• Knasigttrasig

    Min sambo o fyraåriga son misshandlar och mobbar mig

    Hej! Nog vet jag vad jag borde göra, vilka utvägar jag har att välja bland men ändå finns styrkan och kraften inte riktigt där. Jag är så trött att ständigt vara ledsen och känna mig så lite värd för jag ligger sömnlös om nätterna och googlar metoder för att begå självmord, det är ju inte det jag vill. Jag vill ju kunna vara den sprudlande energiknippe jag än gång var. Det har pågått dålänge nu och det blir bara värre o värre. Att ständigt bli nekad att vara med, inte få vara med o delaktig med sonen och hans uppfostran, när sonen o sambon mottar en i dörren och säger gå härifrån vi vill inte ha dig här. Vad som än händer här hemma är det alltid mitt fel det säger både mannen o sonen. Sonen slår mig och nyper mig och båda säger att det är mitt eget fel. Min sambo har också slagit mig, tagit strypgrepp om min hals och puttat ner mig på golvet. Men mest är det denna psykiska misshandel o mobbning som jag upplever är värst. Mannen o sonen är också han redan enormt manipulativ och lyckas ständigt få sin pappa på sin sida. Ramlar han, säger han till sin pappa att jag slog honom vilket resulterar i att jag blir antingen slagen eller utfryst, ingen pratar med mig på flera dagar.

    Mannen o sonen är all vaken tid tillsammans och jag har försökt om o om igen att uttrycka att jag behöver o vill vara med men blir nekad varje gång. Att jag också behöver egentid med sone för den är obefintlig trots vi bor under samma tak. Att jag behöver egentid med bara min sambo också men det skrattar han mest bort o säger att vi är ju tillsammans hela tiden

    Vilket inte är ett dugg sant. Jag känner mig som jordens största misslyckade människa, totalt värdelös, känner mig oerhört ensam o ledsen. Jag gråter majoriteten av alla dagar och mår så dåligt av allt som händer här hemma att jag snart inte ser annan lösning än att avsluta mitt liv.

    Vi sover inte tillsammans sambo o jag utan han sover med barnet. Sambo lyssnar inte eller frågar inte mig inte alls innan han bestämmer något. Vi har ingen fysisk närvaro alls tillsammans längre o han uttrycker att det räcker med den hsn får av sonen och jag blir så ledsen, varför ska jag ens vara kvar här mer? Jag längtar efter kärlek o närhet igen o någon som ser mug och verkar vara intresserad av att höra mig o finna mig intressant men känner mig hemsk när jag tänker att det kanske inte vore så fel att träffa någon annan. Är helt emot otrohet annars. Jag lider känner jag med stark ångest o frustration. Jag vet snart inte o jag tycker om någon av dem längre, inte ens mitt barn. Men när pappa väl är borta på något o sonen o jag är själva är sonrn väldigt fin o helt annorlunda. Jag är så förvirrad, därför blir nog inlägget en aning rörigt. Det är så mycket som händer här och jag vet inte vad jag ska göra. Behöver skriva av mig med någon som inte känner mig o som kan se situationen i ett objektivt perspektiv. Vore tacksam om någon vill läsa o vill du ge råd eller dela egna erfarenheter eller bara ha åsikter är det fritt fram.

  • Svar på tråden Min sambo o fyraåriga son misshandlar och mobbar mig
  • annabellelee

    Om ni har vvfår du också ensamtid med sonen. Han är också ett offer i detta och tar efter sin far i att behandla dig illa. Du måste ge honom möjligheten till ennormal känslomässig utveckling.

  • Drottningen1970

    Du har valt att bli förälder och du har ett ansvar för att din som växer upp under sunda omständigheter och till en frisk och glad individ.

    Det är helt enkelt inte ett alternativ att inte orka ta tag i saken eller att checka ut genom att ta livet av dig och lämna ditt oskyldiga barn i händerna på en galning.

    Ta ditt barn därifrån omgående idag. Du ringer kvinnojouren. Punkt.

  • Knasigttrasig

    Jag har pratat med kvinnofridslinjen ett flertalet gånger efter jag blivit utkastad ur mitt hem av dem båda och de håller ju med om att jag måste lämna relationen och att jag ska söka till kvinnojouren närmast dagen efter dom det vart i alla förekommande fall. Men då vågar jag inte, då börjar känslorna av den misshsndrl jag utsätts för kicka in. Sambo som ofta uttrycker att ingen bryr sig om mig eller tror på mig. Att han ska ta sonen ifrån mig då att jag aldrig mer ska få träffa honom om jag pratar med någon. Han säger att ingen tycker om mig , att jag bara förstör för allt o alla i min omgivning. Att lärare på sonens dagis pratar illa om mig och tycker jag är en dålig mamma etc etc. Jag känner mig fullständigt knäckt. Är jag en dålig människa? Vet inte vad jag ska tro längre. Helgerna är fruktansvärda när vi alla 3 måste vara hemma o jag bara längtar till att få vara ensam utan dem så jag slipper vara rädd att bli slagen o rädd för att säga minsta fel o bli påhoppad med kränkande o nedlåtande ord och attityder. Hela helgerna sitter jag oftast inlåst i numera mitt sovrum o gråter medan de 2 huserar i resten av huset o skrattar o har roligt. Det känns så orättvist, varför ska jag behöva ha det såhär.

  • Knasigttrasig
    Drottningen1970 skrev 2020-07-05 16:44:10 följande:

    Du har valt att bli förälder och du har ett ansvar för att din som växer upp under sunda omständigheter och till en frisk och glad individ.

    Det är helt enkelt inte ett alternativ att inte orka ta tag i saken eller att checka ut genom att ta livet av dig och lämna ditt oskyldiga barn i händerna på en galning.

    Ta ditt barn därifrån omgående idag. Du ringer kvinnojouren. Punkt.


    Mitt ansvar har jag definitivt försökt att ta för barnet men varje gång jag ens säger emot deras vilja blir jag kränkt eller slagen då det är minsann inte lätt. Jag har försökt i 3 år som detta har pågått men allt blir bara värre. Jag känner mug totalt orkeslös orkar knappt ta mig ur sängen längre förutom till jobbet eller ut med hundarna. Barnet får jag inte röra när pappan är hemma.
  • Anonym
    Drottningen1970 skrev 2020-07-05 16:44:10 följande:

    Du har valt att bli förälder och du har ett ansvar för att din som växer upp under sunda omständigheter och till en frisk och glad individ.

    Det är helt enkelt inte ett alternativ att inte orka ta tag i saken eller att checka ut genom att ta livet av dig och lämna ditt oskyldiga barn i händerna på en galning.

    Ta ditt barn därifrån omgående idag. Du ringer kvinnojouren. Punkt.


    Varför är du så hjärtlös? Alltid.... PUNKT
  • Knasigttrasig

    Det är oerhört svårt att beskriva en livssituation såhär. Visst barn är oskyldiga kan tyckas. Självklart ska de skyddas men han verkar vara så himla glad bara han får vara med sin pappa. O andra sidan curlar hsn sin don o låter sonen få precis som han vill hela tiden också. Jag är inte vatten värd alls i deras ögon.

    Vem som är offer o gärningsman i det hela är kanske svårt att avgöra. Att det inte hjälper o offerförklara sig fattar jag, men vad gör man när man inte vet varken ut eller in och är totalt uppfylld av ångest och förtvivlan och trötthet?

  • Anonym (kl)

    Dra fort som fan då, du kan ju inte bo med någon som misshandlar dig, ring dina föräldrar och bo där, sök lägenhet osv på en gång.

  • Whitehorse1979
    Drottningen1970 skrev 2020-07-05 16:44:10 följande:

    Du har valt att bli förälder och du har ett ansvar för att din som växer upp under sunda omständigheter och till en frisk och glad individ.

    Det är helt enkelt inte ett alternativ att inte orka ta tag i saken eller att checka ut genom att ta livet av dig och lämna ditt oskyldiga barn i händerna på en galning.

    Ta ditt barn därifrån omgående idag. Du ringer kvinnojouren. Punkt.


    Håller med här.

    Har du ingen du kan ringa?
    Din son måste bort.
    Du måste bort.

  • Anonym (Frannie)

    Är din sambo möjligen från annan kultur än den svenska? Jag har nämligen träffat på detta extremt curlande sätt mot en son (och totalt nonchalerande av dotter) i familj där fadern hade sitt ursprung i Jemen.

    Hur som helst, du måste fatta mod och ta dig ur detta samboskap. 

Svar på tråden Min sambo o fyraåriga son misshandlar och mobbar mig