• Anonym (Undra­rBara)
    Mon 6 Jul 2020 00:13
    373 visningar
    6 svar
    6
    373

    Hur kan man bli gravid om killen använder kondom?

    Jag har hört att om man inte vill bli gravid då ska man använda något annat som preventivmedel än bara kondom. Hur kan det ske undrar jag borde inte gummit hindra graviditet?

  • Svar på tråden Hur kan man bli gravid om killen använder kondom?
  • Anonym (eh)
    Mon 6 Jul 2020 00:23
    #1

    Sov du under sexualkunskapen ? Inget preventivmedel är 100%

  • Anonym (Xylof­on)
    Mon 6 Jul 2020 00:27
    #2

    För att en kondom kan gå sönder under samlag, man kan rispa gummit med en nagel när man trär på, vissa sorter är så tunna att de spricker av en grov penis.. Etc etc etc...

  • Mon 6 Jul 2020 06:45
    #3

    En uppenbar spricka är ju en rätt uppenbar anledning eller att kondomen obemärkt glidit av, sedan kan det även finnas 'microhål' som inte syns - men som sperma kan ta sig igenom. En annan variant är att det läcker ner till botten av kondomen när penisen slaknat, och har han då inte dragit sig ur kan det komma in i slidan = graviditetsrisk.

    Bebis nr 4 i min mage måste blivit till på microhål

  • Anonym (Undra­rBara) Trådstartaren
    Mon 6 Jul 2020 14:07
    #4

    Tack så mycket för svaren!! nej jag sov inte på sexualundervisningen, ville bara veta hur det är möjligt i praktiken att tjejen blir gravid trots kondom.

  • Anonym (Flowe­r)
    Mon 6 Jul 2020 14:10
    #5

    kan ju vara svårare att ha spontant sex, eller att man glömmer den i stundens hetta.. har man en stadig relation kanske ett annat pmedel är bättre

  • Anonym (Lisa)
    Mon 6 Jul 2020 15:20
    #6

    Med rätt användning så är den säker.

Svar på tråden Hur kan man bli gravid om killen använder kondom?