• Anonym (Kille)

    Jag vill inte åka till hennes pappa hela tiden

    Jag och min flickvän har varit ett par i åtta månader och dejtat en lång tid innan det. Hennes pappa bor någon timme bort och hon är inte dit så ofta men varje gång det är aktuellt så vill hon att jag ska följa med och hälsa på. Om jag inte gör det så blir det sura miner.

    Jag har varit med till hennes pappa två gånger, trots att jag egentligen inte ville dit då heller. Nu vill hon dit till veckan när hon är ledig och hon tjatar hela tiden på mig om att jag ska följa med men jag har sagt klart och tydligt att jag inte tänker åka dit. Jag vill vara hemma, varför ska jag behöva följa med till hennes pappa? Visst att man ska träffa sin partners föräldrar åtminstone en gång, men nu har jag redan träffat honom två gånger och känner inte för att åka dit igen på ett bra tag. Ser ingen anledning att åka dit ofta. Jag åker inte ens till min egen pappa så ofta. Vill vara hemma och göra mina egna grejer, inte vara gäst hos någon och ha massa okända människor runt mig.

    Hon säger att om jag inte följer med nu så kommer hon inte att åka dit, för hon är ledig då och vill hellre träffa mig än att åka dit själv och inte träffa mig, säger hon. Jag har sagt till henne att det är hennes val, men oavsett om hon far dit eller inte så ska jag ej följa. Hon vill kunna hälsa på sin far och samtidigt ha med mig, men om jag inte följer så vill hon inte dit för då kan inte vi ses och sedan jobbar hon så då lär det väl ta några dagar tills vi hade kunnat ses.

    Problemet är att hon blir så sur och tjatar hela tiden, även fast jag säger att jag inte kommer att följa. Jag tycker att hon överreagerar något enormt. Hur kan man bli så upprörd över en sån här sak? Är det jag som har fel eller hon?

  • Svar på tråden Jag vill inte åka till hennes pappa hela tiden
  • Anonym (Kvinna)

    Är man vuxna med ett vuxet stabilt förhållande följer man i regel med och träffar föräldrarna, så länge det är i rimlig omfattning och man inte är upptagen med ex jobb. med rimlig omfattning kan variera beroende på vilken kontakt man har. varje helg är mycket. 1 dag 10 gånger/år ser jag inget fel med

    Så är detta kvinnan du ska spendera resten av ditt liv med håller jag med henne.

    Är det en mer kk håller jag med dig.

  • Anonym (Kvinna2)

    Tycker att hon blir orimligt upprörd. Hade inte heller velat åka med.

  • Lilyje

    Men hur länge tänker hon stanna? Är det bara en timme eller två bort så är det ju inga problem att åka dit och hälsa på över dagen.

    Jag tycker nog man kan offra sig och träffa svärföräldrarna ett par timmar ibland, men man behöver inte åka och hälsa på dom flera dagar när man bor så nära.


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Anonym (Kajsa)

    Jag tycker din flickvän verkar väldigt osjälvständig. Med tanke på att pappan bara bor någon timme bort borde det inte vara något problem att hinna träffa er båda under helgen. Det är bra att få egentid med sina föräldrar då och då.

    Sen ser jag ingen större poäng att springa en massa hos partnerns föräldrar innan man har en seriös relation (typ närmar sig giftermål). Rimligare att lista ut om man vill spendera resten av livet med partnern innan man försöker få en nära relation till de (eventuellt) blivande svärföräldrarna.

  • CarpeNoctem

    Förstår inte alls varför du skulle behöva följa med varje gång.

    Vill du inte följa med, så gör du helt enkelt inte det. Att hon surar för en sån sak är bara löjligt.

  • Anonym (Kille)
    Lilyje skrev 2020-07-21 15:56:53 följande:

    Men hur länge tänker hon stanna? Är det bara en timme eller två bort så är det ju inga problem att åka dit och hälsa på över dagen.

    Jag tycker nog man kan offra sig och träffa svärföräldrarna ett par timmar ibland, men man behöver inte åka och hälsa på dom flera dagar när man bor så nära.


    Hon sover där i 1-3 nätter, så det är inte bara över dagen hon är där.
  • Anonym (Svartlage)

    Svart att veta men din flickvan verkar svar . Endel fods med silversked i mun.

  • Anonym (Kille)

    Det går inte att bara åka dit över dagen för att ingen av oss har bil och det går inte många bussar dit eller hem därifrån. Pappan, med sambo och bonusbarn, bor ute i ett litet samhälle.

  • Anonym (.)

    Stå upp för dig själv och sätt gränser.  Hon kommer tappa respekten för dig tillslut annars.  
    En tjej måste respektera sin kille lite mer än hon älskar honom, annars går det  utför i förhållandet.

  • Anonym (goda relationer)

    Att träffa sina föräldrar ( eller sina vuxna barn är en stor tillgång och ett bra umgänge.
    I min släkt och även den jag gift in mig i ställer man upp för varandra och hälsar på i den mån man kan.
    Att din flickvän har möjlighet att hälsa på hos sin pappa och förhoppningsvis känna sig älskad av hela pappans nya familj är ju kanonbra.
    Jag tycker du borde följa med om du tänker dig en framtid med henne.

    Ps, körkort och hyrbil är kanske något att satsa på inför julen.

Svar på tråden Jag vill inte åka till hennes pappa hela tiden