• Anonym (orolig fru)

    Är det farligt för en man att inte få utlösning?

    Jag har en knepig fråga, och jag hoppas att ni kan svara på den utan att tråden kapas av idioter.


    Min man kan inte få utlösning när vi har samlag. Eller, rättare sagt - han har faktiskt kunnat det - eftersom vi har ett barn ihop, samt ett dödfött barn sent i graviditeten, samt troligen ytterligare ett missfall, tidigt i graviditeten. Han kan alltså få utlösning, men det är otroligt sällan som det sker. Det är alltså 3 tillfällen enbart som han har gjort det med mig, under 7 år.

    Han runkar inte alls och har aldrig heller gjort det. (varför är en helt annan historia, som jag inte tänker ta här, men han har aldrig gjort det och kan heller inte göra det.)


    Jag är bara lite orolig. Om man blir riktigt kåt, så bör man ju ha behöv av få ut det hela, eller? Om han inte får ut det, kan han bli sjuk då? (Jag hörde en skröna om blueballs när jag var ung, men jag vet inte om det existerar på riktigt.) Hur är det egentligen, eller sköter det sig själv när han sover, så att han får utlösning då? Han har uppenbart stånd när vi har sex i alla fall (och ibland när vi inte har sex) och det sitter i länge. Jag får inte hjälpa honom med min hand, annars hade jag gjort det. Jag har frågat honom om det, men han vill inte prata om det och vill inte ha någon som helst hjälp.

  • Svar på tråden Är det farligt för en man att inte få utlösning?
  • Anonym (hhfd)

    Nej, det är inte farligt. Det kan komma ut av sig själv på natten eller också återbildas det, kroppen tar hand om det.
    Jag skulle vara försiktig med att vara tvärsäker angående andra människors onanivanor. En del anser det privat

  • Anonym (Man)

    Jag tror han runkar i smyg. Det låter konstigt annars. Jag tror inte det är farligt att inte få orgasm (utlösning) då kroppen reglerar detta själv. Tänk på alla munkar. Men varför vill han inte få utlösning tänker jag?

  • Anonym (Fia)

    Ok som någon som varit inblandad i och utfört manlig kyskhet och edging har jag lite koll. 
    Frånvaro av regelbunden utlösning är kopplad till ökad risk för prostata cancer, men det har däremot inget att göra med om man blir upphetsad eller inte, dvs det är precis lika farligt/ofarligt som om man inte är upphetsad. 
    Observera dock att det handlar om utlösning, inte orgasm vilket är två skilda saker även om de hos de flesta män inträffar samtidigt. 
    Pysslar man med kukburar och liknande som förhindrar det brukar det rekommenderas att man åtminstone "mjölkar" ut en en gång i veckan (om man håller på med det av dominansskäl och därmed vill undvika orgasm men ändå undvika ökade prostatarisker) - nu är det troligen med rejäl marginal, men det är inte bra med frånvaro av regelbunden utlösning (kanske i alla fall en gång i månaden). Det är alltså inget akut farligt om det uteblir ett tag (som att något skulle explodera eller något), men långsiktigt är det inte bra. 

  • Anonym (Onaltollet)
    Anonym (hhfd) skrev 2020-07-05 02:28:56 följande:

    Nej, det är inte farligt. Det kan komma ut av sig själv på natten eller också återbildas det, kroppen tar hand om det.
    Jag skulle vara försiktig med att vara tvärsäker angående andra människors onanivanor. En del anser det privat


    Jo det är varningstecken han måste ju göra en operation i sin penis. Det låter inte alls bra att du som lekvänanal kommer med såna insemineringar, usch tänk vad mycket tvätt..det blir. Lekmans onaturligt onani i privat regi..
  • Anonym (orolig fru)

    Det här är det mest idiotiska forum jag har varit med om. Kul att ni hade roligt åt min frågeställning.

  • Anonym (Utlöst)
    Anonym (Fia) skrev 2020-07-05 03:39:33 följande:

    Ok som någon som varit inblandad i och utfört manlig kyskhet och edging har jag lite koll. 

    Frånvaro av regelbunden utlösning är kopplad till ökad risk för prostata cancer, men det har däremot inget att göra med om man blir upphetsad eller inte, dvs det är precis lika farligt/ofarligt som om man inte är upphetsad. 

    Observera dock att det handlar om utlösning, inte orgasm vilket är två skilda saker även om de hos de flesta män inträffar samtidigt. 

    Pysslar man med kukburar och liknande som förhindrar det brukar det rekommenderas att man åtminstone "mjölkar" ut en en gång i veckan (om man håller på med det av dominansskäl och därmed vill undvika orgasm men ändå undvika ökade prostatarisker) - nu är det troligen med rejäl marginal, men det är inte bra med frånvaro av regelbunden utlösning (kanske i alla fall en gång i månaden). Det är alltså inget akut farligt om det uteblir ett tag (som att något skulle explodera eller något), men långsiktigt är det inte bra. 


    Det där att det kan leda till ökad risk för prostatacanser köper jag inte riktigt!

    Jag har ställt frågan till urolog professor på Salgrenska och Hen säger att ngn sådan koppling finns ej.

    En med prostatacanser.
  • Anonym (Undrar)

    Hur gammal är din man? Har han fått utlösning med någon annan? Får han orgasm? Det kan ju vara separat från utlösning. De gånger du har blivit gravid, har han då medvetet släppt fram utlösningen eller har det bara råkat sig att det gått då?

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (orolig fru) skrev 2020-07-06 01:53:41 följande:

    Det här är det mest idiotiska forum jag har varit med om. Kul att ni hade roligt åt min frågeställning.


    Jaha, du är ny här alltså? :) Med tanke på frågan som för de flesta är rätt självklar så kan man förvänta sig en del hån och skratt. Det känns som du missat en del i skolundervisningen för nej, det är absolut inte farligt för en man, eller kvinna, att inte få utlösning.
Svar på tråden Är det farligt för en man att inte få utlösning?