• Anonym (??)
    Sun 5 Jul 2020 21:30
    475 visningar
    16 svar
    16
    475

    Dejting!

    Har träffat en kille genom en dejtingsajter. Vi har träffats några gånger, har haft sex.

    Min fråga är

    Om en kille ni dejtar fortfarande är inne på dejtingsajten, hur hade ni tagit det?

    Vissa saker med han säger mig att han är seriös, andra inte. Vet inte hur jag tänka

  • Svar på tråden Dejting!
  • Anonym (Anony­m)
    Sun 5 Jul 2020 21:32
    #1

    Ni är inte ett par så det är klart han har kvar sin profil. Har ni ens sagt att ni är exklusiva? Han kan lika gärna ligga med andra utan att du vet om det.

  • Anonym (??) Trådstartaren
    Sun 5 Jul 2020 21:35
    #2
    Anonym (Anonym) skrev 2020-07-05 21:32:30 följande:

    Ni är inte ett par så det är klart han har kvar sin profil. Har ni ens sagt att ni är exklusiva? Han kan lika gärna ligga med andra utan att du vet om det.


    Jag har ju också kvar min profil men loggar inte in regelbundet som han verkar göra. Jo det vet jag
  • Sun 5 Jul 2020 21:44
    #3

    Man tar inte bort profiler förrän man uttalat sagt att man är ett par.

    Dejting och sex är inte samma sak som att vara ihop.

    Dejting är ju till för att lära känna varandra och se om man passar ihop.

  • Anonym (??) Trådstartaren
    Sun 5 Jul 2020 21:57
    #4
    Fjäril kär skrev 2020-07-05 21:44:41 följande:

    Man tar inte bort profiler förrän man uttalat sagt att man är ett par.

    Dejting och sex är inte samma sak som att vara ihop.

    Dejting är ju till för att lära känna varandra och se om man passar ihop.


    Nej jag vet att det inte är samma sak
  • neverp­reggo
    Sun 5 Jul 2020 22:04
    #5

    Loggar man in själv för att kolla har man inte så mycket att säga till om ;)


    Många tar bort när de blir exklusiva. Skulle inte lägga något större värde i bara den grejen.

  • Anonym (??) Trådstartaren
    Sun 5 Jul 2020 22:12
    #6
    neverpreggo skrev 2020-07-05 22:04:44 följande:

    Loggar man in själv för att kolla har man inte så mycket att säga till om ;)

    Många tar bort när de blir exklusiva. Skulle inte lägga något större värde i bara den grejen.


    Jag säger inte att han inte får osv

    Mer att jag känner att jag inte vet om han är seriös eller inte då det är andra saker som får mig att undra om detta bara är sex för honom eller att vi dejtar (lär känna varandra för att se om det kan bli något eller inte)
  • Anonym (??) Trådstartaren
    Sun 5 Jul 2020 22:12
    #7
    neverpreggo skrev 2020-07-05 22:04:44 följande:

    Loggar man in själv för att kolla har man inte så mycket att säga till om ;)

    Många tar bort när de blir exklusiva. Skulle inte lägga något större värde i bara den grejen.


    Jag säger inte att han inte får osv

    Mer att jag känner att jag inte vet om han är seriös eller inte då det är andra saker som får mig att undra om detta bara är sex för honom eller att vi dejtar (lär känna varandra för att se om det kan bli något eller inte)
  • Anonym (Anony­m)
    Sun 5 Jul 2020 22:22
    #8
    Anonym (??) skrev 2020-07-05 22:12:29 följande:
    Jag säger inte att han inte får osv

    Mer att jag känner att jag inte vet om han är seriös eller inte då det är andra saker som får mig att undra om detta bara är sex för honom eller att vi dejtar (lär känna varandra för att se om det kan bli något eller inte)
    Med tanke på att du redan gett bort mjölken gratis finns det ingen större anledning för honom att anstränga sig för en hel ko. Om du fattar vad jag menar.
  • Anonym (??) Trådstartaren
    Sun 5 Jul 2020 22:57
    #9
    Anonym (Anonym) skrev 2020-07-05 22:22:14 följande:

    Med tanke på att du redan gett bort mjölken gratis finns det ingen större anledning för honom att anstränga sig för en hel ko. Om du fattar vad jag menar.


    Haha hur många väntar med sex tills man är ett officiellt par nuförtiden.. Den åsikten är lite daterad enligt mig iaf.
  • neverp­reggo
    Sun 5 Jul 2020 22:59
    #10

    Fråga honom hur han ser på er?

  • Anonym (Anony­m)
    Sun 5 Jul 2020 23:01
    #11
    -1
    Anonym (??) skrev 2020-07-05 22:57:40 följande:
    Haha hur många väntar med sex tills man är ett officiellt par nuförtiden.. Den åsikten är lite daterad enligt mig iaf.
    Det är inte frågan om att vara pryd men om man vill försöka få tag i ett seriöst förhållande är det en bra idé att inte ligga för tidigt.
  • neverp­reggo
    Sun 5 Jul 2020 23:05
    #12
    Anonym (Anonym) skrev 2020-07-05 23:01:02 följande:
    Det är inte frågan om att vara pryd men om man vill försöka få tag i ett seriöst förhållande är det en bra idé att inte ligga för tidigt.
    Om personen man ligger med har stenåldersvärderingar. Man ligger när båda vill och det passar sig.
  • Sun 5 Jul 2020 23:06
    #13
    Anonym (Anonym) skrev 2020-07-05 23:01:02 följande:

    Det är inte frågan om att vara pryd men om man vill försöka få tag i ett seriöst förhållande är det en bra idé att inte ligga för tidigt.


    Vilket inte heller säger ett skit eftersom det kan vara ett spel för att just FÅ ligga i slutändan. Att nån väntar just nu säger ingenting om hur seriös man är. Man kan ju ha knullat 5 tjejer på rad dagen före man spelar pryd..
  • Anonym (Anony­m)
    Sun 5 Jul 2020 23:12
    #14
    neverpreggo skrev 2020-07-05 23:05:24 följande:
    Om personen man ligger med har stenåldersvärderingar. Man ligger när båda vill och det passar sig.
    Och du undrar varför det finns hur många trådar som helst med tjejer som undrar varför killen aldrig kommer till skott med att faktiskt gå från sex till ett förhållande? Hur många om dagen är det inte man läser om där tjejen undrar vad killen vill, varför han inte hör av sig, om de inte ska bli ett par nu när det gått flera månader osv? Kalla det stenålder om du vill, men generellt verkar det som att de som börjar i fel ände har svårare att nå sitt mål. Men visst, vill man behöva gå igenom kille efter kille efter kille och aldrig träffa rätt så kan man ligga redan på första dejten om man så känner för det.
  • Anonym (??) Trådstartaren
    Sun 5 Jul 2020 23:30
    #15
    Anonym (Anonym) skrev 2020-07-05 23:12:10 följande:

    Och du undrar varför det finns hur många trådar som helst med tjejer som undrar varför killen aldrig kommer till skott med att faktiskt gå från sex till ett förhållande? Hur många om dagen är det inte man läser om där tjejen undrar vad killen vill, varför han inte hör av sig, om de inte ska bli ett par nu när det gått flera månader osv? Kalla det stenålder om du vill, men generellt verkar det som att de som börjar i fel ände har svårare att nå sitt mål. Men visst, vill man behöva gå igenom kille efter kille efter kille och aldrig träffa rätt så kan man ligga redan på första dejten om man så känner för det.


    Och sex är enda anledningen..

    Kanske du ska sluta svara i sådana här trådar då för dina råd vill jag då inte ha. Ja vi har haft sex men sa aldrig hur länge eller efter hur många dejter. Vi pratar varje dag. Vi har inte setts så tätt men det beror på att vi inte bor i samma stad. Jag tycker om honom och det känns som att han tycker om mig med. Men det finns annat som får mig att tveka. Jag har inte dejtat så mycket då jag har haft långa förhållanden istället för flera korta så det här med dejting känns nytt och lite obekant, därav kanske lite mycket övertänk
  • neverp­reggo
    Sun 5 Jul 2020 23:47
    #16
    Anonym (Anonym) skrev 2020-07-05 23:12:10 följande:
    Och du undrar varför det finns hur många trådar som helst med tjejer som undrar varför killen aldrig kommer till skott med att faktiskt gå från sex till ett förhållande? Hur många om dagen är det inte man läser om där tjejen undrar vad killen vill, varför han inte hör av sig, om de inte ska bli ett par nu när det gått flera månader osv? Kalla det stenålder om du vill, men generellt verkar det som att de som börjar i fel ände har svårare att nå sitt mål. Men visst, vill man behöva gå igenom kille efter kille efter kille och aldrig träffa rätt så kan man ligga redan på första dejten om man så känner för det.
    Det säger inget när det enbart är trådar från folk med problem. Jag ser trådar från alla kön som helt enkelt inte kan kommunicera, inte vågar eller liknande. Bland vänner ser jag inte alls vad du säger utan det mesta är brist på kommunikation. Vem fan vill ens vara med någon som inte vill ha ett förhållande för att man låg efter en eller några dejter? Usch. Passar man ihop så gör man.
Svar på tråden Dejting!