• Anonym (Intresserad)

    Vågar jag fråga

    Jag har en kollega på jobbet jag är intresserad av. Vi jobbar med barn vilket innebär att vi har barn runt oss nästan hela tiden. Finns inget lämpligt tillfälle förutom på rasten att prata men då måste jag gå och leta efter han. Skulle det kännas konstigt att leta upp han och säga att jag vill prata med han?. Han har inga sociala medier och inget mobilnummer finns när man letar.

  • Svar på tråden Vågar jag fråga
  • Anonym (grammatikpolisen)

    Honom!  - gå och leta efter honom, säga att jag vill prata med honom

  • Anonym (kaffedraken)

    Jag vet inte om du vågar fråga, men jag hoppas det Skrattande
    Jag skulle bli smickrad om en kollega visade intresse.

  • Anonym (Igen)
    Anonym (Intresserad) skrev 2020-07-13 17:51:58 följande:

    Jag har en kollega på jobbet jag är intresserad av. Vi jobbar med barn vilket innebär att vi har barn runt oss nästan hela tiden. Finns inget lämpligt tillfälle förutom på rasten att prata men då måste jag gå och leta efter han. Skulle det kännas konstigt att leta upp han och säga att jag vill prata med han?. Han har inga sociala medier och inget mobilnummer finns när man letar.


    Beror helt på vad du tänker säga. Är du för på kan det bli jobbigt i framtiden om ni ska jobba tillsammans. Men att snacka lite oskyldigt och se vart de leder är helt ok.

    Kan du inte bara sätta dig bredvid honom någon rast?
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Intresserad) skrev 2020-07-13 17:51:58 följande:

    Jag har en kollega på jobbet jag är intresserad av. Vi jobbar med barn vilket innebär att vi har barn runt oss nästan hela tiden. Finns inget lämpligt tillfälle förutom på rasten att prata men då måste jag gå och leta efter han. Skulle det kännas konstigt att leta upp han och säga att jag vill prata med han?. Han har inga sociala medier och inget mobilnummer finns när man letar.


    Beror helt på vad du tänker säga. Är du för på kan det bli jobbigt i framtiden om ni ska jobba tillsammans. Men att snacka lite oskyldigt och se vart de leder är helt ok.

    Kan du inte bara sätta dig bredvid honom någon rast?
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Intresserad) skrev 2020-07-13 17:51:58 följande:

    Jag har en kollega på jobbet jag är intresserad av. Vi jobbar med barn vilket innebär att vi har barn runt oss nästan hela tiden. Finns inget lämpligt tillfälle förutom på rasten att prata men då måste jag gå och leta efter han. Skulle det kännas konstigt att leta upp han och säga att jag vill prata med han?. Han har inga sociala medier och inget mobilnummer finns när man letar.


    Beror helt på vad du tänker säga. Är du för på kan det bli jobbigt i framtiden om ni ska jobba tillsammans. Men att snacka lite oskyldigt och se vart de leder är helt ok.

    Kan du inte bara sätta dig bredvid honom någon rast?
  • Anonym (U)
    Anonym (grammatikpolisen) skrev 2020-07-13 17:55:38 följande:

    Honom!  - gå och leta efter honom, säga att jag vill prata med honom. 


    Äntligen. Stör mig alltid på att allt fler skriver på detta sätt 
  • Anonym (Intresserad)
    Anonym (Igen) skrev 2020-07-13 18:01:01 följande:

    Beror helt på vad du tänker säga. Är du för på kan det bli jobbigt i framtiden om ni ska jobba tillsammans. Men att snacka lite oskyldigt och se vart de leder är helt ok.

    Kan du inte bara sätta dig bredvid honom någon rast?


    Hade tänkt fråga om han vill ses. Vi har ju pratat en del innan när tillfälle getts så vet lite om han. Han ler när han ser mig. Jo det kan jag ju göra om tillfälle ges.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Intresserad) skrev 2020-07-13 18:04:55 följande:
    Hade tänkt fråga om han vill ses. Vi har ju pratat en del innan när tillfälle getts så vet lite om han. Han ler när han ser mig. Jo det kan jag ju göra om tillfälle ges.
    Vad skulle det innebär om han sa "Nej tyvärr - jag är inte intresserad" ? 

    Tänk på att ni ska jobba ihop i framtiden oavsett.
  • Anonym (Intresserad)
    Anonym (Igen) skrev 2020-07-13 18:07:42 följande:

    Vad skulle det innebär om han sa "Nej tyvärr - jag är inte intresserad" ? 

    Tänk på att ni ska jobba ihop i framtiden oavsett.


    Ja det är ju sant. Får fundera på det.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Intresserad) skrev 2020-07-13 18:09:35 följande:

    Ja det är ju sant. Får fundera på det.


    Fortsätt lär känna honom. Fika tillsammans, gör något ihop på jobbet osv
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (Intresserad) skrev 2020-07-13 18:09:35 följande:
    Ja det är ju sant. Får fundera på det.
    Jag kan ju berätta hur det gick för mig, efter att jag frågade den yngre kvinnan. Hon tackade nej. Vi sågs några gånger efter det, och jobbade ihop lite. Första gången så var det lite konstig stämning mellan oss, tror hon var på helspänn, och nervös över att jag skulle börja tjata. Men jag var som vanligt, och jag märkte redan nästa gång att hon slappnade av. Hon såg alltid glad ut när vi sågs, och sista gången var vi ensamma, och hon stod nära. Markerade tydligt att hon inte tyckte det var obehagligt med mig, jag var samma kille hon jobbat med hela tiden. Det är så man ska hantera det tycker jag. Respektera ett nej, och inga sura miner.
  • Anonym (Intresserad)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-07-13 18:16:19 följande:

    Jag kan ju berätta hur det gick för mig, efter att jag frågade den yngre kvinnan. Hon tackade nej. Vi sågs några gånger efter det, och jobbade ihop lite. Första gången så var det lite konstig stämning mellan oss, tror hon var på helspänn, och nervös över att jag skulle börja tjata. Men jag var som vanligt, och jag märkte redan nästa gång att hon slappnade av. Hon såg alltid glad ut när vi sågs, och sista gången var vi ensamma, och hon stod nära. Markerade tydligt att hon inte tyckte det var obehagligt med mig, jag var samma kille hon jobbat med hela tiden. Det är så man ska hantera det tycker jag. Respektera ett nej, och inga sura miner.


    Vad skönt att det gick bra för dig. Sen kan det ju vara svårt för den andra om den tror att personen kommer att tjata . Ja absolut respektera ett nej och glömma det och gå vidare är ju viktigt.
Svar på tråden Vågar jag fråga