• Anonym (troll)

    Jag gillar inte min kropp

    Jag är så ful. Tror ni mig inte? Hör här:


    Mitt hår är orange-brunt och bångstyrigt. Ett lager hår är flygigt och vägrar ligga still. Det sticker upp i alla möjliga vinklar. Resten är lockigt, dvs tovigt, till förbannelse. 

    Mina ögonbryn är genomskinliga och sitter extremt långt ner. Nederkanten är ögenlocken. 

    Mina ögon är små och pliriga och har igen färg på iris, bara en mörk ring och som ett färglöst spindelnät.

    Jag har typ inga kindben. Mitt ansikte är typ platt. 

    Min näsa har ett avbrott.

    Min mun är som ett sträck. Som på tecknad film.

    Jag har ärr och bristningar på axlarna.

    Min ena överarm har en kant mitt på.

    Min ena armbåge är supermegatorr. Som naglar.

    Jag har eksem i andra armvecket

    Jag har 2x3 födelsemärken på ena underarmen i jämnt mönster

    Jag har jätte-hängtuttar. Jag får in en och en halv hand under mina tuttar. Jag har ett stort upphöjt födelsemärke på ena tutten och två ärr på andra. På ena vårtgården har jag tre prickar som jag kan klämma vätska ur. Jag får finnar på brösten ofta och de tycker visst om att gå sönder.

    Min mage är degig och har bristningar. Jag har återkommande skav i byxlinningen på två ställen. På sommaren när det är varmt så kliar det massor mellan brösten och ner över magen så att jag kliar sönder mig i sömnen.

    Håret mellan benen är glest och strävt.

    Mina lår är knottriga. Jag har ett stort födelsemärke på ena.

    Mina knän har konstiga märken 

    Mitt ena smalben har en grop. Det ser nästan ut som att jag inte har något skelett  där.

    Mitt andra smalben har sår och ärr.

    Mina fötter är knastertorra. Som naglar runt om. Jag har upphöjda blodådror som jag är så rädd/äcklad för att jag inte tittar på ovansidan av mina fötter för jag börjar gråta i panik.

    Min rygg vill jag inte ens veta har den ser ut.

    Jag vet att jag inte kan göra så mycket med min kropp. Om ni har några tips som kostav mycket lite pengar så tar jag gärna emot dem. Den stora frågan jag har är hur lär man sig att gilla sin kropp?

  • Svar på tråden Jag gillar inte min kropp
  • Anonym (Jenny)

    Åh vad jag känner med dig. Detta kroppshat som vi bär runt på. Du är säkert den sista som ser din egen skönhet.

    En sak som kan hjälpa är att du tänker tillbaka på dig själv som tonåring eller ung kvinna. Tänk på hur stark, vacker och fin du var då och försök också komma ihåg hur illa du säkert tyckte om din kropp (om du var som jag var). Hur mycket vill du inte skaka om den flickan för att få henne att inse vad hennes kroppshat gör. Eller i alla fall krama om henne.

    En annan sak är att lägga energi på att hitta mål och mening med ditt liv. Något som ger perspektiv och kan bygga upp din självkänsla. Något som tar dig bortom ytan och våra kroppsliga begränsningar.

  • Anonym (Fulast)

    Tovigt hår får man klippa och använda balsam
    Torr hud- smörj in
    Torra fötter- fila och smörj in. Smörj med olja, trä på en plastpåse och sen en strumpa och sov med allt på.
    Hängtuttar- köp en bra bh som lyfter upp alltihopa
    Eksem- kom på varför och undvik det, smörj med nåt som funkar
    Klåda mellan brösten- pudra med barnpuder
    Köp ögonbrynsvax med färg och sminka dig med
    Använd färgat läppglans eller läppstift
    Lite rouge på kinderna

    Du är garanterat inte så ful som du tror. Skulle jag räkna upp allt som är fult på mig skulle du inse det.

  • Anonym (troll)
    Anonym (Jenny) skrev 2020-07-15 17:39:51 följande:

    Åh vad jag känner med dig. Detta kroppshat som vi bär runt på. Du är säkert den sista som ser din egen skönhet.

    En sak som kan hjälpa är att du tänker tillbaka på dig själv som tonåring eller ung kvinna. Tänk på hur stark, vacker och fin du var då och försök också komma ihåg hur illa du säkert tyckte om din kropp (om du var som jag var). Hur mycket vill du inte skaka om den flickan för att få henne att inse vad hennes kroppshat gör. Eller i alla fall krama om henne.

    En annan sak är att lägga energi på att hitta mål och mening med ditt liv. Något som ger perspektiv och kan bygga upp din självkänsla. Något som tar dig bortom ytan och våra kroppsliga begränsningar.


    Jag var varken stark, vacker eller fin när jag var tonåring. Jag är under 25 så jag är väl fortfarande ung antar jag. Jag har alltid sett ut så här.
  • Anonym (I)
    Anonym (troll) skrev 2020-07-15 17:56:20 följande:
    Jag var varken stark, vacker eller fin när jag var tonåring. Jag är under 25 så jag är väl fortfarande ung antar jag. Jag har alltid sett ut så här.
    Man är ung till åtminstone 33
  • Anonym (troll)
    Anonym (Fulast) skrev 2020-07-15 17:41:15 följande:

    Tovigt hår får man klippa och använda balsam
    Torr hud- smörj in
    Torra fötter- fila och smörj in. Smörj med olja, trä på en plastpåse och sen en strumpa och sov med allt på.
    Hängtuttar- köp en bra bh som lyfter upp alltihopa
    Eksem- kom på varför och undvik det, smörj med nåt som funkar
    Klåda mellan brösten- pudra med barnpuder
    Köp ögonbrynsvax med färg och sminka dig med
    Använd färgat läppglans eller läppstift
    Lite rouge på kinderna

    Du är garanterat inte så ful som du tror. Skulle jag räkna upp allt som är fult på mig skulle du inse det.


    Mitt hår blir nästan värre med massa balsam. Det blir så vansinnigt lockigt och svårt att reda ut efter en dag med lockar. Jag fattar inte varför folk omkring mig blir avundsjuka på min lockar. Jag brukar fråga om de vill byta hår med mig.

    Hr du tips på bra kräm? Jag har Dr. Organic Cocoa butter skin lotion och en som jag inte ser vad den heter härifrån men den är vit med röd pump på.

    Jag har en bra bh men jag får ont i axlarna av den så jag har den inte på när jag är hemma, bara när jag går ut. Vet du något märke som har bredare axelband?

    Soleksem. Jag får i armvecket och på händerna senare

    Barnpuder? Interssant. Tack för tipset.

    Jag har aldrig sminkat mig i mitt liv. Ögonbrynsvax? Läppglans? rouge? Vad finns det fär onlineaffärer som säljer smink?
  • Anonym (troll)
    Anonym (I) skrev 2020-07-15 18:05:32 följande:
    Man är ung till åtminstone 33
    Det låter som något som kan vara positivt.
  • Anonym (Fulast)
    Anonym (troll) skrev 2020-07-15 18:05:35 följande:
    Mitt hår blir nästan värre med massa balsam. Det blir så vansinnigt lockigt och svårt att reda ut efter en dag med lockar. Jag fattar inte varför folk omkring mig blir avundsjuka på min lockar. Jag brukar fråga om de vill byta hår med mig.

    Hr du tips på bra kräm? Jag har Dr. Organic Cocoa butter skin lotion och en som jag inte ser vad den heter härifrån men den är vit med röd pump på.

    Jag har en bra bh men jag får ont i axlarna av den så jag har den inte på när jag är hemma, bara när jag går ut. Vet du något märke som har bredare axelband?

    Soleksem. Jag får i armvecket och på händerna senare

    Barnpuder? Interssant. Tack för tipset.

    Jag har aldrig sminkat mig i mitt liv. Ögonbrynsvax? Läppglans? rouge? Vad finns det fär onlineaffärer som säljer smink?
    Prova silikonfritt balsam. De med lockar vill inte ha dom och de utan vill ha lockar. Så är det bara. Man får göra det bästa man kan av sitt hår. En bra frisyr är a och o.
    Miniderm tyckte jag var bra. Eller nåt annat från Apoteket. Till fötterna Helosan fotkräm.
    Jag har endast bh med breda band pga värk. Köpt alla på Lindex. Viktigast är rätt storlek. Uppåt 80% påstås ha fel storlek på bh. Man måste mäta och prova.
    Soleksem- bra solskydd först och främst. Sen nåt som lindrar- fråga på apotek.
    Barnpuder har jag som har amnings-bh dygnet runt och numer mycket häng. Funkar bra.

    Yves Rocher har både bra smink och hudvårdsprodukter.
  • Anonym (troll)
    Anonym (Fulast) skrev 2020-07-15 18:57:47 följande:
    Prova silikonfritt balsam. De med lockar vill inte ha dom och de utan vill ha lockar. Så är det bara. Man får göra det bästa man kan av sitt hår. En bra frisyr är a och o.
    Miniderm tyckte jag var bra. Eller nåt annat från Apoteket. Till fötterna Helosan fotkräm.
    Jag har endast bh med breda band pga värk. Köpt alla på Lindex. Viktigast är rätt storlek. Uppåt 80% påstås ha fel storlek på bh. Man måste mäta och prova.
    Soleksem- bra solskydd först och främst. Sen nåt som lindrar- fråga på apotek.
    Barnpuder har jag som har amnings-bh dygnet runt och numer mycket häng. Funkar bra.

    Yves Rocher har både bra smink och hudvårdsprodukter.
    Tack för alla tips Solig
  • Anonym (Hon där)
    Anonym (troll) skrev 2020-07-15 18:05:35 följande:
    Mitt hår blir nästan värre med massa balsam. Det blir så vansinnigt lockigt och svårt att reda ut efter en dag med lockar. Jag fattar inte varför folk omkring mig blir avundsjuka på min lockar. Jag brukar fråga om de vill byta hår med mig.

    Hr du tips på bra kräm? Jag har Dr. Organic Cocoa butter skin lotion och en som jag inte ser vad den heter härifrån men den är vit med röd pump på.

    Jag har en bra bh men jag får ont i axlarna av den så jag har den inte på när jag är hemma, bara när jag går ut. Vet du något märke som har bredare axelband?

    Soleksem. Jag får i armvecket och på händerna senare

    Barnpuder? Interssant. Tack för tipset.

    Jag har aldrig sminkat mig i mitt liv. Ögonbrynsvax? Läppglans? rouge? Vad finns det fär onlineaffärer som säljer smink?
    Instämmer med att du bör prova silikonfritt balsam. Min syster har lockigt hår och kör balsammetoden, jag har inte lockigt men kör sulfatfritt schampo och silikonfritt balsam och det funkar för mig. Läs mer på balsammetoden.se

    Om du får ont i axlarna av din BH så borde den vara fel storlek/modell. Det är inte axelbanden som ska bära upp din byst utan snarare rätt storlek på BH:n runt om. Gå till en bra BH-affär och prova ut en BH som sitter bra och har rätt storlek (tro mig, det kan vara mind blowing, själv gick jag runt och trodde jag var en 85-90C, gick till en bra affär med kunnig personal och tydligen var jag en 75B. Mina pattar har aldrig sett så bra ut i en BH och nu sitter den som den ska på kroppen). 

    På youtube finns en massa bra tutorials om hur man kan fixa till ögonbrynen. Jag har typ vita ögonbryn så jag måste färga och måla dom. Men det gör mycket för helhetsintrycket, att bara markera dom lite med penna, vax eller skugga, då kan man "forma" till dom också lite som man vill ha dom utan att nödvändigtvis plocka och hålla på.  
  • Anonym (Fulast)
    Anonym (Mäh) skrev 2020-07-15 21:59:16 följande:
    Vad är detta för vidrigt peddo inlägg i denna tråden???
    Inlägget finns i alla trådar på hela forumet. Jag har anmält till förbannelse...
  • Anonym (Hon där)
    Anonym (Mäh) skrev 2020-07-15 21:59:16 följande:
    Vad är detta för vidrigt peddo inlägg i denna tråden???
    Spam. Finns i typ alla trådar. Har kommit hela dagen. Jag anmäler kommentarerna som spam. 
  • Anonym (bad)

    Jag tycker att det låter som att du kanske har BDD. Googla och kolla om du känner igen dig. 

    Jag skrev exakt en sån där lista när jag var yngre och hade body dysmorphic disorder. Fast den var t.o.m. fyra gånger så lång. Jag såg fel i alla delar av mitt utseende, t.o.m. mina jäkla tår hatade jag. 

    För mig hjälpte det inte med alla "snälla" människor som försökte insistera att alla var vackra på sitt sätt och att man bara behövde lära sig se hur fin man var. För mig hjälpte det istället att acceptera att jag faktiskt inte är speciellt attraktiv men att det var helt okej. Jag kollade runt mig och på tv och såg hur otroligt många oattraktiva människor som levde fullgoda liv och var minst lika lyckliga som de genetiskt begåvade. De får underbara partners, bra jobb, bra vänner, roliga upplevelser och allt det där ändå. Så varför slösa bort livet på att fokusera på något som ändå inte riktigt spelar någon roll i slutändan?

    När jag släppte fokuset på utseendet började jag även gilla det mer ironisk nog. Fan mitt hår var inte så hemskt, alla vill alltid ha någon annans hår men mitt hår har x och y fördelar. Fan vem bryr sig om ifall mina tår är lite mer böjda. Fan mina bröst må inte vara lika stora som jag önskar men jag gillar formen och de passar min kropp. Fan bristningarna syns inte alls så mycket som de brukade och vad fan spelar de för roll egentligen. Nu kan inte du se detta på dig själv eftersom du fortfarande är fast i fas ett, men på något plan tror jag nog du rent logiskt förstår att du kanske tänker lite konstigt och inte ser dig själv på samma sätt som andra. Du skrev själv att andra varit avundsjuka på ditt hår. 

    Det hjälper mig även att ta bra hand om mig själv så att jag alltid vet att jag är den fräschaste bästa versionen av mig själv. Jag går till de bästa salongerna för att fixa håret, jag har 3D tatuerat mina icke existerande ögonbryn och fyller på ögonfransförlängning varje månad så att jag kan gå osminkad och fortfarande känna mig okej, jag försöker röra på mig och äta hälsosamt, dricka mycket vatten, vilket hjälper hud och hår och får mig att må bättre inifrån och ut, jag filar naglarna så att de ser fräscha ut, tvättar+scrubbar+smörjer in ansiktet varje dag osv. Vill du prova saker med med långvariga resultat som fillers, kosmetisk tatuering eller operation är det dock viktigt att du söker psykisk hjälp först. För så länge problemet delvis sitter i ditt huvud kommer du aldrig bli nöjd utan bara fortsätta försöka "fixa" dig själv. 

Svar på tråden Jag gillar inte min kropp