• Anonym (J)

    Nån som haft en krokodil som anhörig?

    Ni vet en sån där rastlös och oberäknelig figur med stor mun och väldigt små öron. Som hela tiden oombedd vakar över en.. Som alltid talar till men aldrig egentligen lyssnar och tar in

  • Svar på tråden Nån som haft en krokodil som anhörig?
  • Anonym (J)

    Jag har själv vuxit upp med en sådan förälder. Kontrollerande men inte på ett kärleksfullt vis. En förälder som det hela livet varit omöjligt att haven dialog med..

  • Anonym (dc)

    Jag hade en sån kollega. Hon kunde aldrig ta in nån annans åsikt eller syn på ett problem. Hon var snabb att anmärka på allt och alla. Oerhört tröttsamt.

  • Anonym (J)
    Anonym (dc) skrev 2020-07-06 03:28:01 följande:

    Jag hade en sån kollega. Hon kunde aldrig ta in nån annans åsikt eller syn på ett problem. Hon var snabb att anmärka på allt och alla. Oerhört tröttsamt.


    Ja det är ju det. Tröttsamt! Sån förälder har jag haft och jag tror att det har präglat mig, mina relationer och min syn på mycket.

    Jag har hela mitt liv blivit tillrättavisad i förväg! Ifall jag skulle komma att göra fel ungefär? Varje dag flera gånger om dagen i åratal..

    All kommunikation har varit negativ. Ja till och med beröm har utdelats i en nedsättande ton. Jaha, det här var ju oerhört bra, särskilt för att vara dig ..kunde man få höra.
Svar på tråden Nån som haft en krokodil som anhörig?