• Anonym (Förvirrad)

    Är det ens möjligt?

    Jag hade oskyddat sex natten mellan 25-26 juni. På morgonen den 26 juni tog jag akut p-piller.

    I torsdags 2 juli, alltså ca 5 dagar efter så plussade jag svagt. Nytt graviditetstest igår som var starkare plus.

    Är det ens möjligt att sexet den 25 juni kan vara orsak till plusset?

  • Svar på tråden Är det ens möjligt?
  • Anonym (Ja)

    Det är inte fem dagar utan 6-7 och ja, det är möjligt. Man kan plussa från 6 dagar efter äl. Hade du äl där 25-26 är det möjligt att du blev gravid och då är det möjligt med plus 2:a.

  • Anonym (Förvirrad)

    Jag hade sannolikt ÄL 19/6. Men vet såklart inte säkert.

    Men det kändes så.

  • Anonym (Förvirrad)
    Fjäril kär skrev 2020-07-05 08:55:55 följande:

    När skulle du haft din ägglossning och mens?


    Min mens borde kommit idag. Första dagen på senaste mensen var 5/6 om jag minns rätt.

    Är rätt säker på att jag hade ägglossning 19/6. Kändes verkligen så på midsommarafton.
  • Fjäril kär
    Anonym (Förvirrad) skrev 2020-07-05 08:59:03 följande:

    Min mens borde kommit idag. Första dagen på senaste mensen var 5/6 om jag minns rätt.

    Är rätt säker på att jag hade ägglossning 19/6. Kändes verkligen så på midsommarafton.


    Då borde du blivit gravid omkring midsommar. Ett ägg är bara befruktningsbart 24 timmar.
  • Anonym (Frågan)

    Du har inte haft sex mellan dessa datum 16-21/6?

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Frågan) skrev 2020-07-05 09:42:52 följande:

    Du har inte haft sex mellan dessa datum 16-21/6?


    Jo, oskyddat sex 16/6 och natten mellan 19-20/6
  • Anonym (K)

    Du var gravid innan. Man plussar inte så fort efter eftersom det tar några dagar för ägget att fästa i livmodern och för kroppen att utsöndra hormonet som testerna registrerar.

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Frågan) skrev 2020-07-05 09:42:52 följande:

    Du har inte haft sex mellan dessa datum 16-21/6?


    Och som sagt natten mellan 25-26/6 men då tog jag ett akut p-piller direkt på morgonen. Alltså inom 8 timmar... det är därför plusset är minst sagt förvånande.

    Det är därför jag tänker att graviditeten måste kommit till innan.
  • Anonym (Frågan)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2020-07-05 10:13:21 följande:

    Och som sagt natten mellan 25-26/6 men då tog jag ett akut p-piller direkt på morgonen. Alltså inom 8 timmar... det är därför plusset är minst sagt förvånande.

    Det är därför jag tänker att graviditeten måste kommit till innan.


    Då är graviditeten från 16-6 eller 19-20/6 och akut p-pillret gav ingen effekt för att du redan va gravid.
  • Fjäril kär
    Anonym (Förvirrad) skrev 2020-07-05 10:09:26 följande:

    Jo, oskyddat sex 16/6 och natten mellan 19-20/6


    Då blev du helt enkelt gravid då.

    Och då hade dagen-efter-piller ingen effekt eftersom du redan var gravid
Svar på tråden Är det ens möjligt?