• Anonym (Själen)

    Vad gör man????

    När man hittat sin själsfrände? Och är tillsammans med en partner sen 15 år och har två barn? Ska man missa chansen för att hålla ihop familjen? Det är inget övergående.

  • Svar på tråden Vad gör man????
  • Anonym (Anonym)

    Hur vet du att det inte är övergående? Hur länge har du haft kontakt med din "själsfrände" ens?

  • Anonym (Anonym)

    Jag tror du kommer ångra dig om du dumpar din familj för en annan person. Du vet inte förrän ni faktiskt bott tillsammans ett längre tag om det var rätt eller fel, och då är det för sent.

    Tänk bort den där nya du träffat, skulle du fortfarande fundera på att göra slut med din nuvarande partner? Då vet du mer om vad du borde göra, men basera inte ditt beslut på någon annan person utanför din nuvarande relation.

  • neverpreggo
    Anonym (Själen) skrev 2020-07-05 22:24:42 följande:

    2 år.


    Vad känner denna person och vad känner du när det gäller din man?
  • Anonym (Mia)

    Familjen har du (förhoppningsvis) kvar med det kommer att se annorlunda ut. Du kan aldrig få svar på vad du borde göra härifrån. Du måste ta ett beslut. Du måste bestämma dig. Du kan inte fortsätta som du gör nu att drömma om en och leva med enn annan. Antingen väljer du din nuvarande partner och jobbar aktivt för att glömma den andra eller så väljer du den andra.

  • Anonym (Själsfrände)

    Du är öppen för nya människor i ditt liv och det tycker jag är bra och fint. Livet ska inte behöva avstanna bara för att man gift sig och bildat familj. Har ni haft sex så är det fett över gränsen i min värld. Kan du hålla det till vänskap? Tror du inte man kan vara själsfrände utan sex och passion? Är du förälskad så bör du kanske granska ditt äktenskap? Vad är det för fel på din långvariga relation, varför blev du kär i någon annan? Varför stanna och vara olycklig resten av sina dagar? Men om man kan lägga korten på bordet och se till att båda korten går att kombinera på något sätt så slipper man åtminstone vara oärlig... Oärligheten är värst i sammanhanget.

  • Anonym (äktenskapet)

    Äktenskapet är heligt och ytterst få ting rättfärdigar att bryta det. Att du har en kris är inte ett av dessa få ting. Att du dessutom är beredd att kasta dina BARN under bussen.... Nej, skärp dig! Allt handlar inte bara om dig längre. 

  • Anonym (A)
    Anonym (Mia) skrev 2020-07-05 23:37:02 följande:
    Familjen har du (förhoppningsvis) kvar med det kommer att se annorlunda ut. Du kan aldrig få svar på vad du borde göra härifrån. Du måste ta ett beslut. Du måste bestämma dig. Du kan inte fortsätta som du gör nu att drömma om en och leva med enn annan. Antingen väljer du din nuvarande partner och jobbar aktivt för att glömma den andra eller så väljer du den andra.
    Håller med
  • Anonym (Berätta)

    Är känslorna besvarade?

    Har han fru och barn?

    Umgås ni som vänner nu?

  • Anonym (Själsfrände)
    Anonym (Mia) skrev 2020-07-05 23:37:02 följande:

    Familjen har du (förhoppningsvis) kvar med det kommer att se annorlunda ut. Du kan aldrig få svar på vad du borde göra härifrån. Du måste ta ett beslut. Du måste bestämma dig. Du kan inte fortsätta som du gör nu att drömma om en och leva med enn annan. Antingen väljer du din nuvarande partner och jobbar aktivt för att glömma den andra eller så väljer du den andra.


    Fast det är väl det som är det stora problemet? Vilket beslut ska TS ta?

    Jag tänker att förändringen som TS befarar, redan har skett. TS kärleksliv innefattar en annan person vilket gör den stadigvarande partnern otillräcklig utan "själsfränden" vid sidan om. Tyvärr kan det innebära att själsfränden är otillräcklig utan den stadigvarande partnern vid sidan om också.

    Kanske bottnar det i att TS bör ta avstånd från båda två och hitta sig själv som ensamstående individ. För som det ser ut nu så är TS beroende av inte mindre än TVÅ personer i sitt kärleksliv. Båda riskerar att såra TS och TS riskerar att såra båda också.

    Med vänlig hälsning,

    någon som blev dumpad av någon jag trodde var min själsfrände (men han var nog inte det)
Svar på tråden Vad gör man????