• Anonym (Aldrig!)

    Jag vägrar bjuda denna elaka unge!

    Det är en unge i min dotters klass som har:

    Spolat ner min dotters hårspännen i toaletten

    Spottat henne flera ggr i ansiktet

    Sparkar, slagit, knuffat x-antal ggr

    Lagt hennes kläder i duschen på gympan

    Slängt ner hennes ryggsäck i sjön

    Osv osv osv.

    Jag vägrar bjuda henne och henens kumpan. Den andra är inte lika jävlig, men hon umgås med den elaka tjejen och är med på alla sattyg hon gör.

    Samtliga andra kommer att bjudas utom dessa två och jag VÄGRAR att ta dåligt samvete för det!

    Behövde bara skriva av mig.

  • Svar på tråden Jag vägrar bjuda denna elaka unge!
  • Lånehajen

    Helt rätt. Självklart ska inte din dotter tvingas umgås med sin mobbare även på en privat tillställning.

  • Anonym (bra)

    Bra att du är en av få människor som vill och vågar stå upp för ditt barn i denna situation. 

    Mitt hjärta brister varenda gång jag ser en mamma insistera på att tvinga på sitt barn hens mobbare på sin egna jäkla födelsedag. Hur kan man göra så?

  • Anonym (Rosie)

    Helt rätt! Givetvis har din dotters mobbare ingen plats i ert hem. Borde väl vara en självklarhet för alla föräldrar. Jag skulle ha gjort exakt samma sak. Förstår inte ens hur man kan överväga att tvinga ens eget barn att bjuda en sån person på kalas? Hur går den logiken ihop liksom?

  • jeanette02

    Helt rätt. Självklart. Vilken ålder pratar vi? Jag tror beroende på hur kontakten ser ut och ålder på barnen också förklarat varför till föräldrarna tex, för att undvika ev gnäll sedan från deras sida senare. De kanske inte vet om att de har en mobbande unge?

  • Anonym (Edit)

    Helt rätt! Din dotters födelsedag ska inte förstöras av detta barn. Det är irrelevant om barnets problem beror på dåliga hemförhållanden, funktionshinder eller hemska upplevelser.

  • Anonym (I)

    Det borde vara en självklarhet. Men enligt vissa ? alla ska vara med idioter ? ska mobboffer straffas .

  • Anonym (K)

    Du har väl polisanmält misshandeln?? Och anmält skolan?

    Nej, jag hade inte heller bjudit de barnen.

  • lövet2

    I dessa Coronatider har väl ingen stora barnkalas, så det blir väl inga problem att bara bjuda vissa?

    Men eftersom du pratar om kalas, så undrar jag ju förstås hur gamla barnen är och varför den flickan beter sig som hon gör. Jag har lärt mig under åren, att ett sådant beteende inte bara kommer sig av en slump.

  • flygrl

    @TS: Helt rätt av dig att inte bjuda dom där mobbarna. Din dotter måste ju få va ifred och trygg åtminstone på sitt eget kalas i sitt eget hem. Tycker ärligt talat föräldrar som i nån sorts missriktad godhet bjuder också sitt barns plågoandar på kalas inte är riktigt kloka. Jag som vuxen skulle ju aldrig bjuda in nån som misshandlat mig till mitt hem. Varför ska då barn behöva stå ut med sånt? :/

Svar på tråden Jag vägrar bjuda denna elaka unge!