?

  • Svar på tråden Varför blir jag plötsligt "förälskad" i kvinnor?
  • Anonym (Säson­g)
    Sat 4 Jul 2020 19:44
    #1

    Tycker du kan kalla dig vad som helst, eller inget alls. Bisexuell, eller bara sexuell. Öppensinnad?
    Huvudsaken är att du gillar det du tänker på, och eventuellt gör.

  • Anonym (.)
    Sat 4 Jul 2020 19:45
    #2

    Överanalysera inte så mycket. Gör det som känns rätt i hjärtat istället.

    Om du tidigare haft sex med kvinnor, och nu har känslor för kvinnor så är du nog inte 100% heterosexuell. Men gör det något?...

  • Anonym (Lina) Trådstartaren
    Sat 4 Jul 2020 19:53
    #3
    Anonym (.) skrev 2020-07-04 19:45:15 följande:

    Överanalysera inte så mycket. Gör det som känns rätt i hjärtat istället.

    Om du tidigare haft sex med kvinnor, och nu har känslor för kvinnor så är du nog inte 100% heterosexuell. Men gör det något?...


    Nä, det gör inget. Bara lite förvirrande, men det är väl okej.
Svar på tråden Varför blir jag plötsligt "förälskad" i kvinnor?