Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Att vara smart

Litenmenhård skrev 2020-07-19 18:38:40 följande:
    Det är faktiskt så att de med högre IQ tenderar till att ha lägre EQ. Inte för att komma här med stora pekpinnen, men...
    Är det verkligen så? Har du källa? 
  • Anonym (anonym)
    Litenmenhård skrev 2020-07-19 18:43:01 följande:
    Så är det, men du behöver inte tro mig. De med högre IQ tänker logiskt och låter inte känslorna styra på samma sätt som med de med lägre IQ. Med det sagt är det inte fel att ha lägre IQ då jag anser att människan behöver låta sina känslor styra ibland.
    Jag frågar igen, har du källa, ja, eller nej?

Samt varför tror du så?
  • Anonym (anonym)
    Litenmenhård skrev 2020-07-19 18:59:38 följande:
    I detta fall är det jag som är källan och som sagt, du behöver inte tro mig.

Som jag skrev så använder de med hög IQ sin logik istället för att låta känslorna styra. De med högre IQ har oftast svårt för sociala kontakter då de inte förstår det sociala samspelet mellan människor. Jag säger inte att alla är såna, men många är det.
    Härlig forskningsrapport. SkrattandeTungan uteObestämd
  • Anonym (anonym)
    Litenmenhård skrev 2020-07-19 18:59:38 följande:
    I detta fall är det jag som är källan och som sagt, du behöver inte tro mig.

Som jag skrev så använder de med hög IQ sin logik istället för att låta känslorna styra. De med högre IQ har oftast svårt för sociala kontakter då de inte förstår det sociala samspelet mellan människor. Jag säger inte att alla är såna, men många är det.
    Om man skulle skriva så i en uppsats i skolan, eller på universitet, skulle det verkligen inte se bra ut. Att ha sig själv som källa, för att ''man tycker så'', är verkligen inte bra, och LOL.  
Svar på tråden Att vara smart