• Anonym (TS)
    Sat 4 Jul 2020 22:20
    237 visningar
    1 svar
    1
    237

    Behöver hjälp!! Mår så dåligt

    Hej!

    Jag är en väldigt känslosam människa. Allt är lite svart eller vitt. Antigen är jag jätteglad och älskar livet, eller så mår jag väldigt dålig, så dåligt att jag ofta tänker att jag vill dö för att känslorna är så starka och gör så ont(det är inte anledningen till att jag gråter som gör att jag vill dö utan att det gör så fruktansvärt ont i kroppen när jag får dessa känslor).

    Jag undrar om det finns någon annan där ute som har/haft dessa toppar och dalar och om ni fått hjälp för att få det mer stabilt med känslorna?

    Vet inte va jag ska ta mig till längre..

  • Svar på tråden Behöver hjälp!! Mår så dåligt
  • Anonym (anony­m)
    Mon 3 Aug 2020 16:16
    #1

    Hej! 
    Har lidit av psykisk ohälsa länge och har därför relativt bra koll på allt som har med de och göra. Jag skulle rekommendera att söka hjälp först och främst genom vårdcentralen som sen kan skicka remiss antingen till bup eller vuxen psyk beroende på ålder. Ibland kan man även få hjälp på vårdcentralen med olika kuratorer osv. 
    Det finns många olika diagnoser som kan leda till plötsliga humörsvängninar så som bpd och bipolär. Självfallet behöver de inte vara en sjukdom bakomliggande, livet går ju upp och ner för alla människor men skulle alltid rekommendera att söka hjälp så tidigt som möjligt när de är svårt att hantera själv!
    Behöver du en extra push skulle jag kanske göra olika internet-tester för olika psykiska sjukdomar, det är såklart inget som ersätter ett riktigt läkarbesök men de kan vara ett steg i rätt riktning för att erkänna för sig själv att man behöver hjälp.
    Ta hand om dig! Många kramar.

Svar på tråden Behöver hjälp!! Mår så dåligt