• Anonym (Ts)

    Rosenrot för att bli gravid?

    Finns det några som använt rosenrot och kan berätta lite om vad man bör tänka på/veta innan man testar?

    Vill testa men känner mig lite osäker.

    Jag fattar att man ska ta det från mensen fram till ägglossningen för att sedan sluta.

    Vad behöver man mer veta? Kan ägglossningen komma senare/tidigare pga rosenroten? Kan kroppen misslyckas med att ägglossa pga rosenroten? Andra biverkningar?

    Dessutom - lyckades ni bli gravida med det?

  • Svar på tråden Rosenrot för att bli gravid?
  • Anonym (Gravid)

    Jag blev gravid på mitt fjärde försök denna gång och skillnaden från de andra cyklarna var att jag slutade dricka kaffe och jag åt rosenrot från mensens början till några dagar innan äl. Jag slutade några dagar innan äl för jag läste att rosenrot kan göra så att din cykel blir längre = du får svårare att ägglossa. Men för mig gick det bra! Testa en cykel och se :) har verkligen för mig att jag gjorde något mer den cykeln men jag minns verkligen inte...

  • Anonym (Bizz)
    Anonym (Gravid) skrev 2020-07-19 20:45:27 följande:

    Jag blev gravid på mitt fjärde försök denna gång och skillnaden från de andra cyklarna var att jag slutade dricka kaffe och jag åt rosenrot från mensens början till några dagar innan äl. Jag slutade några dagar innan äl för jag läste att rosenrot kan göra så att din cykel blir längre = du får svårare att ägglossa. Men för mig gick det bra! Testa en cykel och se :) har verkligen för mig att jag gjorde något mer den cykeln men jag minns verkligen inte...


    Om cykeln blir längre, blir det en tandemcykel då? Flört
Svar på tråden Rosenrot för att bli gravid?