• Anonym (Ts)

    Bli gravid med flicka, ha sex innan äl?

    Har läst att om man har sex några dagar innan äl så är det större chans att man får en flicka. Vad tror ni om det?

  • Svar på tråden Bli gravid med flicka, ha sex innan äl?
  • fjanten

    Shettles metod, som du syftar på, har inte kunnat bekräftas av någon annan studie (alltså att y-spermier simmar snabbare men att x-spermier överlever längre). En annan studie har snarare visat att det är större chans/risk för flicka med sex på ÄL och några dagar innan för pojke. Så jag hade inte lagt någon större vikt vid det tillvägagångssättet.

  • Anonym (En gång, flicka)

    Jag hade sex en endast gång, precis på ÄL och då fick jag en flicka. Pojkarna blev till genom flera samlag dagarna runt ÄL (eller ja, det var ju bara ett av samlagen som resulterade i graviditet men jag vet inte vilket).

    Det sägs att rester från sperman gör slidsekretet trögflytande och flickspermier har svårt att simma genom det. Men pojkspermierna gör det bättre så därför hinner dom fram först. Har man bara sex en gång och nära ÄL så simmar flickorna bättre i slidsekretet samt att pojkspermierna som ändå hunnit först har gjort grovjobbet med att försöka tränga igenom äggskalet så en flickspermie bara kan slinka in direkt. Men om det är sanning vet jag inte, det är vad jag har läst.

  • Anonym (Sanna)

    Jag har fyra barn, två flickor, två pojkar. Flickorna blev gjorda prick på ÄL. Pojkarna blev gjorda 4-5 dagar innan. Shettles är totalt opålitligt!

Svar på tråden Bli gravid med flicka, ha sex innan äl?