• Anonym (Normal vikt)

    Min dejt är överviktig

    Jag har verkligen träffat en fantastisk man på alla sätt och vis. Vi klickar på de flesta plan. Jag föll för hans personlighet raktav. Känner mig trygg, älskad, respekterad, sedd allt är underbart i hans sällskap.

    Dock är enda grejen som är negativt att han har en övervikt, vilket jag inte tänker nämnvärt över utan kommer på när vi pratar om att göra olika aktiviteter (traningsaktiviter)vilket blir svårt. Där är vi totalt motsatsen, jag är smal.

    Märker att vi får en del blickar när vi är tillsammans för det är enorm kontrast mellan oss, vilket gör mig arg, ledsen samtidigt.

    Vi har dejtat i drygt 3 månader och ännu inte haft sex. Jag vet inte vad jag vill få sagt men aldrig varitmed en så pass stor man tidigare.

    Nämnvärt jagbryr mig absolut inte om utseendet men vill så klart att han ska vara hälsosam. Hur tänker ni??

    Vi är inte ett par ännu vi tar det väldigt försiktigt fram men snart är vi där känner jag.

    Tacksam för olika perspektiv, bollplank och avslutningsvis

    Skulle ni själva kunna vara med en kraftig eller hur ser ni på par där den ena är kraftig och den andra smal?

  • Svar på tråden Min dejt är överviktig
  • ElinD02

    Alltså du säger emot dig själv och jag undrar hur gammal du är. Jag själv är väldigt ung och jag är både smal och får komplimanger för mitt utseende ofta. Jag själv har kommit till en mognad att jag går först på personlighet och inte utseende längre. Klart att både och är en dröm men absolut inget måste. Min kille var normal från början men har fått upp väldigt mycket i vikt men jag tänker absolut inte ändra honom. Jag älskar han som han är och folk får titta då. Nu är han inte så stor så folk skulle reagera på hans övervikt. Men de är kontrast för jag är spinkig och ja, han är överviktig.

    Jag har aldrig påpekat hans uppgång mera en när han skämtar om de och så säger jag att jag bara har mer att älska. Han vet ju själv om de och om han vill gå ner så stöttar jag honom men kommer aldrig säga de själv. Dock om de skulle vara fetma som är allvarligt för hans hälsa, vill ju inte förlora honom för de isåfall.

    Men de verkar som du skäms när folk kollar? Och du säger att du vill få honom hälsosam? Du kan ju inte ändra om honom helt om du älskar honom.

    Väx upp

  • Anonym (då)

    Vilket är viktigast
    Yttre eller inre kvaliteer?

  • Anonym (Normal vikt)

    Tack för ditt svar, känner att jag får kanske vara tydlig. Jag skämms inte under några omständigheter för hans övervikt eller honom.

    Däremot vad jag blir är både arg och ledsen hur vuxna människor kan stirra på oss och skratta och tisla och tassla när man går förbi.

    Sen till hans vikt. Han har fetma inte några kilos övervikt men det i sig är inte problemet utan mest för att han ska må bra så han orkar göra saker. Självklart vill jag inte ändra på honom men jag tycker väldigt mycket om honom och vill naturligtvis att han mår bra så väl fysiskt som psykiskt.

    Och jag är "vuxen" men aldrig färdigväxt.

    quote=80504028][quote-nick]ElinD02 skrev 2020-07-05 00:28:03 följande:[/quote-nick]Alltså du säger emot dig själv och jag undrar hur gammal du är. Jag själv är väldigt ung och jag är både smal och får komplimanger för mitt utseende ofta. Jag själv har kommit till en mognad att jag går först på personlighet och inte utseende längre. Klart att både och är en dröm men absolut inget måste. Min kille var normal från början men har fått upp väldigt mycket i vikt men jag tänker absolut inte ändra honom. Jag älskar han som han är och folk får titta då. Nu är han inte så stor så folk skulle reagera på hans övervikt. Men de är kontrast för jag är spinkig och ja, han är överviktig.

    Jag har aldrig påpekat hans uppgång mera en när han skämtar om de och så säger jag att jag bara har mer att älska. Han vet ju själv om de och om han vill gå ner så stöttar jag honom men kommer aldrig säga de själv. Dock om de skulle vara fetma som är allvarligt för hans hälsa, vill ju inte förlora honom för de isåfall.

    Men de verkar som du skäms när folk kollar? Och du säger att du vill få honom hälsosam? Du kan ju inte ändra om honom helt om du älskar honom.

    Väx upp[/quote]

  • Anonym (E)
    ElinD02 skrev 2020-07-05 00:31:31 följande:
    ???
    Vet du inte vad puttar upp betyder?
  • ElinD02

    [quote=80504045][quote-nick]Anonym (Normal vikt) skrev 2020-07-05 00:41:18 följande:[/quote-nick]Tack för ditt svar, känner att jag får kanske vara tydlig. Jag skämms inte under några omständigheter för hans övervikt eller honom.

    Däremot vad jag blir är både arg och ledsen hur vuxna människor kan stirra på oss och skratta och tisla och tassla när man går förbi.

    Sen till hans vikt. Han har fetma inte några kilos övervikt men det i sig är inte problemet utan mest för att han ska må bra så han orkar göra saker. Självklart vill jag inte ändra på honom men jag tycker väldigt mycket om honom och vill naturligtvis att han mår bra så väl fysiskt som psykiskt.

    Ok, din dejt har fetma och han vet säkert att folk glor och snackar bakom ryggen. Men om du verkligen tycker om honom och vill få honom att må så bra som möjligt. Så ska du vara den som konfronterar dom fega svinen som blänger och snackar. Du bevisar för killen att du tycker om honom och du gör honom starkare när han får stöttning. På sikt kanske han känner sig stark att göra något åt sin vikt också. Har han sagt att han mår dåligt pga av sin vikt till dig? Han kanske säger saker för att få dig nöjd

  • Anonym (40-åring)

    Jag hade svårt med detta.Därför brukar jag inte dejta nån jag inte känner attraktiv.Trist bara att han verkar så underbar i det här fallet.

  • Anonym (Annie)

    Jag tycker att detta en svår fråga.

    Jag är själv inte alls attraherad av magra eller för vältränade män, utan snarare ngt överviktiga. Å andra sidan är jag livrädd för farorna; diabetes, hjärt-kärlsjukdom, cancer, förlorad rörlighet osv. Det är så otroligt skrämmande. Jag är även själv en gammal bulimiker som ständigt mår dåligt över min egen kropp och då får en mindre perfekt partner mig att känna mig finare i jämförelse. Sjuka tankar alltihop, det är jag medveten om.

    Min nuvarande partner är precis på gränsen till och tränar ändå en del. Där har jag hittat det som passar mig bäst tror jag. Jag hade dock absolut inte tyckt att han var mindre attraktiv om han vore tjockare, utan bara oroat mig för hans hälsa.

    Hur ser din kille på sin kropp och vikt? Vill han ta hand om sin hälsa eller är han helt ointresserad? Sånt spelar roll kan jag tycka.

Svar på tråden Min dejt är överviktig