• Anonym (TS)
    Sun 5 Jul 2020 12:36
    5809 visningar
    154 svar
    154
    5809

    Skillnad mellan "rak och ärlig" och att inte berätta allt?!!

    Jag har en överenskommelse med en kille jag ligger med om att vara just rak och ärlig. Jag var ute för några helger sen och drog hem en kille. Jag messade med killen jag ligger med under kvällen så han visste om detta och säger inget om det men nu tycker han jag brutit vår överenskommelse. Jag svarade på alla frågor han ställde under kvällen och berättade hur jag hade det och vad jag gjorde (gjorde för övrigt ingenting med killen jag drog hem). I efterhand har han sett vår konversation och är både arg och besviken på att jag ljugit för honom eftersom jag inte visade allt. Han bad om vissa delar och det visade jag men inte allt som sagt. Det han inte såg var att jag var den som var den drivande och han menar på att jag medvetet undanhöll detta för honom vilket jag absolut inte gjorde. Jag var rak och ärlig men han tycker att jag i så fall borde visat allt. Det tycker jag också i efterhand men där och då trodde jag att jag gjorde rätt.

    Är det en skillnad mellan "rak och ärlig" och att visa/berätta allt?

    Jag ältar det här för jag vet inte längre var jag har killen jag ligger med och han betyder så oerhört mycket för mig och jag ville verkligen inte såra honom!

  • Svar på tråden Skillnad mellan "rak och ärlig" och att inte berätta allt?!!
  • Sun 5 Jul 2020 12:40
    #1

    Vad menas med att du inte visade allt?
    Varför ska han veta "allt" om ni är KKs?

  • Sun 5 Jul 2020 12:42
    #2

    Att vara rak och ärlig som i just er överenskommelse så serverar man även som bitar som kan såra och göra ont.

    Har du svårt för det och backar av känsloskäl blir det ju fel i er kommunikation och i er överenskommelse. Då är du ju inte ärlig mot honom.

  • Anonym (Emma)
    Sun 5 Jul 2020 12:44
    #3
    +1

    Tycker det är höga krav för ett kk. Syftet med ett kk är att ha nån att ligga med men att slippa alla krav och förväntningar. Det jag tänker på rak och ärlig mot ett kk är om man träffat någon och det är seriöst eller om det blir en till kk och att berätta om man börjar få känslor.

  • Anonym (Xylof­on)
    Sun 5 Jul 2020 12:44
    #4

    Att vara kk innebär ju att man inte har några skyldigheter mot varandra.

    Det ni har verkar ju vara ett förhållande fast det är öppet och därför behöver du vara ärlig mot honom.

    Så vad är ni egentligen till varandra?

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sun 5 Jul 2020 12:51
    #5
    Fjäril kär skrev 2020-07-05 12:42:56 följande:

    Att vara rak och ärlig som i just er överenskommelse så serverar man även som bitar som kan såra och göra ont.

    Har du svårt för det och backar av känsloskäl blir det ju fel i er kommunikation och i er överenskommelse. Då är du ju inte ärlig mot honom.


    Precis så är det, jag backade av känslor för honom... Du resonerar precis som honom så jag gjorde kanske mer fel än jag trodde!
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sun 5 Jul 2020 12:51
    #6
    Fiona M skrev 2020-07-05 12:40:45 följande:

    Vad menas med att du inte visade allt?

    Varför ska han veta "allt" om ni är KKs?


    Därför att vår deal är "rak och ärlig".
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sun 5 Jul 2020 12:52
    #7
    -1
    Anonym (Emma) skrev 2020-07-05 12:44:25 följande:

    Tycker det är höga krav för ett kk. Syftet med ett kk är att ha nån att ligga med men att slippa alla krav och förväntningar. Det jag tänker på rak och ärlig mot ett kk är om man träffat någon och det är seriöst eller om det blir en till kk och att berätta om man börjar få känslor.


    Vi är kanske lite mer än kk, jag älskar honom och vill leva med honom och han säger detsamma till mig trots att han är gift.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sun 5 Jul 2020 12:54
    #8
    Anonym (Xylofon) skrev 2020-07-05 12:44:40 följande:

    Att vara kk innebär ju att man inte har några skyldigheter mot varandra.

    Det ni har verkar ju vara ett förhållande fast det är öppet och därför behöver du vara ärlig mot honom.

    Så vad är ni egentligen till varandra?


    Jag är hans älskarinna och det är så mycket känslor mellan oss. Vi är överens om att jag är singel och gör vad jag vill men jag har sagt att jag ska vara rak och ärlig mot honom om vad som händer! Nu smusslade jag omedvetet...
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sun 5 Jul 2020 12:55
    #9
    Fiona M skrev 2020-07-05 12:40:45 följande:

    Vad menas med att du inte visade allt?

    Varför ska han veta "allt" om ni är KKs?


    Jag visade de delar ur vår kommunikation som han frågade efter men inte allt...
  • Anonym (E)
    Sun 5 Jul 2020 12:55
    #10

    Rak och ärlig är ju inte att berätta allt. Tycker att han låter kontrollerande. Han visste att du drog hem någon, nu gjorde ni inget men...


     


    Han är GIFT. Så nej han har inget att säga till om här. Fåntratt.

Svar på tråden Skillnad mellan "rak och ärlig" och att inte berätta allt?!!