• Anonym (Aj som fasen)

    Har vrålont i benet men varför då?

    Någon som har haft liknande eller kan gissa sig till vad det här kan vara kanske kan hjälpa mig?

    Har sen 7-8 veckor tillbaka jätteont i höger ben i vissa rörelser och ställningar. Det onda sitter mest på insidan av låret från höften/ljumsken och ner till knäet men ibland känns det även på utsida lår.

    Precis i början gjorde det jätteont att gå tom och det var även svårt fysiskt att gå. Det höll i sig en vecka kanske.

    Sen dess är det vissa ställningar som gör ont som t ex att sätta mig ner men ännu mer att ta mig upp igen. Det kan smälla till av smärta så det svartnar för ögonen nästan. Smärtan håller i sig i 1-2 minuter när det är som värst och jag har enormt hög smärtröskel normalt men det är tom så att jag skriker rakt ut av smärta.

    Att dra benet mot bröstet är uteslutet men det andra benet går det bra att göra så med.

    Att ta sig upp från toalettstolen känns nästan omöjligt ibland om jag inte håller i något. Det är både pga smärta men även för att det nästan känns som att benet inte funkar. Det gör även ont att sätta sig ner men inte lika mycket.

    Att sätta mig på golvet är tveksamt om jag ens skulle kunna utan att det gör galet ont att ta mig upp igen.

    Att sätta sig i bilen kan göra jätteont när jag ska dra in benet liksom, speciellt som passagerare.

    Att dra sig in och ut i ett bås på restaurang kan göra apont.

    Har inte ont dagarna i ända utan bara i vissa ställningar och rörelser alltså.

    Någon som har en aning om vad felet kan vara? Någon nerv i kläm?

    Får försöka hitta en läkare snart verkar det som men jag börjar här.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-13 21:23
    Glömde skriva att jag inte har skadat mig.

  • Svar på tråden Har vrålont i benet men varför då?
  • Alessia

    Ta kontakt med sjukgymnast eller naprapat. det kan faktiskt vara ryggen som krånglar fast smärta känns i benet.

  • Anonym (Aj som fasen)
    Alessia skrev 2020-07-13 21:19:21 följande:
    Ta kontakt med sjukgymnast eller naprapat. det kan faktiskt vara ryggen som krånglar fast smärta känns i benet.
    Tänkte du på ischias? Men jag ska kolla med en sjukgymnast, tack.
  • Anonym (Men snälla...?)

    Men vad tror du att du ska göra då om du har ont hela tiden i 8 VECKOR? Ta en distanskurs i knappdragspel?

    Sök vård för fan, hur svårt ska det vara?

    Blir galen på alla "jag ska bita hop"-människor som bara förvärrar sina skador eller går runt med sår som behöver sys så det läker fel/blir ärr, sprickor i ben som borde läggas om och fan och hans moster.

    Du är inte Stålmannen och om det är något allvarligare än det du tror så är det såna som du som verkligen lyckas öka er risk för livslånga skador och invaliditet.

  • Anonym (Aj som fasen)
    Anonym (Men snälla...?) skrev 2020-07-13 21:30:08 följande:
    Men vad tror du att du ska göra då om du har ont hela tiden i 8 VECKOR? Ta en distanskurs i knappdragspel?

    Sök vård för fan, hur svårt ska det vara?

    Blir galen på alla "jag ska bita hop"-människor som bara förvärrar sina skador eller går runt med sår som behöver sys så det läker fel/blir ärr, sprickor i ben som borde läggas om och fan och hans moster.

    Du är inte Stålmannen och om det är något allvarligare än det du tror så är det såna som du som verkligen lyckas öka er risk för livslånga skador och invaliditet.
    Fast jag har inte ont hela tiden utan bara flera gånger om dagen som sagt.

    Det är väl bara bra att man inte springer ner dörrarna hos sjukvården första gången man har lite ont? Speciellt i dessa tider när sjukvården går på knäna och inte alls funkar som den ska. Men ja, nu börjar det bli lite väl länge som problemet har kvarstått.

    Har även haft orsak att tro att det kanske är ett myom som spökar då jag läste att det kan ge ont i benet när det dör så därför har jag inte heller uppsökt läkare förutom när min gyn kollade myomet sist. Hon sa dock att hon inte kan veta om det är myomet som ger det onda innan det har försvunnit eller opererats bort.
Svar på tråden Har vrålont i benet men varför då?