• EllieA

    Vi som blev över

    Jag har en teori om att vi som inte lyckas få partners antingen är fula tjejer eller otrevliga killar. Alla andra funkar det för.

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Vi som blev över
  • Jay75

    Jag tror du är bättre än du tror att du är. Om du är ful, fet, tråkig och gnällig så är det ju lite svårt kanske, men då får du fixa till nån av de grejerna. Fräscha till dig, gå till frisören, köp nya kläder, lite långpromenader kanske?
    Lyssna på poddar, kolla på lite dokumentärer, bygg upp lite allmänbildning, så du får lite åsikter som du kan diskutera med nån du träffar. Hitta något du gillar. Att vara passionerad är en sjukt bra egenskap, det spelar nästan ingen roll vad du är passionerad för.
    Sen det här med att träffa nån på nätet - där förstår jag att det kan vara nästintill kört om man är ful. Kan du träffa nån ute på krogen? Finns det nån plats där du bor som det hänger lite folk på? Då kan ju nån få lära känna din fina personlighet, och rätt vad det är så tycker vederbörande att du är attraktiv. Skulle gärna diskutera detta med dig, så skicka ett meddelande till mig så kan vi skriva mer till varandra om du vill? Själv är jag en man och pappa till ett par fina döttrar, har lidit under min uppväxt av lågt självförtroende när de kommer till att träffa nån men insett i vuxen ålder att det bara satt i huvudet på mig. Så hör av dig, det vore kul om vi kunde hjälpas åt :)

  • Anonym (..)
    Anonym (fabulous) skrev 2020-07-22 17:43:23 följande:

    Ni kan säkert gå runt och tro att himlen är grön och jorden platt också men ni har inte ett ben att stå på rent faktamässigt.


    Det finns ingen fakta om detta. Din länk säger ingenting om vad alla världens män eller kvinnor tycker, bara om vad en minoritet tycker.

    Det finns källor att hitta om det allra mesta, även källor som talar emot din källa.
  • Sogol

    Det är till den största delen psykiska orsaker skulle jag säga. Det finns personer som ser ut som hej kom och hjälp mig som ändå är i förhållanden eller haft flera förhållanden. De som inte lyckas träffa någon har ofta problem på andra områden i livet med. De har ofta även problem med den sociala biten, att få vänner, och få det att funka på en arbetsplats m.m.

  • LMW

    Låter kanske som en klyscha, men det fina sitter på insidan. Låt det stråla ut så är alla vacker oavsett kropp.

    Tyvärr så är så mycket ytligt idag och människor tar sig inte tid att se det inre hos en annan människa.

    Våga vara dig själv och le med ditt hjärta, så har du ett vinnande koncept som får dig att hitta rätt partner.

    Mvh, pappa till två fantastiska barn och make till en underbar hustru och livskamrat.

  • Anonym (I)

    Finns flera anledningar, många som tagits upp i tråden. Det är en hopplös myt att alla skulle kunna hitta någon oavsett om det gäller förhållande eller sex. Det kommer alltid finnas de som blir över.

    När det gäller de fysiska aspekterna blir män oftast ratade på grund av sådant de inte kan fixa alls, exempelvis längd, storlek på händer eller hakans kraftighet.

    Kvinnor blir mer ratade av sådant som går att ändra på, om än att det är svårt. Exempelvis övervikt.

  • Anonym (Anon)

    Jag tror, till skillnad från vissa i denna tråd, att det finns en hel del "fula" kvinnor som aldrig får ligga eller hamnar i ett förhållande. Det är en mytbildning som vissa män håller vid liv att en kvinna kan se ut hur som helst, att det räcker med att du är en vandrande ok personlighet med f*tta så kan du få en man utan större ansträngning. 

    Däremot tror jag ofrivilliga singelkvinnor är bättre på att hantera sin ensamhet, fyller livet med andra saker t.ex. engagerar sig i föreningslivet, har hobbys, skaffar husdjur, har goda vänskapsrelationer etc och "går vidare med livet" på ett annat sätt än vad män gör. Och vad gäller den sexuella biten så finns det kvinnor som tar hand om den biten själv och har bättre sexliv än en kvinna som är i ett förhållande med en man.

    Så dessa kvinnor syns inte på samma sätt eftersom dom t.ex. inte sitter och skapar bittra trådar på diverse internetforum eller lägger x timmar per dag på att spy ut sitt manshat där dom utkräver att män ska ställa upp som sexslavar utan lever ett helt ok liv istället med substans och innehåll, trots sitt ofrivilliga singelliv. 

    Kan tillägga att jag är man. 

  • Anonym (ALukas)
    Anonym (Otur) skrev 2020-07-22 14:57:23 följande:

    Det kan vara bara otur också. 


    Nej. Det handlar om andra saker. De flesta träffar någon.
  • Tecum
    Anonym (Anon) skrev 2020-08-02 10:51:23 följande:
    Jag tror, till skillnad från vissa i denna tråd, att det finns en hel del "fula" kvinnor som aldrig får ligga eller hamnar i ett förhållande. Det är en mytbildning som vissa män håller vid liv att en kvinna kan se ut hur som helst, att det räcker med att du är en vandrande ok personlighet med f*tta så kan du få en man utan större ansträngning. 

    Däremot tror jag ofrivilliga singelkvinnor är bättre på att hantera sin ensamhet, fyller livet med andra saker t.ex. engagerar sig i föreningslivet, har hobbys, skaffar husdjur, har goda vänskapsrelationer etc och "går vidare med livet" på ett annat sätt än vad män gör. Och vad gäller den sexuella biten så finns det kvinnor som tar hand om den biten själv och har bättre sexliv än en kvinna som är i ett förhållande med en man.

    Så dessa kvinnor syns inte på samma sätt eftersom dom t.ex. inte sitter och skapar bittra trådar på diverse internetforum eller lägger x timmar per dag på att spy ut sitt manshat där dom utkräver att män ska ställa upp som sexslavar utan lever ett helt ok liv istället med substans och innehåll, trots sitt ofrivilliga singelliv. 

    Kan tillägga att jag är man. 
    Jag tror att ofrivilliga singelkvinnor är bättre på att dölja sin ensamhet, både för sig själva och för andra. De intalar sig att de valt själva och att de har det bra. Men innerst inne är de lika bittra och dömande som de incels som skriver här, bara inte lika utagerande. Det i sin tur beror nog på att de omedvetet "skäms" över sin ensamhet och tycker också att "en kvinna borde alltid kunna få någon man".

    Jag hävdar fortfarande att personligheten är avgörande för om en kvinna hittar någon eller ej, både som sexpartner eller till förhållande. För män är osäkerhet, och oföretagsamhet ett hinder, för kvinnor fientlighet och ett utagerande sätt.
  • Anonym (ALukas)
    Jay75 skrev 2020-07-22 17:58:52 följande:

    Jag tror du är bättre än du tror att du är. Om du är ful, fet, tråkig och gnällig så är det ju lite svårt kanske, men då får du fixa till nån av de grejerna. Fräscha till dig, gå till frisören, köp nya kläder, lite långpromenader kanske?


    Och är det en man, då ska han gå till gymmet. För då ordnar sig allt. När han skaffar muskler.
  • Anonym (50/50)
    Tecum skrev 2020-08-02 13:35:40 följande:

    Jag tror att ofrivilliga singelkvinnor är bättre på att dölja sin ensamhet, både för sig själva och för andra. De intalar sig att de valt själva och att de har det bra. Men innerst inne är de lika bittra och dömande som de incels som skriver här, bara inte lika utagerande. Det i sin tur beror nog på att de omedvetet "skäms" över sin ensamhet och tycker också att "en kvinna borde alltid kunna få någon man".

    Jag hävdar fortfarande att personligheten är avgörande för om en kvinna hittar någon eller ej, både som sexpartner eller till förhållande. För män är osäkerhet, och oföretagsamhet ett hinder, för kvinnor fientlighet och ett utagerande sätt.


    Jag är trevlig och lättsam,och ödmjuk.Ser ok ut,får lätt nån efter mig i dating/krogen.Men jag har inte träffat den rätta.Jag kanske är för känslig och inte litar på män.Då drar dom fortare än något annat.Jag har inget värde,för det för världen är full med kvinnor .
  • Anonym (ALukas)
    Anonym (I) skrev 2020-08-02 10:15:17 följande:

    När det gäller de fysiska aspekterna blir män oftast ratade på grund av sådant de inte kan fixa alls, exempelvis längd, storlek på händer eller hakans kraftighet.


    Är de oskuld, så går det att fixa. Kanske.
    Men liten kuk, där är det värre.
    En kvinna med små bröst kan få män däremot.
  • Anonym (ALukas)
    Anonym (50/50) skrev 2020-08-02 14:04:48 följande:
    Jag är trevlig och lättsam,och ödmjuk.Ser ok ut,får lätt nån efter mig i dating/krogen.Men jag har inte träffat den rätta.Jag kanske är för känslig och inte litar på män.Då drar dom fortare än något annat.Jag har inget värde,för det för världen är full med kvinnor .
    Och jag som man fick inte lätt nån efter mig på krogen. Hade du velat byta med män?
  • Tecum
    Anonym (50/50) skrev 2020-08-02 14:04:48 följande:
    Jag är trevlig och lättsam,och ödmjuk.Ser ok ut,får lätt nån efter mig i dating/krogen.Men jag har inte träffat den rätta.Jag kanske är för känslig och inte litar på män.Då drar dom fortare än något annat.Jag har inget värde,för det för världen är full med kvinnor .
    Men du har ju inga problem att få män, det är att du inte vågar lita på någon, vågar inte satsa och misslyckas. Eller att den man du vill ha inte stämmer med de du träffar. Men så länge du har valmöjligheter kommer det att lösa sig!
  • Anonym (Otur)
    Anonym (ALukas) skrev 2020-08-02 12:17:38 följande:
    Nej. Det handlar om andra saker. De flesta träffar någon.
    Men fast de flesta träffar någon kan det ju vara otur som gör att vissa blir utan.
  • Anonym (ALukas)
    Anonym (Otur) skrev 2020-08-03 08:36:06 följande:
    Men fast de flesta träffar någon kan det ju vara otur som gör att vissa blir utan.
    Det var det inte när jag skrev i trådar som handlade om samma. Jag tycker själv att jag haft otur. Jag har försökt med de jag var intresserad av, men de kände inte samma. Sen var det tjejer jag ville ha, men som var upptagna. 
    Jag fick många svar att det inte handlar om otur. De flesta träffar nån. Gör man inte det, så är det nåt fel på en.
  • Anonym (Hind)

    De singeltjejer jag känner är vackra, framgångsrika och över 30. De är roliga, tar för sig och har många vänner.

    Anledningen till deras singelskap är att de inte nöjer sig med en halvkass kille till partner. Den biologiska klockan tickar och de vill hitta rätt.

    mina gifta vänner lever i förhållanden med ganska mycket brister och gnissel. Tåras över sina män som tar den för givet, inte för sin del av hem och barn.

    Och jag tror seriöst att mina singelvänner är de som mår allra bäst och får ut mest av livet.. får de bara barn så har de allt de behöver.

  • Anonym (Otur)
    Anonym (ALukas) skrev 2020-08-03 08:41:54 följande:
    Det var det inte när jag skrev i trådar som handlade om samma. Jag tycker själv att jag haft otur. Jag har försökt med de jag var intresserad av, men de kände inte samma. Sen var det tjejer jag ville ha, men som var upptagna. 
    Jag fick många svar att det inte handlar om otur. De flesta träffar nån. Gör man inte det, så är det nåt fel på en.
    Är du singel ännu? Hur gammal? Aldrig haft någon?
  • Anonym (Otur)
    Anonym (Hind) skrev 2020-08-03 08:52:15 följande:

    De singeltjejer jag känner är vackra, framgångsrika och över 30. De är roliga, tar för sig och har många vänner.

    Anledningen till deras singelskap är att de inte nöjer sig med en halvkass kille till partner. Den biologiska klockan tickar och de vill hitta rätt.

    mina gifta vänner lever i förhållanden med ganska mycket brister och gnissel. Tåras över sina män som tar den för givet, inte för sin del av hem och barn.

    Och jag tror seriöst att mina singelvänner är de som mår allra bäst och får ut mest av livet.. får de bara barn så har de allt de behöver.


    Tror du att de hellre skaffar barn ensamma än ger sig in i någon halvtrist relation?
  • Anonym (Älskar singellivet)

    Alltså nja... Jag är rätt så alldaglig till utseendet och rätt så alldaglig till sättet. Jag sticker inte ut på något vis utan skulle nog anses -normal- bara.

    Normalt söt/snygg med normal personlighet som kan bli både glad, arg och ledsen - dryg kan jag vara mot de som förtjänar det.

    Jag älskar dock att vara singel! Jag har sporadiska sexuella relationer med både män och kvinnor. Men jag är väldigt skeptisk till en djupare relation som innefattar samboliv etc. med allt vad det innebär.

Svar på tråden Vi som blev över