• schulia1

    BIM 10/8, låt oss följas åt

    Hej på er ??

    Vore kul om vi är fler med BIM runt samma datum som kan föjas åt ????

    30 år Skövde-tjej och är inne på andra försöket mot ett syskon. Har använt mig av ägglossningstickor där jag fick tydliga utslag nu senast.

    Skriv gärna er ålder, vilket försök ni är inne på, om ni väntar första barnet eller syskon och gärna vart ni bor.

  • Svar på tråden BIM 10/8, låt oss följas åt
  • odlarmamman

    Min man ska sova med barnen i natt. Hoppas jag kan sova själv hela natten utan att nån får akut mamma-längt. Ska nämligen försöka testa imorgon innan de andra kliver upp tänkte jag. Är säkert inget och är det nåt är det säkert för tidigt men jag kan ändå inte låta bli. Så får bli ett test imorgon bitti ändå =)

  • Madame98
    odlarmamman skrev 2020-08-02 20:17:25 följande:

    Ja det är super tidigt. Hade verkligen önskat att jag kunde hålla mig längre. Har egentligen inte att göra med det negativa testet att det känns hopplöst. Är mer en känsla inom mig på nåt vis. Första barnet tog lite mer än ett år att få till. Sen har det gått lättare. Två missfall men andra barnet tog sig sen på första försöket. Men om det tar ett år eller flera år tror jag inte min man kommer orka försöka så länge. Rent mentalt alltså. Att behöva vänta, längta och kämpa medan vi har två fina barn att ta hand om redan.


    Förstår att det är jättejobbigt men ge inte upp, förhoppningsvis kommer dagen då du plussar! <3 Såg att du ska testa imorgon igen, hoppas det blir positivt då.

    När det gäller din man så förstår jag också att man efter ett tag bara känner för att ge upp. Men man behöver ju inte sluta försöka helt efter det, utan känner ni att ni inte orkar mer mentalt om något år utan plus så försök då att släppa tankarna och ha sex regelbundet. Då slipper du också stressa just nu och tänka "Måste bli gravid nu annars kanske vi inte orka försöka senare".

    Jag försöker trösta mig själv när jag känner att jag inte orkar mer (har också haft 2 missfall) att jag är fertil, även om jag inte kommer bli gravid enkelt eller snabbt så kommer jag troligtvis ändå få barn snart. För så är det ju, man ska inte ta det förgivet men sannolikheten är ju stor att det ändå går bra snart.
  • Eveelina89
    odlarmamman skrev 2020-08-03 20:19:09 följande:

    Min man ska sova med barnen i natt. Hoppas jag kan sova själv hela natten utan att nån får akut mamma-längt. Ska nämligen försöka testa imorgon innan de andra kliver upp tänkte jag. Är säkert inget och är det nåt är det säkert för tidigt men jag kan ändå inte låta bli. Så får bli ett test imorgon bitti ändå =)


    Jag håller tummarna! Höll på att ge upp innan detta, men det ser ut som det kanske går vägen, 1års väntan. Ge dig inte <3
  • Trean2021
    odlarmamman skrev 2020-08-03 20:19:09 följande:

    Min man ska sova med barnen i natt. Hoppas jag kan sova själv hela natten utan att nån får akut mamma-längt. Ska nämligen försöka testa imorgon innan de andra kliver upp tänkte jag. Är säkert inget och är det nåt är det säkert för tidigt men jag kan ändå inte låta bli. Så får bli ett test imorgon bitti ändå =)


    Låter som en bra plan! Jag ska också testa imorgon, kan inte hålla mig längre känner jag utan måste få någon indikation i alla fall! Håller tummarna för dig!
  • odlarmamman
    Eveelina89 skrev 2020-08-03 21:19:33 följande:

    Jag håller tummarna! Höll på att ge upp innan detta, men det ser ut som det kanske går vägen, 1års väntan. Ge dig inte <3


    Tack <3

    Åh jag förstår det, jobbigt med väntan <3
  • odlarmamman
    Trean2021 skrev 2020-08-03 21:44:49 följande:

    Låter som en bra plan! Jag ska också testa imorgon, kan inte hålla mig längre känner jag utan måste få någon indikation i alla fall! Håller tummarna för dig!


    Ska hålla tummarna för dig med <3
  • odlarmamman
    Hemligperson2020 skrev 2020-08-03 08:56:21 följande:

    Hej, jag är 34 år och BIM är den 10/8. Fick en smiley på CB digitalt test på

    Fredag 24/7. Vi har myst torsdag, fredag och söndag.

    Jag har en son som är född 2017. Jag blev gravid i aug 2019 men fick missfall i oktober. Vi har försökt få barn sedan december. Fick också en kemisk graviditet i juni men mensen kom 2 dagar senare. Jag har kört med ägglossningstest och får smileys på CB varje månad men tyvärr inte lyckats bli gravid ännu.


    Håller tummarna att ni får ert plus snart <3
  • odlarmamman
    Madame98 skrev 2020-08-03 21:08:56 följande:

    Förstår att det är jättejobbigt men ge inte upp, förhoppningsvis kommer dagen då du plussar! <3 Såg att du ska testa imorgon igen, hoppas det blir positivt då.

    När det gäller din man så förstår jag också att man efter ett tag bara känner för att ge upp. Men man behöver ju inte sluta försöka helt efter det, utan känner ni att ni inte orkar mer mentalt om något år utan plus så försök då att släppa tankarna och ha sex regelbundet. Då slipper du också stressa just nu och tänka "Måste bli gravid nu annars kanske vi inte orka försöka senare".

    Jag försöker trösta mig själv när jag känner att jag inte orkar mer (har också haft 2 missfall) att jag är fertil, även om jag inte kommer bli gravid enkelt eller snabbt så kommer jag troligtvis ändå få barn snart. För så är det ju, man ska inte ta det förgivet men sannolikheten är ju stor att det ändå går bra snart.


    Det har du rätt i, lätt att hjärnspöken tar över. Man får försöka ha tålamod. Hoppas vi alla snart får våra plus och sen bebisar <3
  • odlarmamman

    Min natt blev inte som jag tänkte mig =P

    Fick sova själv i en timme sen hade ett av barnen panik och jag fick tassa upp. Sen var han vaken i flera timmar. Jag kissade flera gånger. Min "morgonurin" blev efter 3-3,5 timme utan att kissa vid 03.30.

    Finns inget på stickan som går att fånga på bild så det är nog inget. Men jag funderar ändå om det går att ana ett streck eller om jag bara blivit Coco loco av det här. Får vänta och se helt enkelt. Men nu kan jag inte bestämma mig för om jag ska testa imorgon igen eller vänta till på torsdag? Bäst att vänta va kanske?

  • Trean2021
    odlarmamman skrev 2020-08-04 03:59:26 följande:

    Min natt blev inte som jag tänkte mig =P

    Fick sova själv i en timme sen hade ett av barnen panik och jag fick tassa upp. Sen var han vaken i flera timmar. Jag kissade flera gånger. Min "morgonurin" blev efter 3-3,5 timme utan att kissa vid 03.30.

    Finns inget på stickan som går att fånga på bild så det är nog inget. Men jag funderar ändå om det går att ana ett streck eller om jag bara blivit Coco loco av det här. Får vänta och se helt enkelt. Men nu kan jag inte bestämma mig för om jag ska testa imorgon igen eller vänta till på torsdag? Bäst att vänta va kanske?


    Frågan är ju om det är möjligt för dig att vänta tills torsdag, särskilt om du tycker dig ana ett streck! Jag tycker du kan prova igen imorgon om du får en liten längre natt. Eller tror du att du har ro nog i kroppen att vänta till torsdag?
Svar på tråden BIM 10/8, låt oss följas åt