• Anonym (Skull­e ni?)
    Wed 8 Jul 2020 16:51
    51 visningar
    5 svar
    5
    51

    Distansförhållande semester?

    Om ni hade ett distansförhållande och gick på semester men er kille inte har det alls när ni har. Hade ni åkt till honom då och varit hos honom fast han jobbar eller hade ni stannat hemma?

    Varför/ Varför inte?

  • Svar på tråden Distansförhållande semester?
  • Wed 8 Jul 2020 16:58
    #1

    Generellt svar: ja. Men det beror ju på massa saker om det skulle bli så i praktiken. Jag skulle inte ha några problem att roa mig själv på dagarna, men det måste ju funka med boendet och att särbon prioriterar att hitta på saker efter jobbet. Om det finns barn inblandat så kan det påverka mycket.

    Men jag skulle vilja vara med min älskling så mycket som möjligt!

  • Anonym (coron­a)
    Wed 8 Jul 2020 17:04
    #2

    ofrivilligt distansförhållande -har inte träffat min man på ett halvår och det dröjer nog ett bra tag till.

  • Anonym (El)
    Wed 8 Jul 2020 17:29
    #3

    Jag har semester nu och min särbo jobbar. Jag tänkte först åka till honom men ändrade mig sedan. Han är borta mellan 05.30-16 och lägger sig typ 21 så hade inte blivit mycket tid ihop ändå. Han bor dessutom på ett litet ställe utan affär ens, och nu när det har regnat hela tiden så hade jag ändå bara suttit inne och ugglat. Vi sågs senast i söndags och ses på fredag igen så överlever dessa dagar utan varandra. Vi kommer dessutom snart ha två veckor semester ihop bara vi och ytterligare två veckor semester ihop med våra respektive barn så det går ingen nöd på oss. Vi ses nästan varje helg, hade vi inte träffats så ofta hade jag nog åkt till honom denna vecka men tar tillfället som barnledig i akt att rensa hemma och bara slöa.

  • Anonym (ja)
    Wed 8 Jul 2020 17:30
    #4

    Ja varför inte, han har ju fritid och helger även om han inte har semester.

  • Anonym (Livia­)
    Wed 8 Jul 2020 19:25
    #5
    Anonym (Skulle ni?) skrev 2020-07-08 16:51:33 följande:

    Om ni hade ett distansförhållande och gick på semester men er kille inte har det alls när ni har. Hade ni åkt till honom då och varit hos honom fast han jobbar eller hade ni stannat hemma?

    Varför/ Varför inte?


    Jag och min (nu) man hade distansförhållande i fyra år, då jag pluggade och han jobbade. På somrarna kunde jag vara hos honom i kanske 4-6 veckor, oavsett om han jobbade eller var ledig själv. Han var ju hemma på kvällen, på helgerna och kom även hem på lunchen ibland (han bodde väldigt nära sin arbetsplats). Några år kunde jag även få en praktikplats där han bodde så då hade ju även jag något att göra om dagarna, även om jag inte hade något emot att bara vara ledig hos honom heller.

    Såg det som en möjlighet att få testa på samboskap, få lite "vardag" ihop och lära känna omgivningen där han bodde för att se om jag också skulle vilja bo här.
Svar på tråden Distansförhållande semester?