• Anonym (Ensam)

    Sociala problem och corona...

    Jag är i en sån situation att jag inte har något socialt umgänge, utom familjen (knappt det heller), vilket jag såklart mår dåligt över. Har varit så sedan jag gick ut gymnasiet för några år sen.

    Det var ju svårt redan innan men det här året tänkte jag att det skulle börja ordna sig. Skulle få ett jobb med kollegor och där man möter mycket folk, men det är borta nu pga corona. Så är istället fortsatt arbetslös. Hade också börjat engagera mig mer i några intresseföreningar men nu är såklart alla aktiviteter inställda. Kurser är på distans, man läser i tidningen att vi inte uppmanas "knyta nya kontakter" i denna tid. Etc.

    Nån mer som har det såhär? Vet att alla har mer eller mindre begränsat socialt liv just nu men vi som inte hade nåt öht sen innan får ju det ännu värre. Hur länge kan det här hålla på, flera år? Är ju inte ens säkert att man får fram nåt vaccin. Har man ens börjat reflektera över det här med tiden? Det här är ju ingen "2020-grej", är ju inte så att situationen på ett magiskt sett försvinner inför nästa år.

    Allt känns bara helt hopplöst nu.

  • Svar på tråden Sociala problem och corona...
  • Anonym (M)

    Känner igen mig.

    Den sociala distansieringen har gjort mig sjuk.

    Började på ett nytt jobb strax innan men fick det bara inte att fungera i o m Corona.. supersvårt att lära känna folk så på distans. Blev låg!!

  • Anonym (Före detta ensam)

    Nej, det kommer inte hålla på i flera år alla är överens om att ett vaccin kommer nästa år, flera vaccin testas redan nu på människor. 

    Jag var i samma situation som dig i början, jag mådde fruktansvärt dåligt och var extremt ensam i två månader sen hittade jag folk att umgås med. Jag volontärarbetar (det sker inte på distans) och jag hittade föreningar som fortfarande hade fysiska träffar, jag får åka till grannstaden men det är det värt. Jag tror fler föreningar kommer ha fysiska träffar i höst, de flesta bryr sig inte så mycket om smittan nu. 

  • Anonym (U)

    Känner massor som åker utomläns för att träffa vänner de inte sett på länge. Så det är inte direkt så att alla håller sig isolerade. Folk dejtar också osv. 

Svar på tråden Sociala problem och corona...