• Anonym (Nätdejt som inte gick som planerat!)

    Nätdejten var jättesnygg...varningsflagg?

    Träffade en tjej via nätet. Har pratat en del via text och hon verkar jättetrevlig. Träffats två gånger och hon är fortfarande jättetrevlig. Glad, social, gillar att prata, skrattar trots att min humor är dålig osv. verkligen härlig människa vad jag uppfattar. men det är något lurt.

    Men nu till det skumma: Hon är jättesnygg. Alltså verkligen jättesnygg. Jag såg att hon var snygg på bild, men tänkte att det är nog filter osv. Men hon var ÄNNU snyggare i verkligheten. Alltså obehagligt snygg nästan. Inte bara ansiktet, utan även figuren. Jag vet att det är en del makeup osv och brösten är knappast äkta, men ändå.

    Men varför är en jättesnygg tjej på en dejtingsajt? Varför har en jättesnygg tjej ett väldigt vanlig ganska dåligt betalt yrke? Varför är en jättesnygg tjej trevlig på dejt? Varför är en så bra tjej (vad det hittils verkar) barnlös och nästan 30, aldrig varit gift eller förlovad? varför skulle en sådan tjej vilja gå på dejt med en väldigt alldaglig skild småbarnsfar i samma ålder? Jag är inte rik eller har några egentliga kvaliteer som skulle kunna locka heller. Jag är inte snygg heller.

    Vad är det som jag missar? Vad är det som är lurt? Hon vill ses igen dessutom så det var inte bara artighet? Varför är någon som måste ha tusen andra alternativ sugen på att ses? Skickar gulliga sms osv? Vad bör jag göra? Har jag rätt att känna mig paranoid? Har inte tackat ja än.

  • Svar på tråden Nätdejten var jättesnygg...varningsflagg?
  • Anonym (fördomar)

    Du låter som en människa som har väldigt lite människokännedom (kvinnokännedom) kommer från en mindre stad och rör sig väldig lite ute bland folk?
    Det här skulle kunna bli hur långt som helst eftersom det väcker så många tankar i mig men ska hålla mig kort.
    Datingsajter är sedan många år det vanligaste stället att träffa människor för sex och förhållanden och de allra flesta har varit på en sådan.

    Bara för att en människa är bildskön betyder inte det att man behöver ha lätt för att ha relationer eller hitta rätt. Smink, yta och lösbröst kan också kompensera för andra brister. Kvinnor som är väldigt trygga i sig själv med bra utbildningar och jobb har oftare en mer avslappnad attityd till sitt yttre, så inte konstigt alls att en sådan tjej som du beskriver har ett helt vanligt arbetaryrke. De snyggaste tjejerna stöter man ofta på i butiker och serviceyrken. Alla kan ju inte bli modeller eller ha motivationen och kanske varken har läshuvud eller nån speciell talang.

    Många vackra människor kan också må dåligt psykiskt och ha ett komplicerat bagage som inte alltid syns utanpå. På nätet finns alla varianter, t o m en massa kändisar både på Tinder och andra sajter. De är också bara människor som kanske inte orkar hänga i barer hela tiden och kanske inte har så många av motsatta könet på sina arbetsplatser.

    Kvinnor behöver ofta mycket bekräftelse från en man och att känna sig trygga. Du kanske väcker såna känslor i henne. Kanske har hon legat med tillräckligt många fuckboys i sina dagar och vill ha något djupare och någon som är snäll mot henne?

    Sluta analysera varför och va misstänksam, och sträck på dig så hon inte finner dig vek och ovärdig:P

  • Anonym (Nätdejt som inte gick som planerat!)
    Anonym (fördomar) skrev 2020-07-23 23:13:17 följande:

    Du låter som en människa som har väldigt lite människokännedom (kvinnokännedom) kommer från en mindre stad och rör sig väldig lite ute bland folk?
    Det här skulle kunna bli hur långt som helst eftersom det väcker så många tankar i mig men ska hålla mig kort.
    Datingsajter är sedan många år det vanligaste stället att träffa människor för sex och förhållanden och de allra flesta har varit på en sådan.

    Bara för att en människa är bildskön betyder inte det att man behöver ha lätt för att ha relationer eller hitta rätt. Smink, yta och lösbröst kan också kompensera för andra brister. Kvinnor som är väldigt trygga i sig själv med bra utbildningar och jobb har oftare en mer avslappnad attityd till sitt yttre, så inte konstigt alls att en sådan tjej som du beskriver har ett helt vanligt arbetaryrke. De snyggaste tjejerna stöter man ofta på i butiker och serviceyrken. Alla kan ju inte bli modeller eller ha motivationen och kanske varken har läshuvud eller nån speciell talang.

    Många vackra människor kan också må dåligt psykiskt och ha ett komplicerat bagage som inte alltid syns utanpå. På nätet finns alla varianter, t o m en massa kändisar både på Tinder och andra sajter. De är också bara människor som kanske inte orkar hänga i barer hela tiden och kanske inte har så många av motsatta könet på sina arbetsplatser.

    Kvinnor behöver ofta mycket bekräftelse från en man och att känna sig trygga. Du kanske väcker såna känslor i henne. Kanske har hon legat med tillräckligt många fuckboys i sina dagar och vill ha något djupare och någon som är snäll mot henne?

    Sluta analysera varför och va misstänksam, och sträck på dig så hon inte finner dig vek och ovärdig:P


    Du har nog en poäng. Det var nästan som att jag förväntade mig att hon skulle vara helt skruvad pga. utseendet och att hon är på dejtingsajt, det stämmer inte i mitt huvud. På dejtingsajt är man skild, har barn och är allmänt bitter och otrevlig och söker likasinnad för det är roligare att vara bittra och otrevliga tillsammans. Man ser inte ut som en fitnessmodell, och skulle man göra det måste det vara något allvarligt fel i huvudet eftersom man är på en sådan sajt.

    Men hon verkar inte ha något fel alls i huvudet och skrattar härligt, är trevlig och verkar genuint intresserad av att träffa mig. Därför blir jag misstänksam.

    Men du har rätt, skall släppa oron och se vad som händer.
  • Anonym (f)

    Intressant hur du tänker. Jag är nog en sådan tjej. Jag ser bra ut, men har ett helt vanligt jobb, är väldigt introvert och träffar inte många människor i min vardag.

    Utsidan säger inget alls om sådant som personlighet eller förmåga att göra karriär eller studera. Eller bli käreller hitta rätt partner. Trodde alla visste det.

  • Anonym (bea)

    Det kanske är dina preferenser som gör att du uppfattar henne som jättensygg medan andra kanske föredrar andra utseenden?

    Eller så har alla andra tänkt som du "det är något lurt" och så vill de inte ens ge henne en chans, och därför har hon inte träffat den rätte än.

    Hon kanske inte har velat träffa någon än och nu vill hon det, och hon tycker att du är supertrevlig så hon vill fortsätta träffa dig?

    Hon kanske inte väljer yrke med utseendet utan har ett yrke hon tycker om? Tycker du att snyggare människor ska ha bättre betalt än "fula" eller varför ens fundera på detta?

    Hur ska en snygg och trevlig tjej träffa någon om hon inte går på dejt?

  • Anonym (Lina)

    Oavsett hur man ser ut så måste ju insidan matcha. Att ni har så trevligt ihop kanske inte beror bara på henne, utan på att ni två funkar tillsammans. Din "dåliga" humor kanske är just vad hon letat efter.

  • qvist

    Oroa dig inte så mycket. Det kan gå bra, det kan gå mindre bra, men det är dummare att inte våga än att göra ett försök.

  • Anonym (Nätdejt som inte gick som planerat!)

    Setts två gånger till. Fortfarande väldigt trevlig, och verkar genuint vilja träffa mig? Bägge dejterna har varit på hennes initiativ och vart väldigt trevligt. Väldigt pratglad men har inte sett någon röd flagg. Jäkligt konstigt det här. 

  • Marie7
    Anonym (Nätdejt som inte gick som planerat!) skrev 2020-07-28 17:58:20 följande:

    Setts två gånger till. Fortfarande väldigt trevlig, och verkar genuint vilja träffa mig? Bägge dejterna har varit på hennes initiativ och vart väldigt trevligt. Väldigt pratglad men har inte sett någon röd flagg. Jäkligt konstigt det här. 


    Varför jäkligt konstigt? Tycker du dömmer ut tjejen pga hennes utseende. Jag har en yngre fd kollega som är otroligt vacker. Hon har tom varit med i skönhetstävlingar. Hon är 28. Hade ett långt förhållande när hon var i 20 års åldern, men efter det mest kks. Killar är lite rädda för henne. Tycker hon är för snygg. Tjejer är avundsjuka på henne. Hon har det inte lätt. Just pga hennes skönhet. Kanske är det lika för denna tjej. Våga bjuda på dig själv. Se vart det leder. Föreslå någon rolig aktivitet, någon idrott tex. Se bortom skönheten. Kanske ser du henne mer naturlig om ni sportar ihop. Ge tjejen en chans.
  • Anonym (Nätdejt som inte gick som planerat!)
    Marie7 skrev 2020-07-28 18:20:21 följande:
    Varför jäkligt konstigt? Tycker du dömmer ut tjejen pga hennes utseende. Jag har en yngre fd kollega som är otroligt vacker. Hon har tom varit med i skönhetstävlingar. Hon är 28. Hade ett långt förhållande när hon var i 20 års åldern, men efter det mest kks. Killar är lite rädda för henne. Tycker hon är för snygg. Tjejer är avundsjuka på henne. Hon har det inte lätt. Just pga hennes skönhet. Kanske är det lika för denna tjej. Våga bjuda på dig själv. Se vart det leder. Föreslå någon rolig aktivitet, någon idrott tex. Se bortom skönheten. Kanske ser du henne mer naturlig om ni sportar ihop. Ge tjejen en chans.
    Vi har sportat ihop. Eller ja, gymmat ihop innan dejt. Hon var ännu snyggare i träningskläder. Jag såg inget konstigt beteende då heller?
  • Marie7
    Anonym (Nätdejt som inte gick som planerat!) skrev 2020-07-28 18:28:05 följande:

    Vi har sportat ihop. Eller ja, gymmat ihop innan dejt. Hon var ännu snyggare i träningskläder. Jag såg inget konstigt beteende då heller?


    Men snälla du, njut och var glad ist! Leta inte problem när de inte finns.
Svar på tråden Nätdejten var jättesnygg...varningsflagg?