• Fri 17 Jul 2020 20:59
    532 visningar
    15 svar
    15
    532

    Finns det någon underbar själ som skulle tänka sig att hjälpa mig med lite vägledning och hop

    Hej! Jag skulle så

    Vilja bli vägled, när det kommer till ekonomi och jobb situation.

    Tack på förhand !!

  • Svar på tråden Finns det någon underbar själ som skulle tänka sig att hjälpa mig med lite vägledning och hop
  • Fri 17 Jul 2020 21:04
    #1

    Vad är det du funderar över?

  • Steven­Diese
    Fri 17 Jul 2020 21:40
    #2

    Jag älskar att ge råd till folk som de ändå inte följer så vad exakt behöver du input på?

  • Fri 17 Jul 2020 21:43
    #3
    Offpisten skrev 2020-07-17 21:04:14 följande:

    Vad är det du funderar över?


    Bland annat om och när min situation ekonomiskt kommer lätta. Har det små tufft i ,

    Och även om jag ska starta det företaget jag har tänkt mig :)

    Behöver du mer specifikt?
  • Fri 17 Jul 2020 21:49
    #4
    Lovisanilsson skrev 2020-07-17 21:43:22 följande:

    Bland annat om och när min situation ekonomiskt kommer lätta. Har det små tufft i ,

    Och även om jag ska starta det företaget jag har tänkt mig :)

    Behöver du mer specifikt?


    Okej utan att veta din situation blir det svårt o tycka/veta något.
  • Steven­Diese
    Fri 17 Jul 2020 22:45
    #5

    1. Köp inte grejer du inte behöver. Det är rätt mycket man inte behöver faktiskt.

    2. Spara ihop en buffert

    3. Spara ihop ett överflöd som du sparar på ISK-konto i en en fond med låg avgift. Avanza zero kan funka!

    4. Cykla eller gå istället för bil.

    5. Gör storkok, är inte ute.

  • Fri 17 Jul 2020 22:58
    #6

    Gör en budget. Lista inkomst och utgifter. Dra in på de utgifter du kan och avbryt onödiga abonnemang.

    Gällande eget företag så beror det ju på i vilken bransch och startkapital.

  • Sat 18 Jul 2020 00:30
    #7

    Jag tycker du ska starta företaget. Även om du kanske är rädd för att det misslyckas. Jag tycker att det är ett större misslyckande att ingenting göra. Så ta små steg framåt. Kolla om du kan söka starta eget bidrag. Gå en starta eget kurs. Fråga folk du känner som har eget företag hur dem gjorde. Pröva din affärsidé genom att utforska vilken målgrupp du riktar din försäljning till. Vem som kan vara intresserad av det du har. Våga tro på det även om många är negativa. Du vågar, och du kommer lära dig på vägen av misstagen. Hårt arbete är viktigt för det är mkt att göra i en uppstart, men det lönar sig i längden... fundera på hur du kan marknadsföra dig... vilka prissättningar du behöver för lönsamhet etc...

  • Sat 18 Jul 2020 00:32
    #8

    Angående vägledning så tror jag du vet bäst själv vad du ska göra, våga lita till din inre röst, men lyssna oxå på folk som kan inspiriera o som har bra inflytande på dig....

  • Sat 18 Jul 2020 00:33
    #9

    Angående vägledning så tror jag du vet bäst själv vad du ska göra, våga lita till din inre röst, men lyssna oxå på folk som kan inspiriera o som har bra inflytande på dig....

  • Sat 18 Jul 2020 09:49
    #10
    Earlgrey skrev 2020-07-18 00:30:56 följande:

    Jag tycker du ska starta företaget. Även om du kanske är rädd för att det misslyckas. Jag tycker att det är ett större misslyckande att ingenting göra. Så ta små steg framåt. Kolla om du kan söka starta eget bidrag. Gå en starta eget kurs. Fråga folk du känner som har eget företag hur dem gjorde. Pröva din affärsidé genom att utforska vilken målgrupp du riktar din försäljning till. Vem som kan vara intresserad av det du har. Våga tro på det även om många är negativa. Du vågar, och du kommer lära dig på vägen av misstagen. Hårt arbete är viktigt för det är mkt att göra i en uppstart, men det lönar sig i längden... fundera på hur du kan marknadsföra dig... vilka prissättningar du behöver för lönsamhet etc...


    Så fint och bra sagt. Det gav mig absolut en spark i rumpan!
  • Sat 18 Jul 2020 15:02
    #11

    TACK nu har du fått en spark i rumpan då så fortsätt agera varje dag...Rom byggdes inte på en dag, snabbt fånget är lätt för gånget...dvs förakta inte den ringa begynnelsen, och ge aldrig upp utan fortsätt... Fortsätt utvecklas och förkovra dig, hjälp människor runt omkring dig, och ta hand om dig själv....

  • Sat 18 Jul 2020 15:02
    #12

    Jag skriver detta oxå för att jag behöver höra detta själv =)

  • Sat 18 Jul 2020 15:02
    #13

    Jag skriver detta oxå för att jag behöver höra detta själv =)

  • Sat 18 Jul 2020 15:02
    #14

    Jag skriver detta oxå för att jag behöver höra detta själv =)

  • Sat 18 Jul 2020 15:02
    #14

    Jag skriver detta oxå för att jag behöver höra detta själv =)

  • Sat 18 Jul 2020 15:02
    #14

    Jag skriver detta oxå för att jag behöver höra detta själv =)

  • Sat 18 Jul 2020 17:35
    #15
    Earlgrey skrev 2020-07-18 00:32:58 följande:

    Angående vägledning så tror jag du vet bäst själv vad du ska göra, våga lita till din inre röst, men lyssna oxå på folk som kan inspiriera o som har bra inflytande på dig....


    Men tänk om hennes inre röst bara säger att hon behöver en Chanel-väska på kredit? Drömmer

    Seriöst, vissa människor bör inte använda sitt eget omdöme i onödan för de är inget bra på det.
    Never mind leg day. Don't skip brain day. /Themis
Svar på tråden Finns det någon underbar själ som skulle tänka sig att hjälpa mig med lite vägledning och hop