• Anonym (Ts)

    Vilka filmer måste alla ha sett?

    Som rubriken lyder, vilka filmer är sådana som alla "måste" ha sett någon gång i sitt liv? Ibland känns det konstigt när folk refererar till någon film/karaktär och man står där som ett frågetecken.

    Har givetvis förstått att jag "måste" se Titanic och Harry Potter-filmerna. Finns det några fler sådana filmer?

  • Svar på tråden Vilka filmer måste alla ha sett?
  • neverpreggo

    The Green Mile.


     


    Annars är jag rätt obrydd över vad man ska ha sett. Jag kan dock en hel del referenser till filmer som jag inte sett :P

  • Anonym (Jag)

    Ingen alls. Man ser de filmer man vill se. Jag har inte sett vare sig Titanic eller Harry Potter och tänker inte se dom heller. Om nån däremot frågar efter en bra film att se är det ju en annan femma. Då säger jag Nyckeln till frihet.

  • Stumpan83

    Tänker att man inte behöver ha sett dem men det kan ju vara bra att ha ett hum om vad vissa filmer handlar om.

    Ex Star Wars, ET och Hajen är filmer som de flesta antas veta vilka filmer de är.

  • Fjäril kär

    Start Wars - de tre originalfilmerna

    Startrek - Originalet

    Batman/Spiderman

    Twilight saga

    James Bond - minst i alla fall de nyare filmerna med Daniel Craig om man inte gillar gamla filmer

    Schindlers List

    Sagan om ringen

  • Anonym (anonym)
    Fjäril kär skrev 2020-07-10 21:52:21 följande:
    Start Wars - de tre originalfilmerna
    Startrek - Originalet
    Batman/Spiderman
    Twilight saga
    James Bond - minst i alla fall de nyare filmerna med Daniel Craig om man inte gillar gamla filmer
    Schindlers List
    Sagan om ringen
    HAHAHA, Twilight ObestämdFoten i munnen
  • misil

    Den sista färden,är väl en bra film att ha sett när folk drar en referens om någon som spelar banjo i en nedsättande term,vilket det de facto kommer ifrån.

Svar på tråden Vilka filmer måste alla ha sett?