• Anonym (Ts)
    Wed 8 Jul 2020 09:47
    222 visningar
    7 svar
    7
    222

    Hur många barn ville ni ha innan ni kände att ni var klara?

    Hej. Vi väntar vårt tredje barn, har tidigare en son född 2016 och en dotter född 2018. Känner att jag inte är färdig med barn än, har svårt att tänka mig att det är sista gången som gravid och med en bebis. När kände ni att ni var klara med barn?

  • Svar på tråden Hur många barn ville ni ha innan ni kände att ni var klara?
  • Wed 8 Jul 2020 09:54
    #1

    Kände inte heller att jag ville att min trea skulle vara sista graviditeten och sista bebisen. Ändå kändes det först väldigt läskigt när jag oplanerat blev gravid med fyran (är gravid nu). Vet inte om jag kommer känna mig färdig när vårt fjärde barn kommit eller inte, det får tiden utvisa.

  • Anonym (N)
    Wed 8 Jul 2020 09:54
    #2

    Noll.

  • Wed 8 Jul 2020 20:25
    #3

    Vi har tre barn, en pojke som är 2,5 år och tvillingpojkar som är 15 månader.

    Känner oss inte klara än, men vi vill vänta något år, då det är mycket med tre små.


    Benjamin 24/12-2017 Zakaria och Adam 9/3-2019
  • Anonym (Chris­tine)
    Wed 8 Jul 2020 20:54
    #4

    Kände mig klar efter jag fått första barnet.Men ändrade mig av vissa skäl och efter andra barnet var jag helt nöjd .Efter det nej tack,ser ingen poäng med detta.

  • Wed 8 Jul 2020 21:44
    #5

    Efter första. Vi hade planerat att det skulle bli två men efter första kände vi att det var fullt tillräkligt med ett barn. Ingen som helst önskan om att vara gravid igen heller. Det var häftigt att få uppleva det en gång, men jag vill aldrig mer göra om det.

  • Wed 8 Jul 2020 21:59
    #6

    I kroppen kommer jag nog aldrig vara klar, jag tycker att det är rätt jobbigt att närma mig en ålder då det inte längre kommer vara möjligt att bli gravid. Det har varit SÅ häftigt!

    Men så tror jag många kvinnor känner, att det är sorgligt att tänka "aldrig mer ".

    Jag hade nog kunnat tänka mig tre barn. Men det blev två och pga förlossningar inte är min grej riktigt så rekommenderas jag att inte bli gravid fler gånger.

  • Anonym (2)
    Wed 8 Jul 2020 22:28
    #7

    2. Precis så många som vi ville ha från början.

Svar på tråden Hur många barn ville ni ha innan ni kände att ni var klara?