• Anonym (Knasig tjej)

    Vad F*N är det för fel på mig?!?!

    Hej! Jag är en ung tjej. Och jag börjar på riktigt fundera vad det är för fel på mig. Orkar inte ha det såhär mera.

    Jag är konstant orolig för saker, kan vara allt ifrån vad andra tycker om mig, till att jag verkligen stängt av spisen, till att jag tänker att jag är svårt sjuk, osv osv

    Har förhållande problematik, pendlar i en relation mellan att fly ifrån personen, fundera över om jag har känslor kvar ens. Till att jag är säker på att min partner kommer lämna mig, att partnern inte älskar mig.

    Har någon form av social fobi också, ena dagen kan jag ha hur lätt som helst socialt till att på riktigt gömma mig för folk jag känner igen för att jag får ångest av att hälsa.

    Kan inte ta tag i något i mitt liv heller, allt skjuts upp.

    Tror inte på min egen förmåga eftersom jag är så slarvig, glömmer saker och är flamsig.. ångestfylld ofta.

    Min relationsångest har tagit över helt, har ångest varje dag över olika saker med min partner, mina känslor, partners känslor allt. Har till och med varit gånger jag varit orolig över att partners gamla flickvänner ska hata mig? Ni förstår ju hur sjukt det är. Hur viktigt det är att vara omtyckt. Jag är omtyckt. Har många vänner. Förstår inte problemet.

    Har ingen grov ångest i form av panikattacker så panikångest har jag inte, jag har tvångstankar men det måste vara något mer? Går runt med en stor klump i magen varje dag och är riktigt trött på mig själv.

    Det är inte synd om mig och jag har alla möjligheter, en bra och snäll partner och vänner. Varför känner jag såhär? Vad är det för fel.

  • Svar på tråden Vad F*N är det för fel på mig?!?!
  • Anonym (gad)

    låter som GAD. Tycker du ska prata med din vc och få remiss till en psykolog så du kan börja må bättre.

  • Anonym (Anonym)

    Låter som du behöver professionell hjälp. Kan rekommendera onlinetjänster där man kan xhatta eller ha videosamtal med en psykolog. Ibland är det bra att prata av sig med en utomstående då det du beskriver kanske inte är lätt att ta upp med sina närstående.

    Lycka till iaf. Hoppas du finner en väg framåt, livet är för kort för att ägna sig åt för mkt oro :)

  • Anonym (Knasig tjej)
    Anonym (gad) skrev 2020-07-12 22:56:09 följande:

    låter som GAD. Tycker du ska prata med din vc och få remiss till en psykolog så du kan börja må bättre.


    Också funderat på GAD faktiskt. Har varit hos psykologer förr men de har faktiskt aldrig tagit upp gad. Ska ta upp det själv och söka hjälp igen.
  • Anonym (knyta)

    Han du läst om olika anknytningsmönster? Det finns jättemycket att fundera på hur man knyter an till andra människor.

    Jag tycker det låter som att du har en otrygg anknytning, kanske otrygg undvikande.

    www.battrerelationer.se/anknytningsteori/

  • smulpaj01

    GAD eller borderline skulle jag gissa på. Känner igen det där extremt mycket och jag har haft båda dessa diagnoser.

Svar på tråden Vad F*N är det för fel på mig?!?!