• Anonym (Juli)

    Vad anser ni är otrohet?

    Vart går gränsen för otrohet för er?

    Att chatta med en annan kille/tjej?

    Att ringa en fd flamma och antyda sex?

    Att ha Snapsex med någon som inte är ens respektive? Som är en gammal flamma?

    Intressant att höra åsikter!

  • Svar på tråden Vad anser ni är otrohet?
  • Litenmenhård
    Anonym (Juli) skrev 2020-07-18 19:02:37 följande:

    Vart går gränsen för otrohet för er?

    Att chatta med en annan kille/tjej?

    Att ringa en fd flamma och antyda sex?

    Att ha Snapsex med någon som inte är ens respektive? Som är en gammal flamma?

    Intressant att höra åsikter!


    Att chatta med en annan kille/tjej är inte otrohet för mig om man inte chattar om sex. Att ringa en fd flamma och antyda sex är enligt mig tekniskt sett inte otrohet. Att ha snapsex däremot är otrohet.

    Gränsen för vart otrohet går varierar från person till person och den frågan är inte så lätt att besvara. Det finns olika typer av otrohet. Jag är nog ganska traditionell vad gäller det där.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Tesla)

    Otrohet för mig är när jag inte kan göra något framför min partner utan att smussla. Då har jag klart passerat den överenskommelse vi har mellan oss om vad som är okej. Känner jag mig tvingad att rättfärdiga mitt beteende så är jag way över gränsen.

    Det spelar alltså ingen roll vad jag rent konkret gör utan det handlar om att jag sviker min partner genom att bryta en överenskommelse. DET är otrohet.

  • KimLinnefeldt

    Otrohet för mig är att ha sex med en annan person, om det inte är med den egna partnerns samtycke.

    Sexchatt, porr mm ser jag inte som otrohet.

  • Anonym (Juli)

    Olika hur man ser på det verkligen. Jag själv tycker det är otrohet att sexa över mobilen. Att ha typ Snap sex där man visar sitt kön etc. Jag skulle bli så sårad om min respektive gjorde så. Särskilt om det var ett gammalt ex tex.

  • Anonym (Hemligheter)

    Om jag raderar ?bevis? eller ljuger för att dölja något så vet jag med mig att jag passerat en gräns. Var den gränsen går är upp till varje relation att vara överens om. Har man inget att dölja gör man förmodligen inget fel och är fortfarande trogen.

  • Anonym (Puss då)

    En puss då.. om tex någon pussar mig och jag inte låter det gå vidare etc.. låter inget mer ske.. pratar om att det inte ska ske mer.. men vill inte förstöra vänskapen heller så vill inte berätta för den man är gift med vad som hände pga då blir det en stor sak och man kan inte riktigt hänga med den kompisen mer då.. för mig känns det lite som otrohet även om man inte menade att bli pussad.. vad känner folk för sånt?

  • Anonym (Hemligheter)
    Anonym (Puss då) skrev 2020-07-20 14:23:08 följande:

    En puss då.. om tex någon pussar mig och jag inte låter det gå vidare etc.. låter inget mer ske.. pratar om att det inte ska ske mer.. men vill inte förstöra vänskapen heller så vill inte berätta för den man är gift med vad som hände pga då blir det en stor sak och man kan inte riktigt hänga med den kompisen mer då.. för mig känns det lite som otrohet även om man inte menade att bli pussad.. vad känner folk för sånt?


    Om min man inte berättade om händelsen och jag fick reda på det i efterhand en annan väg hade det absolut varit värre än om han sa det direkt. Sveket i att han dolde det för mig är varningsklockan
  • Fjäril kär
    Anonym (Juli) skrev 2020-07-20 14:05:38 följande:

    Olika hur man ser på det verkligen. Jag själv tycker det är otrohet att sexa över mobilen. Att ha typ Snap sex där man visar sitt kön etc. Jag skulle bli så sårad om min respektive gjorde så. Särskilt om det var ett gammalt ex tex.


    Var gränsen går är ju upp till varje person och förhållande. Det som är otrohet för dig kan ju nån annan tycka är fånigt och en tredje person har nån helt annan syn på vad otrohet är.

    Det finns liksom inte en allmän sanning och exakta gränser.
  • Marriedandhappy

    Alla sådana situationer måste bedömas utifrån sina förutsättningar men otrohet är tveksamt om inte båda är med på det. När min heta fru är otrogen och har sagostund för mig sedan så njuter jag

  • Anonym (Johan29)

    Det beror helt på förhållandet. I vårt förhållande (jag 29 och hon 26) är det enbart otrohet om hon inte berättar eller smyger med något. Vi är öppna med att hon får exempelvis ligga med andra.

    Varit tillsammans över sex år och lyckliga tillsammans. I hennes tidigare förhållande var partnern väldigt svartsjuk så det krävdes några år innan hon vågade börja ta för sig.

Svar på tråden Vad anser ni är otrohet?