• Anonym (Orolig)

    Sova över hos kompis

    Ni som har barn som sover över hos kompisar. Är ni oroliga att kompisens pappa, styvpappa, storebror eller annan manlig familjemedlem är pedofil? Eller är det något ni inte tänker på? Kanske de bara får sova över hos kompisen som har separerade föräldrar på mammaveckan (och inte har någon karl inneboende eller på besök)

  • Svar på tråden Sova över hos kompis
  • Anonym (man)

    Vad är det för obefogat manshat? Vi är inte alla pedofiler. 

  • Anonym (Mor)

    Ehm, nej. Det har jag aldrig oroat mig över när dottern sover över hos kompisar. Tanken har aldrig ens slagit mig. 

  • Anonym (p)

    Ja, självklart är det något jag tänker på och väger in.

  • Drottningen1970

    Nej så kan man inte tänka. Däremot är det viktigt att rusta sitt barn för alla upptänkliga situationer hen kommer att möta i sitt liv. Skapa relationer som gör att barnet känner sig trygg med att tala med dig som förälder. Bygga självkänsla och absolut inte inpränta i barn att vuxna alltid ska åtlydas och att våga säga ifrån.

  • Moder1

    Jag låter inte mina barn sova hos kompisar där jag inte känner mamman /pappan.

    Pedofiler kan vara den gulliga bullbakande mamman likväl som den pappan som är på alla fotbollsträningar

    Så pedofilnoja har jag emellanåt men inte just mot män.

    Det viktigaste är att lära sina barn att inga hemligheter är för hemska för att berätta och att ingen har rätt att röra dem på deras intima delar .

Svar på tråden Sova över hos kompis