• martin00

    Kissa i sängen som vuxen. Bör man söka hjälp och vilken hjälp kan man få?

    Hej!

    Jag är en kille på 27 år som har fått ett litet pinsamt problem under de senaste 2 månaderna, som jag undrar om det är något som man bör söka hjälp för?
    Det är nämligen så att jag under de senaste 2 månaderna har börjat kissa i sängen när jag sover, och jag undrar om det är något som det går att få hjälp med? Från början trodde jag att det bara var någon engångsföreteelse som skulle gå över av sig själv, men eftersom det hållit på i drygt två månader nu så börjar jag tro att det kanske inte kommer att försvinna av sig själv... Jag har haft ett väldigt tufft år rent psykiskt, så tänker att det förmodligen kanske beror på det?

    Hursomhelst så undrar jag som sagt om det är något som man bör söka hjälp för och om det är något som det går att få hjälp för? Jag undrar även hur det ser ut med sekretess, då jag vill att mitt problem i så fall stannar hos min läkare och inte sprids vidare, samt om det går att be sin läkare att inte skriva in det i journalen? 

    Tack på förhand!
  • Svar på tråden Kissa i sängen som vuxen. Bör man söka hjälp och vilken hjälp kan man få?
  • Stumpan83

    Du kontaktar VC för att få hjälp. Vilken hjälp som finns är jag inte helt säker på en hjälp finns, så mycket vet jag.

    Angående sekretess och journalföring. Legitimerad vårdpersonal (ex läkare, sjuksköterska, sjukgymnast...) måste föra journal enligt lag. Det du kan göra är att spärra din journal. Det kan du läsa mer om på www.1177.se/Vastra-Gotaland/sa-fungerar-varden/sa-skyddas-och-hanteras-dina-uppgifter/sparra-journal/

  • crossanka

    Det är klart att du bör söka hjälp, kan av egen erfarenhet påstå att det finns massor att göra för att hjälpa dej.

    Vården är väldigt proffsiga att hantera sådant som de flesta kanske tycker kan kännas pinsamt.

    Förstår inte riktigt problemet kring journalföring, ingen kan ju se den utöver den som behandlar dej och givetvis du själv.

Svar på tråden Kissa i sängen som vuxen. Bör man söka hjälp och vilken hjälp kan man få?