• Anonym (Kaffedraken)

    Tror ni att en otrogen man slutar vara otrogen när han får barn?

    Vad tror ni

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror ni att en otrogen man slutar vara otrogen när han får barn?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Älskaren) skrev 2020-07-12 17:06:44 följande:

    Jag tror att det beror på omständigheterna ? jag vet kända "bockar" i bekantskapskretsen som stabiliserade sig när de blivit familjefäder.

    Själv har jag alltid haft sex med en av mina tjejkompisar när vi har träffats (hon hade flyttat rätt långt bort) fastän jag har varit i förhållande och oavsett om hon var i förhållande eller inte. Jag slutade inte att träffa henne när jag fått barn.


    Och ni blev aldrig kära?

    Älsksrinnan fick aldrig barn?

    Var du inte ens uppslukad av bebisen ett tag?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är väl snarare när mannen känner sig övergiven för att kvinnan fokuserar på barnet som otroheten verkligen sätter fart. Sett det så många gånger på olika arbetsplatser jag jobbat på. Oj vad det knullas snett när bebisen kommit.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Min sambo är gravid och jag är otrogen fram tills min sambo är sugen att knulla igen.

  • Anonym (Kaffedraken)
    william20 skrev 2020-07-15 18:30:45 följande:

    Min sambo är gravid och jag är otrogen fram tills min sambo är sugen att knulla igen.


    Japp, släpper man inte till kan man inte räkna med trohet heller. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (svin) skrev 2020-07-20 02:18:36 följande:
    Japp, släpper man inte till kan man inte räkna med trohet heller. 
    Får man gubbmage och lever med näsan i kylskåpet så man nästan får frostskador så kan man nog inte räkna med trohet heller.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hittills stämmer det inte på mannen jag tänker på

    Bebis är 1 månad och han har lyckats vara trogen denna tid

    Kanske tillhör han de få procenten

    Eller kommer otroheten när Bebisbubblan lägger sig?

    / ts

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Äls) skrev 2020-07-22 22:47:49 följande:

    Hittills stämmer det inte på mannen jag tänker på

    Bebis är 1 månad och han har lyckats vara trogen denna tid

    Kanske tillhör han de få procenten

    Eller kommer otroheten när Bebisbubblan lägger sig?

    / ts


    Hur kan man veta att han är trogen tänker jag. Svårt att ha koll 24/7.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Äls) skrev 2020-07-22 22:47:49 följande:

    Hittills stämmer det inte på mannen jag tänker på

    Bebis är 1 månad och han har lyckats vara trogen denna tid

    Kanske tillhör han de få procenten

    Eller kommer otroheten när Bebisbubblan lägger sig?

    / ts


    När bebisbibblan ersätts av sömnbrist, vaknätter och noll sex finns risk för att kunna nosa på otrohet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    StevenDiese skrev 2020-07-22 23:03:05 följande:

    Hur kan man veta att han är trogen tänker jag. Svårt att ha koll 24/7.


    Det är vad han säger ...

    Och något han planerade bli under grav dessutom
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tror de som är otrogna är det för att de inte tycker att det skadar ens partner eftersom vederbörande ändå inte får reda på det. Man lider ju inte av något man inte vet.

    Hemskt tankesätt ändå...

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Julia) skrev 2020-07-23 16:44:27 följande:

    När bebisbibblan ersätts av sömnbrist, vaknätter och noll sex finns risk för att kunna nosa på otrohet.


    Den man som delar sömnbrist, vaknätter och blöjbyte med sin partner har inte minsta tanke på otrohet. Men däremot så är man lika trött eller pigg och då finns det större chans till att det ska pirra till för båda.

    Glömmer aldrig när det pirrade till för mitt ex första gången efter första barnet. Vi var astrött efter en lång dag och jag hade märkt att hon var lite extra närgången på eftermiddagen men jag hade inte en tanke på sex. När vi gick till sängs så viskade hon "slicka mig" i mitt öra.....
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är svårt (inte omöjligt dock) att vara otrogen som nybliven pappa. På ett rent hormonellt plan försöker naturen själv förhindra att en man är det. När en man är med sin (eller det räcker med att han tror att det är sin om man skall vara petig) bebis och en nyförlöst kvinna så sjunker hans testosteronhalt och hans adrenalinpåslag blir högre. Detta för att han skall minska sin könsdrift utan att minska sin aggressivitet (På stenåldern behövde tydligen nyblivna pappor kunna bli snabbt aggressiva fast på ett osexuellt sätt av någon anledning. Du kan se spår av detta på att pappan får en lite obekväm uppsyn i ansiktet om någon annan än mamman eller han själv håller bebisen. Ett adrenalinpåslag skapar den minen och känslan av fara).

    Så som nybliven pappa har man sin egen kropp emot sig om man vill vänstra. Det betyder inte att det är omöjligt, men förhoppningsvis vänstrar han åtminstone inte innan han sett att mamman har fått något att äta efter förlossningen. Det är också en djurisk drift, att han vill nästan mata mamman efter att hon fött. Efter förlossningsmackorna? Kommer ni ihåg dem? Där kommer mannen få en drift att kontrollera att mamman äter).  

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ja, tillfälligt.) skrev 2020-07-23 21:00:27 följande:

    Det är svårt (inte omöjligt dock) att vara otrogen som nybliven pappa. På ett rent hormonellt plan försöker naturen själv förhindra att en man är det. När en man är med sin (eller det räcker med att han tror att det är sin om man skall vara petig) bebis och en nyförlöst kvinna så sjunker hans testosteronhalt och hans adrenalinpåslag blir högre. Detta för att han skall minska sin könsdrift utan att minska sin aggressivitet (På stenåldern behövde tydligen nyblivna pappor kunna bli snabbt aggressiva fast på ett osexuellt sätt av någon anledning. Du kan se spår av detta på att pappan får en lite obekväm uppsyn i ansiktet om någon annan än mamman eller han själv håller bebisen. Ett adrenalinpåslag skapar den minen och känslan av fara).

    Så som nybliven pappa har man sin egen kropp emot sig om man vill vänstra. Det betyder inte att det är omöjligt, men förhoppningsvis vänstrar han åtminstone inte innan han sett att mamman har fått något att äta efter förlossningen. Det är också en djurisk drift, att han vill nästan mata mamman efter att hon fött. Efter förlossningsmackorna? Kommer ni ihåg dem? Där kommer mannen få en drift att kontrollera att mamman äter).  


    Men shit så det där stämmer. Känner precis igen mig själv även om det är 25 år sedan jag var där.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ja, tillfälligt.) skrev 2020-07-23 21:00:27 följande:

    Det är svårt (inte omöjligt dock) att vara otrogen som nybliven pappa. På ett rent hormonellt plan försöker naturen själv förhindra att en man är det. När en man är med sin (eller det räcker med att han tror att det är sin om man skall vara petig) bebis och en nyförlöst kvinna så sjunker hans testosteronhalt och hans adrenalinpåslag blir högre. Detta för att han skall minska sin könsdrift utan att minska sin aggressivitet (På stenåldern behövde tydligen nyblivna pappor kunna bli snabbt aggressiva fast på ett osexuellt sätt av någon anledning. Du kan se spår av detta på att pappan får en lite obekväm uppsyn i ansiktet om någon annan än mamman eller han själv håller bebisen. Ett adrenalinpåslag skapar den minen och känslan av fara).

    Så som nybliven pappa har man sin egen kropp emot sig om man vill vänstra. Det betyder inte att det är omöjligt, men förhoppningsvis vänstrar han åtminstone inte innan han sett att mamman har fått något att äta efter förlossningen. Det är också en djurisk drift, att han vill nästan mata mamman efter att hon fött. Efter förlossningsmackorna? Kommer ni ihåg dem? Där kommer mannen få en drift att kontrollera att mamman äter).  


    Spännande, konstigt att folk röstade tvärtom
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Äls) skrev 2020-07-23 21:46:41 följande:
    Spännande, konstigt att folk röstade tvärtom
    Ja alltså, jag tror även den mest runtknullande otrogne player- kåtbock till snubbe blir påverkad av att bli pappa. Åtminstone tillfälligt några veckor att han inte vänstrar. Annars är det nog väldigt, väldigt illa ställt i skallen på honom.

    Men man har ju tyvärr hört om snubbar som vänstrat samtidigt som frun föder hans barn. Men det får man hoppas är en minoritet bland en minoritet. Extremfall.
  • Anonym (Kaffedraken)
    william20 skrev 2020-07-15 18:30:45 följande:

    Min sambo är gravid och jag är otrogen fram tills min sambo är sugen att knulla igen.


    Är det inte bättre att du berättar för henne så slipper du smyga
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ja, tillfälligt.) skrev 2020-07-23 21:59:41 följande:

    Ja alltså, jag tror även den mest runtknullande otrogne player- kåtbock till snubbe blir påverkad av att bli pappa. Åtminstone tillfälligt några veckor att han inte vänstrar. Annars är det nog väldigt, väldigt illa ställt i skallen på honom.

    Men man har ju tyvärr hört om snubbar som vänstrat samtidigt som frun föder hans barn. Men det får man hoppas är en minoritet bland en minoritet. Extremfall.


    Ja och undrar vilken diagnos den som gör det har? Måste ju helt sakna empati och faderskänslor eller?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-07-24 11:47:32 följande:
    Ja och undrar vilken diagnos den som gör det har? Måste ju helt sakna empati och faderskänslor eller?
    Det låter väl som att den lilla skalan har ett sexberoende precis som en del är beroende av droger. Finns ju de som tar kokain på toaletten samtidigt som kvinnan föder hans barn. Kanske kan jämföras med ett sexberoende
Svar på tråden Tror ni att en otrogen man slutar vara otrogen när han får barn?