• Anonym (enblankyta)

    Kvinnor, skönhet och ytlighet

    Kvinnor tycker om att säga att män är ytliga.

    Här är ett exempel på att kvinnor är ytliga.
    Jag pratade med en kvinna som var söt. Ingen skönhet, men söt.
    En gång hade hon piffat upp sig och la upp bilder.
    Kommentarer från hennes väninnor: "nu måste du ju träffa någon", "nu får killarna se upp".

    Innan hon hade piffat upp sig så hade hon inte samma värde alltså. Då skulle hon inte kunnat träffa någon.

    Kvinnliga bekanta när de såg bilderna: "henne borde du träffa".

    Jag skulle vilja få kommentarer från kvinnor här. Gärna från kvinnor som tycker att män är ytliga, och att kvinnor inte alls är ytliga.

  • Svar på tråden Kvinnor, skönhet och ytlighet
  • Anonym (enblankyta)

    Kan ta ett exempel från filmens värld också, så har vi täckt upp både verklighet och filmfantasier.

    Our Idiot Brother. En av systrarna ägnar sig mest åt hemmet och barnen, och bryr sig inte så mycket om utseendet. Hennes man är otrogen. När hennes systrar pratar med henne så kan de förstå mannen lite. Hon hasar runt i hemmet som en grå mus. Hon borde piffa upp sig lite, "maybe it would be cool if you just, like, looked semi-fuckable once in a while."

  • bananmilkshake

    Mnja, tror det i ditt första exempel är dåligt uttryckt välvilja faktiskt. Många kan inte ge komplimanger som syftar på annat än utseende, och för många andra är den ultimata komplimangen att - Nu kommer männen/kvinnorna gilla dig.

  • Anonym (enblankyta)

    Men hur snygg är du!?
    Men skojar du eller?
    FinHjärta
    Hur kan man va så snygg?
    Damn girl!
    SnyggingHjärta
    Så vacker
    Å så fin du är
    Såååå fin
    Finis
    Oj oj oj snygging
    Sötnos
    Vilken pingla!
    Hon är jävligt snygg denna
    Vackrast av alla

    Sådär brukar det se ut på facebook, när väninnorna kommenterar bilder.

    En kvinnas värde sitter mycket i utseendet, och det ska belönas och uppmärksammas.

  • Ignoramus

    Känns som att utseendet generellt är viktigare för män än kvinnor i en relation. Men håller med om att kvinnor som kommenterar andras utseende på det där viset är ett jävla otyg.

  • Anonym (O)

    Kan ju också vara så att man i vardagen vanligtvis säger att någon är snygg eller kan få någon. Utan att de tog tillfället när hon la upp en selfie där hon gjorde nån pose eller så. När folk lägger upp bilder på sitt ansikte så vill de liksom Ofta ha sådana kommentarer. 

  • Anonym (enblankyta)
    Ignoramus skrev 2020-07-20 10:40:10 följande:

    Känns som att utseendet generellt är viktigare för män än kvinnor i en relation. Men håller med om att kvinnor som kommenterar andras utseende på det där viset är ett jävla otyg.


    I mitt exempel med hon som jag pratade med, så tyckte väninnorna att hon måste ju träffa någon, då hon hade piffat upp sig.
    Jag ville träffa henne innan hon hade lagt upp dom bilderna. För jag tyckte att hon var söt, och verkade rolig och trevlig.
    Men det förstås, jag är ju man, så jag vet inte vad jag pratar om.
    Det var nog utseendet som lockade mest.
  • Anonym (enblankyta)
    Anonym (O) skrev 2020-07-20 10:44:12 följande:

    Kan ju också vara så att man i vardagen vanligtvis säger att någon är snygg eller kan få någon. Utan att de tog tillfället när hon la upp en selfie där hon gjorde nån pose eller så. När folk lägger upp bilder på sitt ansikte så vill de liksom Ofta ha sådana kommentarer. 


    Du menar att kvinnor fiskar efter bekräftelse för sitt utseende?
    För det får de ju aldrig annars.
  • Anonym (O)
    Anonym (enblankyta) skrev 2020-07-20 10:50:21 följande:
    Du menar att kvinnor fiskar efter bekräftelse för sitt utseende?
    För det får de ju aldrig annars.
    Nej.
    Jag menar att de kanske ville vara snälla och att det samtalsämnet kom upp isamband med att hon piffat upp sig. Det Betyder inte att de inte alltid tycker hon ser bra ut, oavsett uppiffning. 
  • Ignoramus

    Nej, du missförstår mig. Det var definitionen av uttrycket ytlig jag vände mig mot. Jag skulle inte kalla de där kvinnliga ?komplimangerna? för ytlighet, utan ett resultat av den utseendehets som framförallt kvinnor lever med hela sina liv (och absolut upprätthåller med alla dessa kommentarer).


    Anonym (enblankyta) skrev 2020-07-20 10:49:09 följande:

    I mitt exempel med hon som jag pratade med, så tyckte väninnorna att hon måste ju träffa någon, då hon hade piffat upp sig.

    Jag ville träffa henne innan hon hade lagt upp dom bilderna. För jag tyckte att hon var söt, och verkade rolig och trevlig.

    Men det förstås, jag är ju man, så jag vet inte vad jag pratar om.

    Det var nog utseendet som lockade mest.


  • Godisbuske

    Kvinnor sänker varandra i långa loppet på sociala medier med alla fina ord. Så fort dem har smikat upp sig mer än vanligt eller kör med filter.
    Deras ego blir uppblåst och 4-5or tror dem är 8-9or och tillslut så tror dessa kvinnor att dem är värda så mycket mer och ratar killar i deras egen liga. 

  • Avenia

    Alltid när någon visar en bild på sin dotter, eller har med en dotter på 1-20 år så säger folk att hon är söt. Som om tjejens värde satt i det, och man måste bekräfta det med en komplimang.

    Bättreatt hitta på annat att säga.

  • Anonym (enblankyta)
    Avenia skrev 2020-07-21 09:32:17 följande:

    Alltid när någon visar en bild på sin dotter, eller har med en dotter på 1-20 år så säger folk att hon är söt. Som om tjejens värde satt i det, och man måste bekräfta det med en komplimang.

    Bättreatt hitta på annat att säga.


    Ja, och är hon äldre, så är hon sexig eller vacker, en puma. Och då får killarna se upp. Och hon måste ju träffa någon nu, när hon är så snygg.

    Killar däremot, om vi tycker att en kvinna är sexig eller vacker, då är vi ytliga.
    Det är inte kvinnor.
  • Anonym (Glada)
    bananmilkshake skrev 2020-07-20 08:20:18 följande:

    Mnja, tror det i ditt första exempel är dåligt uttryckt välvilja faktiskt. Många kan inte ge komplimanger som syftar på annat än utseende, och för många andra är den ultimata komplimangen att - Nu kommer männen/kvinnorna gilla dig.


    Så dom flesta blir glada av den komplimangen 
  • Anonym (Är det positivt)

    Är det positivt om person är ärlig med att Hon eller han är ytlig?

Svar på tråden Kvinnor, skönhet och ytlighet