• Anonym (Förun­drad)
    Wed 22 Jul 2020 17:19
    676 visningar
    16 svar
    16
    676

    "Drömtjej"

    Lite.. annorlunda frågeställning kanske, men nyfiken på folks svar.

    Väljer i nuläget att vara anonym.

    Har i många år haft en viss preferens utseendemässigt bland tjejer och kvinnor när man letar. Alla kan förstås vara attraktiva på utsidan, oavsett längd, hårfärg, byststorlek med mera. Men jag verkar dras mest till tjejer runt 160 + / - ett par cm, gärna blonda med lagom långt rakt hår, blåögda och gärna modell större byst. Säkert HUR vanligt som helst, men har hört med både min bror och två vänner om detta och de har helt andra preferenser, därav inlägget.

    Nu till min undran. Är detta vanligt? Kollar man vilka jag brukar få "likes" av så är 1/50 min typiska drömtjej utseendemässigt. Mitt ex var t.ex. brunett och hade a-kupa så visst kan jag falla för vem som helst om kemin stämmer, men när jag tänker på utseendet, och swipar förbi på Tinder så är det det jag beskriver ovan som jag dras till allra mest. Det märkliga är att jag då aldrig tycks få just dessa tjejer att visa intresse tillbaks.

    Jag har förstås undrat varför. Ler jag för dåligt på mina bilder? Är det så att jag måste vara högutbildad advokat för att få en sån tjej? Måste jag visa magrutor? Eller är det rent av en dealbreaker att jag har en son varannan vecka? Jag är själv brunhårig, brunögd och 180. Jag kan tycka att jag ser väldigt bra ut, men ändå verkar jag inte matcha med mitt ideal.

  • Svar på tråden "Drömtjej"
  • Anonym (Anony­m)
    Fri 24 Jul 2020 15:27
    #1
    +1

    Haha jag råkar vara precis det du nämnde i din text; blond med rakt hår, blåa ögon, 160 lång, rätt så stora bröst. Men förstår inte riktigt hur tjejer inte går för dina ?attribut?, brunhårig, brunögd och 180 lång är ju riktigt nice. Men kanske kan vara att du har barn varannan vecka som blir en deal breaker för många? Jag vet själv hur det är som ensamstående med barn på heltid, inte direkt ?lätt och ledigt? som de flesta nog föredrar..

  • Anonym (Ems)
    Fri 24 Jul 2020 15:33
    #2
    +1

    Jag stämmer nog också hyfsat in på din beskrivning och helt ärligt så är min preferens, liksom din, blondiner. Jag är 158 cm lång och tycker att killar över 175 cm blir på tok för långa egentligen. Men dealbreaker på riktigt är singelpappa, jag har noll intresse för andras barn, så tyvärr faller nog många bort just för att du har barn.

  • Anonym (Singe­l)
    Fri 24 Jul 2020 15:48
    #3
    +1

    Jag vill inte dejta någon med barn. Även om jag gärna vill ha barn själv en dag. Så jag scrollar förbi pappor.

  • Anonym (L)
    Fri 24 Jul 2020 16:27
    #4

    Det kan vara längd, hårfärg, ögonfärg, vilken kroppsform du har, vad du skrivit om dig själv, vilka slags bilder du har, klädstil, att du är pappa etc.

    Supersvårt att säga helt enkelt.

    Har aldrig haft tinder själv men älskade att sitta med min syster på hennes tinder. Då var det nej till: suddiga selfies i dålig belysning, klädstil som var opersonlig, väldigt omodern och illasittandes. Och en text som inte var intressant.

    Så satsa på bra fräscha utomhusbilder någon annan tagit, nån helbild, nån med överkroppen och någon på ansiktet. Och en kortare gärna lite rolig informativ text som fångar intresset.

  • Anonym (L)
    Fri 24 Jul 2020 16:29
    #5
    Anonym (L) skrev 2020-07-24 16:27:48 följande:

    Det kan vara längd, hårfärg, ögonfärg, vilken kroppsform du har, vad du skrivit om dig själv, vilka slags bilder du har, klädstil, att du är pappa etc.

    Supersvårt att säga helt enkelt.

    Har aldrig haft tinder själv men älskade att sitta med min syster på hennes tinder. Då var det nej till: suddiga selfies i dålig belysning, klädstil som var opersonlig, väldigt omodern och illasittandes. Och en text som inte var intressant.

    Så satsa på bra fräscha utomhusbilder någon annan tagit, nån helbild, nån med överkroppen och någon på ansiktet. Och en kortare gärna lite rolig informativ text som fångar intresset.


    Och med bilderna så ska det vara kläder på kroppen. Gärna olika tillfällen.
  • Xzx
    Fri 24 Jul 2020 16:34
    #6

    Vi har typ samma smak isf, tycker också att den typen av tjejer är helt vansinnigt attraktiva! 


    Dock slutar jag oftast med någon som är drygt 170, brunett och ganska små bröst. Oklart varför det blir så, men kemin har ju funnits där helt klart! Tror bara jag inte träffat någon av dom jag tycker är Riktigt snygga vid rätt tidpunkt, tyvärr.

  • Anonym (Hmm)
    Fri 24 Jul 2020 16:54
    #7

    Jag tycker inte att det är så konstigt egentligen. Varannan kvinna jag ser på stan är 170 eller längre. Ser knappt någon under 165. Runt 160 är det ännu svårare, inte så många kvinnor är i den längden i Skandinavien. Vilken ålder letar du på kvinnor? Enklare att hitta yngre petite, dessutom enklare i andra länder där medellängden är lägre, men samtidigt vill du ha en blond kvinna, så, jag vet inte. Anledningen att du inte får så många av dessa kvinnor, är för att det inte finns så många av denna typ. Söker du dock yngre så är det absolut en faktor att du har barn, som kan sänka utfallet ytterligare.

  • Anonym (L)
    Fri 24 Jul 2020 17:07
    #8
    Anonym (Hmm) skrev 2020-07-24 16:54:15 följande:

    Jag tycker inte att det är så konstigt egentligen. Varannan kvinna jag ser på stan är 170 eller längre. Ser knappt någon under 165. Runt 160 är det ännu svårare, inte så många kvinnor är i den längden i Skandinavien. Vilken ålder letar du på kvinnor? Enklare att hitta yngre petite, dessutom enklare i andra länder där medellängden är lägre, men samtidigt vill du ha en blond kvinna, så, jag vet inte. Anledningen att du inte får så många av dessa kvinnor, är för att det inte finns så många av denna typ. Söker du dock yngre så är det absolut en faktor att du har barn, som kan sänka utfallet ytterligare.


    Bor i en stad på västkusten och här är jättemånga korta tjejer. De flesta tjejkompisar jag har är max 165 cm och de flesta är blonda. Långa tjejer finns ju med men de flesta är korta.
  • Anonym (Hmm)
    Fri 24 Jul 2020 18:00
    #9
    Anonym (L) skrev 2020-07-24 17:07:22 följande:

    Bor i en stad på västkusten och här är jättemånga korta tjejer. De flesta tjejkompisar jag har är max 165 cm och de flesta är blonda. Långa tjejer finns ju med men de flesta är korta.


    Intressant att det kan skilja så! Då får TS flytta dit!
  • Anonym (Pelle­)
    Fri 24 Jul 2020 18:12
    #10
    Anonym (L) skrev 2020-07-24 16:27:48 följande:

    Det kan vara längd, hårfärg, ögonfärg, vilken kroppsform du har, vad du skrivit om dig själv, vilka slags bilder du har, klädstil, att du är pappa etc.

    Supersvårt att säga helt enkelt.

    Har aldrig haft tinder själv men älskade att sitta med min syster på hennes tinder. Då var det nej till: suddiga selfies i dålig belysning, klädstil som var opersonlig, väldigt omodern och illasittandes. Och en text som inte var intressant.

    Så satsa på bra fräscha utomhusbilder någon annan tagit, nån helbild, nån med överkroppen och någon på ansiktet. Och en kortare gärna lite rolig informativ text som fångar intresset.


    Om fler kvinnor kunde följa ditt tips vore det enklare. Alltför många kvinnor på Tinder saknar helkroppsbild nämligen och efter erfarenhet så är alla utan helkroppsbild mulliga.
  • Anonym (H33)
    Fri 24 Jul 2020 18:23
    #11
    Anonym (Pelle) skrev 2020-07-24 18:12:43 följande:

    Om fler kvinnor kunde följa ditt tips vore det enklare. Alltför många kvinnor på Tinder saknar helkroppsbild nämligen och efter erfarenhet så är alla utan helkroppsbild mulliga.


    Mullig = tjock. Och ja, så är det varenda gång. Gillar man inte tjockisar -> vänster på alla utan helkroppsbild. Simple.
  • Sat 25 Jul 2020 00:09
    #12

    Kul med intressanta svar!

    Kan mycket väl vara så att jag som singelpappa är en dealbreaker. Jag vet inte. Det framgår tydligt i min text, och jag letar gärna andra som har barn.

    Reagerar också på att jag som Stockholmare har såna problem, det är ju ändå en relativt stor stad, och jag har gott självförtroende, beter mig som en 38-åring skall och är rakt igenom en fin kille, men detta vet ju inte folk förrän de swipat åt rätt håll så att säga. Jag blir bara så förundrad.

    Vet inte heller hur seriöst Tinder är, kan ju vara massa märkliga tjejer som tar plats där med, sen är det sommar, folk kanske håller sig utomhus än att sitta där och latja.

    Men jag tänker att jag lägger ut två bilder på mig här så får ni jättegärna kommentera dem, det kan ju vara så enkelt att jag inte blir bra på bilder (enligt er) eller saknar något som lockar? Väljer också att köra med mitt alias så har ni ytterligare en bild där.

    i.imgur.com/hx1uWcc.jpg

    i.imgur.com/dJzNNrI.jpg

    Absolut inga skitlänkar som ligger här ovan nu, för er som kanske blir osäkra, imgur är helt enkelt en sajt där man kan lägga upp bilder.

    Ris eller ros, jag är öppen och tacksam.

  • Anonym (L)
    Sat 25 Jul 2020 10:58
    #13
    TonyTiger skrev 2020-07-25 00:09:16 följande:

    Kul med intressanta svar!

    Kan mycket väl vara så att jag som singelpappa är en dealbreaker. Jag vet inte. Det framgår tydligt i min text, och jag letar gärna andra som har barn.

    Reagerar också på att jag som Stockholmare har såna problem, det är ju ändå en relativt stor stad, och jag har gott självförtroende, beter mig som en 38-åring skall och är rakt igenom en fin kille, men detta vet ju inte folk förrän de swipat åt rätt håll så att säga. Jag blir bara så förundrad.

    Vet inte heller hur seriöst Tinder är, kan ju vara massa märkliga tjejer som tar plats där med, sen är det sommar, folk kanske håller sig utomhus än att sitta där och latja.

    Men jag tänker att jag lägger ut två bilder på mig här så får ni jättegärna kommentera dem, det kan ju vara så enkelt att jag inte blir bra på bilder (enligt er) eller saknar något som lockar? Väljer också att köra med mitt alias så har ni ytterligare en bild där.

    i.imgur.com/hx1uWcc.jpg

    i.imgur.com/dJzNNrI.jpg

    Absolut inga skitlänkar som ligger här ovan nu, för er som kanske blir osäkra, imgur är helt enkelt en sajt där man kan lägga upp bilder.

    Ris eller ros, jag är öppen och tacksam.


    Det är inget fel på ditt utseende men bilderna i sig måste bli bättre för du ska stå ut och fånga folks intresse .

    Kunde bara se bild 1 på imgur men den var suddig, dålig belysning så du ser glåmig ut.

    Sen så tror jag ett leende och lite mer åt trekvartsprofil gynnar dig. Sånna här bilder har nästan alla killar och du sticker inte ut plus man kan se lite creepy ut. När jag tar bilder på mig själv är jag mega noga med ljus, vinklar och ler alltid. Annars blir bilden platt och tråkig.

    Ragga en kompis att fota dig utomhus med blå himmel, grönska runtomkring eller på en strand t.ex. du får vara lite kreativ.

    Gärna bli fotad när du gör något du tycker om.

    Tror du behöver sticka ut mer och signalera intressant.

    Samma med bilden på ditt alias här, okej bild men ser ut som alla andras.
  • Anonym (Seriö­s)
    Sat 25 Jul 2020 11:17
    #14
    TonyTiger skrev 2020-07-25 00:09:16 följande:
    Kul med intressanta svar! Kan mycket väl vara så att jag som singelpappa är en dealbreaker. Jag vet inte. Det framgår tydligt i min text, och jag letar gärna andra som har barn. Reagerar också på att jag som Stockholmare har såna problem, det är ju ändå en relativt stor stad, och jag har gott självförtroende, beter mig som en 38-åring skall och är rakt igenom en fin kille, men detta vet ju inte folk förrän de swipat åt rätt håll så att säga. Jag blir bara så förundrad. Vet inte heller hur seriöst Tinder är, kan ju vara massa märkliga tjejer som tar plats där med, sen är det sommar, folk kanske håller sig utomhus än att sitta där och latja. Men jag tänker att jag lägger ut två bilder på mig här så får ni jättegärna kommentera dem, det kan ju vara så enkelt att jag inte blir bra på bilder (enligt er) eller saknar något som lockar? Väljer också att köra med mitt alias så har ni ytterligare en bild där. i.imgur.com/hx1uWcc.jpg i.imgur.com/dJzNNrI.jpg Absolut inga skitlänkar som ligger här ovan nu, för er som kanske blir osäkra, imgur är helt enkelt en sajt där man kan lägga upp bilder. Ris eller ros, jag är öppen och tacksam.

    Det är inget fel på ditt utseende. Du har fina ögon och ett trevligt leende. Eftersom du har lagt tråden i sex och samlevnad tänker jag att det kanske är där det faller? Att du mest vill ligga och inte dejta seriöst? Finns fantastiskt många snygga män på Tinder men de allra flesta sorteras bort eftersom de inte är intresserade av en exklusiv relation vilket ofta är det kvinnor söker (finns såklart undantag).
  • Sun 26 Jul 2020 13:52
    #15

    Kanske var i fel forum, men det är seriöst jag söker, vilket också framgår.

    Ok, bättre bilder verkar vara avgörande, det kan jag nog förstå. Jag kan också rata folk pga lite sämre bilder.

  • Anonym (L)
    Sun 26 Jul 2020 15:36
    #16
    TonyTiger skrev 2020-07-26 13:52:28 följande:

    Kanske var i fel forum, men det är seriöst jag söker, vilket också framgår.

    Ok, bättre bilder verkar vara avgörande, det kan jag nog förstå. Jag kan också rata folk pga lite sämre bilder.


    Ja tror knepet är att du ska sticka ut från mängden av alla killar. Så bilder som är tydliga och snyggt tagna tror jag kommer göra att intresset ökar. Tycker folk rent generellt är rätt dåliga på att ta bilder på sig själva på tinder. Suddiga, dåligt ljus och med stökig bakgrund rensar nog många bort och speciellt för många har just de bilderna.

    Variation bland bilderna är också rätt viktigt. Då känns du mer seriös. Så ta glada och inbjudande foton.

    Lycka till!
Svar på tråden "Drömtjej"