• Anonym (frisk)

    Lönt att göra antikroppstest?

    Jag misstänker att jag haft Covid19. Funderar på att göra antikroppstest för att kunna umgås med mina föräldrar mer. 

    Men hur stor sanolikhet är det att jag får ett positivt svar även om jag haft det? Är det någon som sett statistik på hur många som testar positivt av dom som haft Covid19?

  • Svar på tråden Lönt att göra antikroppstest?
  • Anonym (.)

    Var det inte 10-15% nånting i Stockholmsregionen och mindre i princip resten av landet?

    De pratar ju om att antikroppstesterna inte visar hela bilden, eftersom många utvecklar t-cellsimmunitet.

    Nej, jag hade inte testat. Jag ser till att vara 100% upplevt frisk, och umgås med mina föräldrar på distans utomhus.

  • Anonym (frisk)
    Anonym (.) skrev 2020-07-14 23:39:26 följande:

    Var det inte 10-15% nånting i Stockholmsregionen och mindre i princip resten av landet?

    De pratar ju om att antikroppstesterna inte visar hela bilden, eftersom många utvecklar t-cellsimmunitet.

    Nej, jag hade inte testat. Jag ser till att vara 100% upplevt frisk, och umgås med mina föräldrar på distans utomhus.


    10% är totalt. Inte av dom som haft konstaterad smitta.

    Men hur länge ska man träffa föräldrarna utomhus? Det går ju bra nu på sommaren ( förutom att det är långt att köra fram och tillbaks över dagen och dyrt med hotell )

    Föräldrarna tycker att jag kan sova över för jag har ju ?säkert? haft det ...
  • Anonym (.)
    Anonym (frisk) skrev 2020-07-15 00:17:36 följande:

    10% är totalt. Inte av dom som haft konstaterad smitta.

    Men hur länge ska man träffa föräldrarna utomhus? Det går ju bra nu på sommaren ( förutom att det är långt att köra fram och tillbaks över dagen och dyrt med hotell )

    Föräldrarna tycker att jag kan sova över för jag har ju ?säkert? haft det ...


    Du får väl väga din ekonomi & "behovet" av att träffa dina föräldrar mot risken dels att de blir smittade, och dels att de dör. Är de under 70/ej riskgrupp, så här de ju rätt goda chanser att klara sig även om du smittar dem.

    Jag kommer nog reducera umgänget med mina föräldrar när hösten kommer.
Svar på tråden Lönt att göra antikroppstest?