• Staaar

    Elvis Presleys barnbarn har tagit självmord - blev 27 år - är lik Elvis

    https://www.dn.se/kultur-noje/elvis-barnbarn-ar-dod-blev-27-ar-gammal/

    Fan vad tråkigt. Elvis barnbarn och Lisa Maries son har tagit  livet av sig genom att ha skjutit sig i huvudet. Vad kan det bero på? Han var rätt lik Elvis.  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-14 12:31
    www.dailymail.co.uk/news/article-8517619/Girlfriend-pleads-Elvis-Presleys-grandson-Benjamin-Keough-shot-himself.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-14 12:35


  • Svar på tråden Elvis Presleys barnbarn har tagit självmord - blev 27 år - är lik Elvis
  • Pope Joan II
    Staaar skrev 2020-07-14 12:28:11 följande:

    www.dn.se/kultur-noje/elvis-barnbarn-ar-dod-blev-27-ar-gammal/

    Fan vad tråkigt. Elvis barnbarn och Lisa Maries son har tagit  livet av sig genom att ha skjutit sig i huvudet. Vad kan det bero på? Han var rätt lik Elvis.  


    Dödsorsaken är väl okänd? Men om han begått självmord kan det bero på depression, annan psykisk ohälsa eller missbruk.

    Jag tycker inte att han var lik sin morfar.
  • Staaar
    Pope Joan II skrev 2020-07-14 12:32:06 följande:
    Dödsorsaken är väl okänd? Men om han begått självmord kan det bero på depression, annan psykisk ohälsa eller missbruk.

    Jag tycker inte att han var lik sin morfar.
    Har lagt till länk om självmord.
  • Anonym (Hold my beer)

    Han verkar ha varit missbrukare och antagligen mådde han väl skit eftersom han begick självmord.

  • Anonym (U)

    Ganska uppenbart varför
    Som du skrev, han var lik Elvis.
    Han blev antagligen konstant jämförd med Elvis, att de var så lika. Och han kände sig troligtvis som en kopia av honom snarare än en egen person.
    Då kan man lätt känna sig värdelös som person, eftersom det inte är han som blir igenkänd för någon han är eller har åstadkommit. Utan för något någon annan har varit.

     

  • Anonym (Paula)

    Mycket tragiskt.

    Jag är ett stort Elvis fan. Det var självmord, han sköt sig själv enligt medier, kanske hade han problem med missbruk precis som Elvis hade sina sista år i livet. Tragiska öden båda två. Tack och lov lever Elvis musik för alltid kvar. 

  • flygrl

    Väldigt tragiskt förstås men när jag kollar bilderna i länkarna ser jag faktiskt ingen särskild likhet alls. Hade Inte haft en aning om det inte stått det va Elvis barnbarn. R.I.P.

  • Anonym (anonym)
    Anonym (U) skrev 2020-07-14 15:17:39 följande:
    Ganska uppenbart varför
    Som du skrev, han var lik Elvis.
    Han blev antagligen konstant jämförd med Elvis, att de var så lika. Och han kände sig troligtvis som en kopia av honom snarare än en egen person.
    Då kan man lätt känna sig värdelös som person, eftersom det inte är han som blir igenkänd för någon han är eller har åstadkommit. Utan för något någon annan har varit.

     
    Du kan omöjligt veta varför han begick självmord. 
  • Anonym (U)
    Anonym (anonym) skrev 2020-07-14 17:47:22 följande:
    Du kan omöjligt veta varför han begick självmord. 
    Nej men det är mkt troligt.
    Vore påfrestande för vem som helst av vara barnbarn till en så känd person. Svårt att leva upp till. Försvåras ytterligare om de var lika till utseendet 
  • Anonym (Inter)
    Rynkar på näsanHar tänkt på detta hela tiden sedan jag fick kännedom om det, och stackars Lisa också, måste vara helt helt förstörd. Lisa och Benjamin är mina släktingar, skapade en tråd om detta för inte så länge sedan.
    https://www.familjeliv.se/forum/thread/80490143-jag-ar-formodligen-elvis-presleys-barnbarn/2

    Han måste verkligen ha betytt enormt mycket för Lisa, precis som nyhetsblaskorna gör gällande. Hon förlorade ju sin far som litet barn, och nu sitt första barn och sin enda son. Hoppas verkligen hon klarar detta, skulle inte förvåna mig om hon själv stryker med i sviterna, måste vara ett helvete för henne. Och stackars Benjamin också, han måste ha mått helt förkastligt, precis som Avicii gjorde. Det är många som har psykisk ohälsa och som inte får rätt hjälp. Den psykiska ohälsan är väldigt omfattande, och tyvärr är ämnet fortfarande förhållandevis tabu, även om fler vågar prata om det idag. Det ska inte behöva ske. Är helt tom. Vila i frid Benjamin och all kraft år Lisa och hennes döttrar.

     

      

      

      
  • Anonym (The special age 27)

    Han ville vara med alla dom stora som dog vid 27 års ålder...

Svar på tråden Elvis Presleys barnbarn har tagit självmord - blev 27 år - är lik Elvis